• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • veraicon
    Kakan1976 skrev 2014-12-15 20:53:59 följande:
    Tack men har inga som helst symptom och några liknelser med förra graviditeten borde ju finnas. Då testade jag positivt RD 11 och hade symptom några dagar innan dess...

Jag har inte fått mens ännu men är säker på att den kommer närsomhelst.

Varit en tung dag idag...

Kram
    Hur går det för dig, har du vågat testa igen?
    De där dagarna kring 11-15 tyckte jag var hemska förra gången. Känns som att mensen ska komma hela tiden och det är för tidigt att lita på några test.

Jag försöker hålla mig lugn ett par dagar till (det går så där), men jag kommer börja noja på lördag, söndag (RD 11-12). Förra gången fick jag min första blödning då, testade positivt 2 dagar efter, blödde mer, fick starkt positivt på testdagen men missfall 3 dagar efter.... Snacka om berg-och dalbana. Hoppas slippa det denna gång. Antingen får det skita sig så att man fattar att det skiter sig eller så ska det banne mig hålla hela vägen ut!

Kram till dig. 
  • Kakan1976
    veraicon skrev 2014-12-17 17:51:45 följande:
    Hur går det för dig, har du vågat testa igen?
    De där dagarna kring 11-15 tyckte jag var hemska förra gången. Känns som att mensen ska komma hela tiden och det är för tidigt att lita på några test.

Jag försöker hålla mig lugn ett par dagar till (det går så där), men jag kommer börja noja på lördag, söndag (RD 11-12). Förra gången fick jag min första blödning då, testade positivt 2 dagar efter, blödde mer, fick starkt positivt på testdagen men missfall 3 dagar efter.... Snacka om berg-och dalbana. Hoppas slippa det denna gång. Antingen får det skita sig så att man fattar att det skiter sig eller så ska det banne mig hålla hela vägen ut!

Kram till dig. 
    Fick mens igår. Tänkte testa imorgon på RD 14 för att vara alldeles säker men har verkligen inga förhoppningar.

Håller tummarna för dig och alla andra i tråden!

Kram
  • Saturnus

Låter klokt att ändå test för man kan få blödningar. Hoppas du kan njuta lite av jul o ledighet trots att det är tungt. Styrkekramar från mig. Hoppas

Kakan1976 skrev 2014-12-17 18:12:09 följande:

Fick mens igår. Tänkte testa imorgon på RD 14 för att vara alldeles säker men har verkligen inga förhoppningar.

Håller tummarna för dig och alla andra i tråden!

Kram

• Saturnus

Jag har haft rejält med molvärk av och an och är trött och svettig och känslig i brösten. Jag äter lutinus och progynon, nu undrar jag om det är biverkningar från medicinen? Det började ruvardag 5 och jag är nu på ruvardag 9.

Nyfiken om ni andra som gjort flera ivf:er känner igen symptomen på medicin eller om ni känt liknande och varit gravida. :)

• Sälma Riit
    Saturnus skrev 2014-12-17 19:38:42 följande:

Jag har haft rejält med molvärk av och an och är trött och svettig och känslig i brösten. Jag äter lutinus och progynon, nu undrar jag om det är biverkningar från medicinen? Det började ruvardag 5 och jag är nu på ruvardag 9.

Nyfiken om ni andra som gjort flera ivf:er känner igen symptomen på medicin eller om ni känt liknande och varit gravida. :)

Jag har gjort många ifv och det stämmer att alla graviditetstecken kan vara symptom från medicinen. Det är för jäkligt, eller hur :) 

Är själv på ruvardag 13 och fick en liten, liten blödning idag. Nojar som fasen, men alla andra gånger har jag fått mens på ruvardag 11 eller tidigare så jag är försiktigt positiv. 
  • Saturnus

Har du haft molvärk med? Håller tummarna för dig och hoppas, hoppas!

quote=74537179][quote-nick]Sälma Riit skrev 2014-12-17 19:45:59 följande:[/quote-nick]

Jag har gjort många ifv och det stämmer att alla graviditetstecken kan vara symptom från medicinen. Det är för jäkligt, eller hur :) 

Är själv på ruvardag 13 och fick en liten, liten blödning idag. Nojar som fasen, men alla andra gånger har jag fått mens på ruvardag 11 eller tidigare så jag är försiktigt positiv. 

[/quote]

• Sälma Riit
    Saturnus skrev 2014-12-17 19:49:36 följande:

Har du haft molvärk med? Håller tummarna för dig och hoppas, hoppas!

quote=74537179][quote-nick]Sälma Riit skrev 2014-12-17 19:45:59 följande:[/quote-nick]

[/quote]

Japp, molvärk hela helgen. Nu inte så farligt längre. Springer på toa hela tiden men verkligen nada. Alla andra gånger har det kommit mer och mer.

Hur många har du gjort? För mig är det fjärde behandlingen, åttonde insättningen.
  • Kakan1976
    Saturnus skrev 2014-12-17 19:38:42 följande:

Skillnaden för mig när jag var gravid var att jag fick ont i brösten RD 10, av progesteronet hade jag bara ont i bröstvårtorna. Sen fick jag mer molvärk från RD 9 och det kändes som att mensen var på väg men den kom ju aldrig. På nåt sätt kändes det annorlunda. När jag testade RD 11 var jag rätt säker på ett pluss.

Inte som den här gången alltså.

Det känns inte lika avgrundssvart idag men tårarna bränner bakom ögonlocken och de tränger fram titt som tätt...
  • Sälma Riit
    Kakan1976 skrev 2014-12-17 20:33:12 följande:
    Skillnaden för mig när jag var gravid var att jag fick ont i brösten RD 10, av progesteronet hade jag bara ont i bröstvårtorna. Sen fick jag mer molvärk från RD 9 och det kändes som att mensen var på väg men den kom ju aldrig. På nåt sätt kändes det annorlunda. När jag testade RD 11 var jag rätt säker på ett pluss.

Det känns inte lika avgrundssvart idag men tårarna bränner bakom ögonlocken och de tränger fram titt som tätt...
    Jag har också varit gravid men minns verkligen inte vad jag kände då. Minns smärtan i brösten och den är just nu enorm. Men jag har som sagt gjort sju insättningar före den här som alla slutat i mens så jag vet inte om jag borde hoppas. Skillnaden för mig den här gången är att mensen inte har kommit än.
  • Sälma Riit
    Kakan1976 skrev 2014-12-17 20:33:12 följande:

Och jag är hemskt ledsen för din skull att det inte ser ut att lyckas för dig den här gången! 
Svar på tråden IVF hösten 2014