• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Hopp och sorg om vartannat
    Kajo skrev 2014-12-12 22:52:33 följande:

Det gick inte för oss denna gången:( är så himla besviken, trött och sliten. Usch, vill bara skita i allt.

Vad tråkigt. Jag håller tummarna för att det går bra nästa gång.  
  • Kakan1976
    Saturnus skrev 2014-12-14 11:23:31 följande:
    Det behöver inte betyda något. Det är så olika. När tänker du testa? Är du bra på att vänta?
    Haft som mensvärk idag. Kan ju vara både bra och dåligt. Testade RD 11 sist... Kanske testar imorgon om inget blod när jag vaknar.
  • Hopp och sorg om vartannat
    Saturnus skrev 2014-12-13 15:40:56 följande:

Några andra med tidiga gravidsymptom? Jag är bara på ruvardag 5 men mår illa av och an. Kaffet smakade illa idag och molvärken började igår, trodde jag skulle få mens i morse. På toppen av isberget så somnade jag i soffan mitt på dagen. Kanske bara är vintertrött och hormonladdad.... :)

Hur mår/mådde ni andra?

Jag är på ruvardag 6 och har superömma bröst och svullen mage men det beror med största sannolikhet på Lutinus. Det känns som håll i magen särskilt på vänster sida. Har inte någon vätska i buken (det kollade de vid ET). 
    Är självklart nervös att det är utomkved igen men lite för tidigt att känna ngt.. tidigare har det varit i v5 och v6. 
    Någon mer som har som "kramp/håll" känning i magen? Ensidigt?
  • Saturnus
    Kakan1976 skrev 2014-12-14 19:02:48 följande:
    Haft som mensvärk idag. Kan ju vara både bra och dåligt. Testade RD 11 sist... Kanske testar imorgon om inget blod när jag vaknar.
    Håller tummar och tår! Är det ditt andra försök?
  • Kakan1976
    Saturnus skrev 2014-12-14 21:38:07 följande:
    Tack!

5:e. Blev gravid sist men fick missfall vecka 6 :(

Själv?
  • karro 2014

Måste fråga en sak, håller på med äl-tester denna månad för o se när min ägglossning sker.. Fått hög fertilitet med blinkade gubbe från cb i 7 dagar i streck, idag har jag även äl sekret och värker lite lätt.. Vad skall man lite på? Har ju inte fått maximal fertilitet vilket jag skulle haft idag då jag brukar ha äl på dag 11

• TreTriss
    karro 2014 skrev 2014-12-15 16:57:32 följande:

Måste fråga en sak, håller på med äl-tester denna månad för o se när min ägglossning sker.. Fått hög fertilitet med blinkade gubbe från cb i 7 dagar i streck, idag har jag även äl sekret och värker lite lätt.. Vad skall man lite på? Har ju inte fått maximal fertilitet vilket jag skulle haft idag då jag brukar ha äl på dag 11

För att dubbelkolla - får du gubbe 7 dagar i sträck (du skriver blinkande, men den slutar blinkar och är en gubbe till slut eller?)

Har läst att man kan få utslag med gubbe på ÄL-test när man är gravid nämligen..
  • Kakan1976
    karro 2014 skrev 2014-12-15 16:57:32 följande:

De där testerna är värdelösa, jag fick blinkande gubbe i 10 dagar och sen försvann den. Fick aldrig bara en glad gubbe. Ja hade bytt till vanligt test eller litat på hur det brukar vara för dig.
  • Kakan1976
    Saturnus skrev 2014-12-14 21:38:07 följande:
    Fick negativt i morse. Känns förjävligt. Jag vet att det är tidigt att testa men fick riktigt utslag på RD 11 sist så finns ingen anledning att tro att det inte stämmer. Jag hatar den här jävla orättvisan. 
  • TreTriss
    Kakan1976 skrev 2014-12-15 18:16:50 följande:
    De där testerna är värdelösa, jag fick blinkande gubbe i 10 dagar och sen försvann den. Fick aldrig bara en glad gubbe. Ja hade bytt till vanligt test eller litat på hur det brukar vara för dig.
    Det var nåt nytt för mig att den fortsätter blinka!

Jag har fått fel så det är en felsymbol många gånger men inte blinkande gubbe!

När jag köpte såna sist sa de på Apoteket att jag skulle behålla kvittot då de har mycket problem med displayen!
Svar på tråden IVF hösten 2014