• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • pco

Oj det skickades i förväg.,, som sagt även jag går på CA som du... O jag har gjort flera försök, både färska och sk FET, har blivit gravid de 4 sista försöken, dock mf v 5 o 6 och vi har tyvärr inte fått sätta in två även fast vi ville :/ men som de andra säger, stå på dig. Jag har nu inför detta försök tjatat och kommit med bra argument så Jag iaf fick utskrivet fragminsprutor. Kör FET på tisdag av en blastis som jag har i frysen.

• karro 2014

Ah okej då vet jag, pratat lite med sambon här och vi har bestämt oss att bara använda en och det respekterar jag.. Va de jobbigt att tjata dig till fragminspruta?? Glömdebav o säga det igår när vi var där, att jag vill äta blodförtunnande medecin tack vare jag fick ett ma i v11 då fostret dog 8+4, (de är den veckan fostretbgår över till moderkakan helt o hållet) så då vill jag ju ändå känna att jag gjort de man kunnat göra. Vad är de för problem i eran bild vf ni valt IVF? Och hur gammal är du?

pco skrev 2014-08-23 18:03:52 följande:

Oj det skickades i förväg.,, som sagt även jag går på CA som du... O jag har gjort flera försök, både färska och sk FET, har blivit gravid de 4 sista försöken, dock mf v 5 o 6 och vi har tyvärr inte fått sätta in två även fast vi ville :/ men som de andra säger, stå på dig. Jag har nu inför detta försök tjatat och kommit med bra argument så Jag iaf fick utskrivet fragminsprutor. Kör FET på tisdag av en blastis som jag har i frysen.

• karro 2014

Läste lite där, bland annT om vad man skall tänka på efter när dem satt tillbka ägget, att man inte får dricka kall dricka? Haha de borde väl ändå inte stämma??

Moolie skrev 2014-08-23 16:44:21 följande:

Han har stopp i sina sädesledare och har gjort ett ingrepp för att sätta stopp! ;)

Då tycker jag absolut att du ska försöka med ett. Hade du kunnat läsa på om graviditetsbevarande medel? Har läst om sprutor och tabletter som ska göra att ägget fastnar. Ibland kan man få ställa lite krav på klinike . Och nu när ni betalar för allt själva så ska ni ABSOLUT ställa krav! :) Ska finnas en sida som heter fertilitetsguiden. Läs lite där !

• pco

Karro: jag fick ta upp det själv o då sa läkaren 'aha på vilka grunder vill du ha det? ' och jag förklarade mina tidigare mf (bara ett på CA, tidigare var det på SU Sahlgrenska asså) o fick trycka på om all info. Då sa han' sånt får man bara om man haft några mf innan o jag sa att det har jag juh o då sa han att det får man då efter mf utredning o då sa jag att varför har jag inte blivit erbjuden det då, visst bara haft ettmf här men ändå 3 tidigare på SU .. Oj sa han då ;/ o sa okej d

• karro 2014

Ah okej, men det var ju bra att han ga dig de:) jag tänkte att jag ringer på måndag och pratar med dem, de borde msn väl kunna ta via telefon? Behöver väl inte åka dit för att säga d?

pco skrev 2014-08-23 18:34:46 följande:

Karro: jag fick ta upp det själv o då sa läkaren 'aha på vilka grunder vill du ha det? ' och jag förklarade mina tidigare mf (bara ett på CA, tidigare var det på SU Sahlgrenska asså) o fick trycka på om all info. Då sa han' sånt får man bara om man haft några mf innan o jag sa att det har jag juh o då sa han att det får man då efter mf utredning o då sa jag att varför har jag inte blivit erbjuden det då, visst bara haft ettmf här men ändå 3 tidigare på SU .. Oj sa han då ;/ o sa okej d

• pco

Oj igen blev det skickat innan :/ .. Okej då får du det då. .. Jag har pco vilket innebär att jag antagligen nångång elr aldrig har egen äl. äL.. Jag har små omogna ägg hela tiden som har börjat växa men som aldrig växer till sig för äl heller. Jag är 28 och min man 29 år. .. Vilken läkare har ni? Vi har Torbjörn men i somras hade vi Göran då han den andre var borta. ., Göran är bra på att prata o förklara o ge trygghet.. Torbjörn är mest eftertraktad och kan lite mer men är inte så bra på att förklara o ge trygghet. Göran är oxå mer hård om mediciner ( han håller på principen) medans Torbjörn går o pratas omkull lite om man tror på son grej o har bra grunder för sin sak. ., ni då?

• Moolie
    karro 2014 skrev 2014-08-23 18:11:41 följande:

Läste lite där, bland annT om vad man skall tänka på efter när dem satt tillbka ägget, att man inte får dricka kall dricka? Haha de borde väl ändå inte stämma??

Många som genomgår IVF vill ha så många råd som möjligt. :) Och vissa råd är påhittade eller skrivna av någon som påstår att det hjälper...!
  • karro 2014

Okej, vi har Göran... Jätte bra tyckte vi båda så detta kan inte bli bättre :)) jag är 26 och sambon 34... Jag fick besked om att jag har en låg äggreserv för min ålder och vi har redan gått igenom ett mf i v5 och ett ma v11 så vi ville inte chansa mer för man vet ju aldrig när det är försent.. Skall ringa på måndag och se vad dem säger, hoppas att jsg får som jag vill:)) okej då förstår jag, vi får hålla tummarna och hoppas att de går vägen för oss:))

pco skrev 2014-08-23 18:42:17 följande:

Oj igen blev det skickat innan :/ .. Okej då får du det då. .. Jag har pco vilket innebär att jag antagligen nångång elr aldrig har egen äl. äL.. Jag har små omogna ägg hela tiden som har börjat växa men som aldrig växer till sig för äl heller. Jag är 28 och min man 29 år. .. Vilken läkare har ni? Vi har Torbjörn men i somras hade vi Göran då han den andre var borta. ., Göran är bra på att prata o förklara o ge trygghet.. Torbjörn är mest eftertraktad och kan lite mer men är inte så bra på att förklara o ge trygghet. Göran är oxå mer hård om mediciner ( han håller på principen) medans Torbjörn går o pratas omkull lite om man tror på son grej o har bra grunder för sin sak. ., ni då?

Svar på tråden IVF hösten 2014