• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Saturnus

Det är min andra ivf försöker få syskon. Jag har aldrig fått något till frysen. Fick två embryon tillbaka den här gången. Jag har kört inseminationer tidigare och har ett barn. Känner mig gravid och känner mig varm och halvskum i kroppen. Lite sjukkänsla. Tyvärr har jag bara använt hormoner i förra försöket som inte tog sig så svårt att minnas o jämföra. Minns inte att det var så här...

Sälma Riit skrev 2014-12-17 19:56:54 följande:

Japp, molvärk hela helgen. Nu inte så farligt längre. Springer på toa hela tiden men verkligen nada. Alla andra gånger har det kommit mer och mer.

Hur många har du gjort? För mig är det fjärde behandlingen, åttonde insättningen.

• Lisa 236

Hej igen...

Är tillbaka igen efter alla motgångar men nu på lördag ska vi ha återförande nummer 13 med två embryo så nu får ni alla hålla tummarna ordentligt.

Denna gången med all möjlig medicinering så som prednisolon, intralipid dropp och progesteron mm. Vi håller tummar å tår att denna 13:e gång ska lyckas. Har ju varit gravid 9 av de tolv tidigare men avslutats på olika sätt dock inte i något barn ännu.

Så nu får vi vänta och hoppas över jul.

Kram på er alla kämpare

• Kakan1976
    Lisa 236 skrev 2014-12-18 15:09:13 följande:

Hej igen...

Är tillbaka igen efter alla motgångar men nu på lördag ska vi ha återförande nummer 13 med två embryo så nu får ni alla hålla tummarna ordentligt.

Denna gången med all möjlig medicinering så som prednisolon, intralipid dropp och progesteron mm. Vi håller tummar å tår att denna 13:e gång ska lyckas. Har ju varit gravid 9 av de tolv tidigare men avslutats på olika sätt dock inte i något barn ännu.

Kram på er alla kämpare

Lycka till!

Vad jobbigt det låter med 13 försök! Just misslyckats med mitt 6:e och är helt slut.

Vad är det som gått fel om du ändå blivit gravid 9 gånger?
  • Saturnus

Är på ruvardag 10 och testade i morse, ett väldigt svagt sträck så nu går jag och hoppas. Håller tummarna för starkare sträck i morgon! :)

Kram och kämpa på allihopa!

• Saturnus

Vilken jobbig resa! Styrkekramar och jag håller tummar och tår för att all medicinering ger effekt!

Hej igen...

Kram på er alla kämpare

• Kakan1976
    Saturnus skrev 2014-12-18 17:30:33 följande:

Är på ruvardag 10 och testade i morse, ett väldigt svagt sträck så nu går jag och hoppas. Håller tummarna för starkare sträck i morgon! :)

Grattis!
  • Längtan 34

Hej igen...

Kram på er alla kämpare

Håller så klart alla tummar jag har så hårt jag bara kan!! Är så imponerad av er styrka. Riktiga kämpar!!
    Vi gjorde återföring igår så nu ruvas det för fullt ;). Det kändes rätt stort att vara där och se bilderna av embryot. Blir liksom mer verkligt! Nu hoppas jag bara att det vill stanna kvar därinne!! Rätt nervöst och jag känner hela tiden molande värk...precis som om innan mensen ska komma. Obehaglig känsla :(. Har dock känt denna värk sedan äggplocket och hört att medicinen kan medföra lite värk så jag försöker tänka bort det.

Lycka till på lördag :)!!
  • Sälma Riit

Hej igen...

Kram på er alla kämpare

Nej, någon som gjort fler försök än jag :( Mina sju tidigare försök har alltid slutat i minus. Börjar tro att det inte går att fastna, men jag har ett barn så bevisligen går det ju.

Lycka till och jag håller alla tummar och tår!
  • Sälma Riit
    Saturnus skrev 2014-12-18 17:30:33 följande:

Grattis! Hoppas verkligen det går bra för dig. Jag har blött mer, men nu ingenting. S här är det berg- och dalbana. Tänker dock inte tjuvtesta :)
  • Sälma Riit
    Saturnus skrev 2014-12-17 21:31:42 följande:

Det är min andra ivf försöker få syskon. Jag har aldrig fått något till frysen. Fick två embryon tillbaka den här gången. Jag har kört inseminationer tidigare och har ett barn. Känner mig gravid och känner mig varm och halvskum i kroppen. Lite sjukkänsla. Tyvärr har jag bara använt hormoner i förra försöket som inte tog sig så svårt att minnas o jämföra. Minns inte att det var så här...

Men det måste jag säga som gjort det så många gånger att det är supersvårt att jämföra. Varje gång är unik. Jag räknar istället på mensdagen och blir extra nervös den dagen den inte ska komma. Där har det varit ungefär det samma från gång till gång. 

Jag känner mig också halvskum i kroppen! Ungefär som att hålla på att bli sjuk. Hoppas att det är ett gott tecken fall du nu hade plussat :)
Svar på tråden IVF hösten 2014