• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • karro 2014
    TreTriss skrev 2014-12-15 17:49:03 följande:
    För att dubbelkolla - får du gubbe 7 dagar i sträck (du skriver blinkande, men den slutar blinkar och är en gubbe till slut eller?)

Har läst att man kan få utslag med gubbe på ÄL-test när man är gravid nämligen..
    Ne, utan fått blinkade gubbe i 7 dagar, aldrig någon fast gubbe. O gravid är jag inte, är ju bara på dag 11 i menscykeln o tog gravtest innan som visade neg..
  • karro 2014
    Kakan1976 skrev 2014-12-15 18:16:50 följande:
    De där testerna är värdelösa, jag fick blinkande gubbe i 10 dagar och sen försvann den. Fick aldrig bara en glad gubbe. Ja hade bytt till vanligt test eller litat på hur det brukar vara för dig.
    Okej så du har vart med om de med, vad är det jag skall använda för några då? Har nämligen kört med cb och funkat bra annars:)
  • Kakan1976
    karro 2014 skrev 2014-12-15 18:47:57 följande:
    Okej så du har vart med om de med, vad är det jag skall använda för några då? Har nämligen kört med cb och funkat bra annars:)
    De som bara visar en glad gubbe, inte de som visar fler fertila dagar med blinkande gubbar, tycker jag funkar bra.
  • karro 2014
    Kakan1976 skrev 2014-12-15 18:50:45 följande:
    De som bara visar en glad gubbe, inte de som visar fler fertila dagar med blinkande gubbar, tycker jag funkar bra.
    Okej, då vet jag!

Tack så mycket för tipset=)
  • Saturnus
    Kakan1976 skrev 2014-12-15 18:18:30 följande:
    Fick negativt i morse. Känns förjävligt. Jag vet att det är tidigt att testa men fick riktigt utslag på RD 11 sist så finns ingen anledning att tro att det inte stämmer. Jag hatar den här jävla orättvisan. 
    Hej!

Förstår din besvikelse! Misströsta inte, det kan vara olika från gång till gång när man plussar, googla får du se. Det är tidigt ännu! :)

Håller tummarna för dig!

Stor kram
  • Kakan1976
    Saturnus skrev 2014-12-15 20:36:53 följande:
    Hej!

Förstår din besvikelse! Misströsta inte, det kan vara olika från gång till gång när man plussar, googla får du se. Det är tidigt ännu! :)

Håller tummarna för dig!

Stor kram
    Tack men har inga som helst symptom och några liknelser med förra graviditeten borde ju finnas. Då testade jag positivt RD 11 och hade symptom några dagar innan dess...

Jag har inte fått mens ännu men är säker på att den kommer närsomhelst.

Varit en tung dag idag...

Kram
  • karro 2014
    Kakan1976 skrev 2014-12-15 18:50:45 följande:
    Nu fick jag en fast gubbe vilket betyder att jag har äl. Synd att inte sambon är hemma nu (han jobbar utomlands) men hade sex i fre o i sön, hoppas de tar sig.. Hade ju vart underbart att bli spontantgravid nu o slippa ivf behandlingen!!!
  • Kakan1976
    karro 2014 skrev 2014-12-16 05:52:30 följande:
    Nu fick jag en fast gubbe vilket betyder att jag har äl. Synd att inte sambon är hemma nu (han jobbar utomlands) men hade sex i fre o i sön, hoppas de tar sig.. Hade ju vart underbart att bli spontantgravid nu o slippa ivf behandlingen!!!
    När kommer han hem? Det är ju ÄL efter att gubben visar sig så helst ska nu ha sex samma dag eller dagen efter gubben. Å andra sidan kan spermier leva flera dagar i slidan. Jag håller tummarna!
  • Längtan 34

Kajo: Av någon anledning kan jag inte citera. Hoppas du ser detta i vilket fall!!
    Ledsen över mitt sega svar. Har hänt mycket de senaste dagarna. I fredags var vi på UL och de gav oss då tid för äggplock. Vi gjorde detta igår och imorgon får vi besked om när återföring ska göras. Man är verkligen nervös hela tiden. Först var man orolig för att det inte skulle finnas så många ägg, sen var man orolig för att inga skulle bli befruktade och nu är jag orolig för att de inte ska dela sig och vara bra. Hoppas på ett positivt besked imorgon så att de även kan frysa in ett par stycken.

Nej, det är nog rätt många som inte lyckas på första försöket utan istället på andra eller tredje. Man vet men bygger ändå upp så mycket hopp att man så klart blir jättebesviken. Förstår helt och hållet att du inte orkar umgås med svägerskan och hennes små. Så har jag känt många gånger med mina vänner och deras barn. Tycker så mycket om dem men det känns för mycket när man påminns om sin egen längtan. Den där längtan som man inte förstår om man inte är eller varit i vår situation.

Tiden går så himla fort nu och snart är ni igång med ett nytt försök! Passa på att njuta i julhelgen och ladda riktigt mycket energi :)!!

• karro 2014
    Kakan1976 skrev 2014-12-16 06:39:46 följande:
    När kommer han hem? Det är ju ÄL efter att gubben visar sig så helst ska nu ha sex samma dag eller dagen efter gubben. Å andra sidan kan spermier leva flera dagar i slidan. Jag håller tummarna!
    Han kommer hem på torsdag... Så vi testar då med, så får vi se om vi har turen på vår sida:)
Svar på tråden IVF hösten 2014