Bf mars 2015
Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)
Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)
RULet gick jättebra! Allt såg fint ut och bebis var väldigt aktiv. Rätt storlek också för v. 18+3. Skönt då vi gjort IVF och i Stockholm flyttar de inte bf eftersom de vet exakt när befruktning skett. Helt otroligt att få en sån grundlig genomgång av allt. UL-barnmorskan var jättebra också!
Kul att kunna jämföra med v. 8 och v.12.
Och vi fick reda på att vi väntar en dotter!!
Nu firar vi med fik och mys på stan. Är båda två lediga. Svävar lite på moln! :)
Jag har RUL på måndag, men jag hade nästan glömt bort det.
Bokade för en månad sedan och nu är det helt plötsligt bara några dagar kvar. Vi ska inte ta reda på kön denna gång.
Jag har RUL på måndag, men jag hade nästan glömt bort det.
Bokade för en månad sedan och nu är det helt plötsligt bara några dagar kvar. Vi ska inte ta reda på kön denna gång.
Hej tjejer.
Grattis till alla ni som väntar smått!
Vi fick igår reda på att vi är gravida. Superglad över det beskedet såklart även om det är chockerande då vi trodde att vi var skyddade. Men den största chocken kom när BM berättar att vi redan är i v 18 ca, kunde vara längre då hon inte kunde se så exakt på den UL maskin hon använde sig av.
Jag har en sov sedan tidigare som idag är 13 månader. Jag satte in en hormonspiral i december förra året och sökte i januari för att jag tyckte att den skavde och satt konstigt. Men allt såg fint ut med spiralen både efter vaginal undersökning och UL. Hade dock en infektion som behandlades.
Har sedan haft blödningar lite här och där precis som det kan vara med en spiral. Haft ont i magen sedan en månad tillbaka som blev värre och värre för någon vecka sedan och igår sökte jag alltså för att få det undersökt då jag trodde spiralen spökade igen.
Spiralen syns inte till och den kan ha åkt ut utan att jag märkt det eller så gömmer den sig någonstans därinne men det är ingenting de gör någonting åt i nuläget då riskerna är större att leta efter den än att låta den vara.
Vi fick tid till RUL till den 22/10 då vi får en mer exakt tid och BF.
Jag är i chock då jag mådde skiiit hela graviditeten med sonen, mådde illa till v 17 och kräktes långt efter han kommit. Hade ömma och onda bröst som växte flera strl. Jag kände tidigt fosterrörelser både inne i magen och utanpå. Syntes att jag var gravid i v 15.
Nu har jag inga symptom alls som kunde hinta om att jag är gravid. Inte en tanke på det alls.
Hej tjejer.
Vi fick igår reda på att vi är gravida. Superglad över det beskedet såklart även om det är chockerande då vi trodde att vi var skyddade. Men den största chocken kom när BM berättar att vi redan är i v 18 ca, kunde vara längre då hon inte kunde se så exakt på den UL maskin hon använde sig av.
Jag har en sov sedan tidigare som idag är 13 månader. Jag satte in en hormonspiral i december förra året och sökte i januari för att jag tyckte att den skavde och satt konstigt. Men allt såg fint ut med spiralen både efter vaginal undersökning och UL. Hade dock en infektion som behandlades.
Har sedan haft blödningar lite här och där precis som det kan vara med en spiral. Haft ont i magen sedan en månad tillbaka som blev värre och värre för någon vecka sedan och igår sökte jag alltså för att få det undersökt då jag trodde spiralen spökade igen.
Spiralen syns inte till och den kan ha åkt ut utan att jag märkt det eller så gömmer den sig någonstans därinne men det är ingenting de gör någonting åt i nuläget då riskerna är större att leta efter den än att låta den vara.
Jag är i chock då jag mådde skiiit hela graviditeten med sonen, mådde illa till v 17 och kräktes långt efter han kommit. Hade ömma och onda bröst som växte flera strl. Jag kände tidigt fosterrörelser både inne i magen och utanpå. Syntes att jag var gravid i v 15.
Nu har jag inga symptom alls som kunde hinta om att jag är gravid. Inte en tanke på det alls.
Hej tjejer.
cayote, välkommen och grattis ...trots chock ;)
Var på rul idag och allt såg bra ut. Har kvar mitt datum 19 mars. Frågade efter kön men fick till svar att det troligtvis var en tjej men lika gärna kunde vara en pojke så inte mycket klokare där
Tack för välkomnandet :)
Känner att jag måste ta tag i allt runt i kring lite extra nu för att verkligen få ett grepp om det hela :)
Så ska lämna alla prover man vanligtvis gör i början av graviditeten på måndag och sedan ska jag träffa en BM på fredag.
Jag som precis börjat jobba haha. Tur jag var ledig måndag och fredag i veckan som kommer så jag slipper ta ledigt en massa. Måste ändå be om att gå tidigare på onsdag då vi ska på RUL.
Men de verkar vääääldigt förstående i övrigt på arbetsplatsen så förhoppningsviis förstår de hur konstig vår situation måste kännas för oss.
Min sambo jobbar på samma arbetsplats men är nu föräldraledig så de känner vår lilla familj ganska så väl :)
Har för övrigt inga symptom och mår himmelskt :D
Visst, jag är trött, men det tillhör ju småbarnslivet så det är inget jag hänger upp mig på. Har tagit de två senaste nätterna nu (sonen har en period nu där han vaknar och vill ha närhet) och se på fasen, tror jag kände lite rörelse i magen. Kanske väldigt aktiv på nätterna då jag annars sover att jag därav inte märkt dem? Inte känt något dagtid ännu.