• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Emmli

Vad härligt att det blev plus för dig chasingdreams. Så glad för Er skull!
    Imorgon börjar jag med ägglossningstester då vi hoppas hinna med ett FET innan RMC stänger för juluppehåll.

Lycka till alla andra!

• Saturnus

Jag hade sådan tur att febern gick ner, troligtvis pga att dom punkterat något. Jag fick ut fyra ägg. Ett var fragmenterat men tre av dom blev initierade med en spermie och två klarade sig. Så nu ruvar jag på två ägg. :) Jag går på klinik i Danmark, Vitanova.

När har du testdag?

Lycka till!

Kakan1976 skrev 2014-12-04 22:44:02 följande:

De sa inget om det men jag antar att det 4-celliga var toppen och det 3-celliga lite sämre. Läkaren sa dock att det ju finns många 3-celliga som blivit finfina bebisar och att det egentligen bara innebär att det är lite långsamt.

ÄP på en lördag? Vart går du?

• Kakan1976
    Saturnus skrev 2014-12-08 21:35:14 följande:

Jag hade sådan tur att febern gick ner, troligtvis pga att dom punkterat något. Jag fick ut fyra ägg. Ett var fragmenterat men tre av dom blev initierade med en spermie och två klarade sig. Så nu ruvar jag på två ägg. :) Jag går på klinik i Danmark, Vitanova.

När har du testdag?

Lycka till!

Härligt!

Enligt läkaren den 22:e, enligt pappret jag fick med mig hem den 24:e. Jag kommer antagligen få mens eller testa långt innan dess. Själv?

Punkterat nåt? Det låter verkligen inget vidare :(
  • Längtan 34
    Kakan1976 skrev 2014-12-04 21:32:32 följande:
    Morfinet är det bästa med hela äggplocket! För mig har det varit lite olika från gång till gång. De första två ggr kändes knappt och de senaste två kändes lite under själva plocket med desto mer efteråt. Det har dock funkat att ta Alvedon och Panocod för smärtan men det känns ju lite ömt och svullet några dagar efteråt ändå.

Spännande att du är igång. Lycka till!
    Åh skönt att höra att det inte kändes så mycket under själva plocket. Just nu känns det som om att det får göra hur ont det vill efteråt så länge jag fixar plocket :). 

Tack så mycket och lycka till du med!! Det känns verkligen jättespännande :D!
  • Längtan 34
    Saturnus skrev 2014-12-04 22:32:22 följande:
    Det gick jätte bra. Tog inga värktabletter efteråt. Jag har bara gjort ett försök ännu men i helgen blir mitt andra och förhoppningsvis sista. Fick däremot en hemsk värk efter insättning vad nu det berodde på.

Stort lycka till, det kommer att gå bra!
    Underbart att höra att ditt äggplock gick så bra! Ännu mer underbart att läsa att du ruvar på två ägg :D!! Hoppas att febern stannat borta och att du mår bra nu!

Stort lycka till du med :)!
  • Längtan 34
    Chasingdreams skrev 2014-12-05 05:36:32 följande:

Hej! Påfrestningarna efter vårt första misslyckade ivf var för stora. Jag vågade därför inte skriva här igen när det var dags för frysförsök. Idag en vecka efter insättningen av vår blastocyst har jag fått beskedet gravid. Jag kände dock tidigt att något var annorlunda den här gången. Och till er som inte lyckas få så många ägg, vill jag bara säga att det finns hopp. Vi hade bara fyra som delade sig, men det räckte. Kul att se att det fortfarande är liv i tråden, men jag hoppas att ni alla får orsak att gå vidare snart :) Kram!

Åh va kul att höra :D!! Ser ditt startinlägg varje gång jag loggar in och har undrat varje gång hur allt går. Verkligen härliga nyheter! Hoppas på att kunna göra dig sällskap i din fortsättningstråd snart :).

STORT GRATTIS!!
  • Saturnus

Haha vad olika dom gör. Jag fick samma testdag trots att jag fick mina ägg fyra dagar senare :) fast jag kommer testa tidigare.:) Vi hoppas på bästa julklappen ever! :) Dom går ju in med nål när dom plockar äggen, det såg bra ut vid vul i allafall och jag mår bra. Nu är det bara att vänta. Vart går ni någonstans?

Kakan1976 skrev 2014-12-09 06:42:46 följande:

Härligt!

Enligt läkaren den 22:e, enligt pappret jag fick med mig hem den 24:e. Jag kommer antagligen få mens eller testa långt innan dess. Själv?

Punkterat nåt? Det låter verkligen inget vidare :(

• Hopp och sorg om vartannat

Hej!
    Kan vara med på ett hörn också. 
    Ruvdag1 med en blastocyst och har TD 26 Dec. Kan bli en spännande jul på gott och ont.
    Detta är 5:e försöket (el hur man nu räknar? Har gjort 1 ET och 3 FET innan och detta är ET nr 2)

Mår ruskigt dåligt av lutinus: spärrballong mage, illamående och yrsel. 

• Kakan1976
    Saturnus skrev 2014-12-09 23:13:07 följande:

Haha vad olika dom gör. Jag fick samma testdag trots att jag fick mina ägg fyra dagar senare :) fast jag kommer testa tidigare.:) Vi hoppas på bästa julklappen ever! :) Dom går ju in med nål när dom plockar äggen, det såg bra ut vid vul i allafall och jag mår bra. Nu är det bara att vänta. Vart går ni någonstans?

Ja verkligen. På Sahlgrenska där jag gick tidigare får man 15 dgr. Är på Nordic IVF Center i Gbg nu. Du?
Svar på tråden IVF hösten 2014