• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • LinneaSvea

Hej,
    Jag är en tjej på 44 som försöker få ett litet syskon. Tyvärr är jag för gammal för att få göra IVF. När jag blev gravid med min dotter som nu är 4 år gjorde jag en hemmasimulering med menopur. Därför undrar jag om det finns någon vänlig själ  som har menpur över till försäljning så jag kan köra samma protokoll nu igen. Jag har möjlighet att min privata gyn att gör VUL men han får inte skriva ut menopur till mig.

Jag skulle vara hemskt tacksam om det finns någon där ute som har lite menopur över!
    Tack snälla!

• Hopp och sorg om vartannat
    Saturnus skrev 2014-12-11 23:32:19 följande:
    Har du fått två utomkveds? Är det vanligt, jag har nämligen haft ett. Har det varit under ivf behandling? Håller tummarna. Nu är det vår tur! :)
    Båda utomkveden har varit spontana graviditeter. Har drabbat en gång per äggledare så det blir ivf för oss nu. Läkarna vet ej vad det beror på men att ägget rör sig långsamt i äggledarna så att det hinner växa fast. 

Så nu håller vi tummarna att det funkar m ivf även om risken finns att råka ut för utomkved då med. 
  • Saturnus
    LinneaSvea skrev 2014-12-12 09:37:37 följande:

Hej,
    Jag är en tjej på 44 som försöker få ett litet syskon. Tyvärr är jag för gammal för att få göra IVF. När jag blev gravid med min dotter som nu är 4 år gjorde jag en hemmasimulering med menopur. Därför undrar jag om det finns någon vänlig själ  som har menpur över till försäljning så jag kan köra samma protokoll nu igen. Jag har möjlighet att min privata gyn att gör VUL men han får inte skriva ut menopur till mig.

Jag skulle vara hemskt tacksam om det finns någon där ute som har lite menopur över!
    Tack snälla!

Hej! Förstår dilemmat! Jag tror du kan få hjälp i Danmark med recept om du tar hjälp med att göra din ivf där. Du får tyvärr betala fullpris men man kan ta ut recept i Sverige. Vet inte om du är intresserad men jag har en hel del gonal-f kvar och min klinik vill testa menopur nästa gång om det inte går vägen men det dröjer väl någon mån innan jag vet. Prova vänd dig till en annan gyn där du bor annars. Stort lycka till! Håller tummarna!
  • Kajo

Det gick inte för oss denna gången:( är så himla besviken, trött och sliten. Usch, vill bara skita i allt.

• Saturnus
    Kajo skrev 2014-12-12 22:52:33 följande:

Det gick inte för oss denna gången:( är så himla besviken, trött och sliten. Usch, vill bara skita i allt.

Åh vad tråkigt! Håller tummarna för nästa försök. Styrkekramar
  • Saturnus

Några andra med tidiga gravidsymptom? Jag är bara på ruvardag 5 men mår illa av och an. Kaffet smakade illa idag och molvärken började igår, trodde jag skulle få mens i morse. På toppen av isberget så somnade jag i soffan mitt på dagen. Kanske bara är vintertrött och hormonladdad.... :)

Hur mår/mådde ni andra?

• Längtan 34
    Kajo skrev 2014-12-12 22:52:33 följande:

Åh fy va tråkigt! Ledsen för er skull :(! Jag pratade med sambon om detta igår...att vi måste försöka tänka att det inte är säkert att det fungerar första gången. Det är ju dock mycket lättare sagt än gjort. Är ju klart en ännu större besvikelse när man gått igenom hela denna processen.

Hoppas att ni snart får nya krafter och nytt hopp!! Ta hand om dig!

Stor kram!
  • Kajo

Tack för pepp och stöd!! Det känns så himla tungt just nu. Det är till och med jobbigt att umgås med svägerskan och hennes små.

Jag tror jag målade upp en bild av att det va ganska vanligt att det gick första gången om det inte fanns något fel på paret. Men så är det ju inte alls, och det vet jag egentligen. Förhoppningsvis kommer vi igång med runda 2 runt den 29-31 dec. Var är du i cykeln nu?

Längtan 34 skrev 2014-12-13 16:53:10 följande:

Åh fy va tråkigt! Ledsen för er skull :(! Jag pratade med sambon om detta igår...att vi måste försöka tänka att det inte är säkert att det fungerar första gången. Det är ju dock mycket lättare sagt än gjort. Är ju klart en ännu större besvikelse när man gått igenom hela denna processen.

Hoppas att ni snart får nya krafter och nytt hopp!! Ta hand om dig!

Stor kram!

• Kakan1976
    Saturnus skrev 2014-12-13 14:40:56 följande:

Några andra med tidiga gravidsymptom? Jag är bara på ruvardag 5 men mår illa av och an. Kaffet smakade illa idag och molvärken började igår, trodde jag skulle få mens i morse. På toppen av isberget så somnade jag i soffan mitt på dagen. Kanske bara är vintertrött och hormonladdad.... :)

Hur mår/mådde ni andra?

Inga alls! RD 10 idag. Känns inte hoppfullt...
  • Saturnus
    Kakan1976 skrev 2014-12-14 08:09:39 följande:
    Inga alls! RD 10 idag. Känns inte hoppfullt...
    Det behöver inte betyda något. Det är så olika. När tänker du testa? Är du bra på att vänta?
Svar på tråden IVF hösten 2014