• marie 1983

Bf mars 2015

Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)

• Svar på tråden Bf mars 2015
  • sussapuff
    cayote skrev 2014-10-17 01:01:55 följande:

Hej tjejer.

Grattis till alla ni som väntar smått!

Vi fick igår reda på att  vi är gravida. Superglad över det beskedet såklart även om det är chockerande då vi trodde att vi var skyddade. Men den största chocken kom när BM berättar att vi redan är i v 18 ca, kunde vara längre då hon inte kunde se så exakt på den UL maskin hon använde sig av.

Jag har en sov sedan tidigare som idag är 13 månader. Jag satte in en hormonspiral i december förra året och sökte i januari för att jag tyckte att den skavde och satt konstigt. Men allt såg fint ut med spiralen både efter vaginal undersökning och UL. Hade dock en infektion som behandlades.

Har sedan haft blödningar lite här och där precis som det kan vara med en spiral. Haft ont i magen sedan en månad tillbaka som blev värre och värre för någon vecka sedan och igår sökte jag alltså för att få det undersökt då jag trodde spiralen spökade igen. 

Spiralen syns inte till och den kan ha åkt ut utan att jag märkt det eller så gömmer den sig någonstans därinne men det är ingenting de gör någonting åt i nuläget då riskerna är större att leta efter den än att låta den vara.

Vi fick tid till RUL till den 22/10 då vi får en mer exakt tid och BF.

Jag är i chock då jag mådde skiiit hela graviditeten med sonen, mådde illa till v 17 och kräktes långt efter han kommit. Hade ömma och onda bröst som växte flera strl. Jag kände tidigt fosterrörelser både inne i magen och utanpå. Syntes att jag var gravid i v 15. 

Nu har jag inga symptom alls som kunde hinta om att jag är gravid. Inte en tanke på det alls. 

Oj, förstår att du är i chock! Men grattis =) Har mått superbra hela graviditeten hittills (v.20 nu) och känner mig inte gravid så förstår faktiskt hur man kan missa det, vilket jag inte gjorde innan jag blivit gravid. Men det måste vara "konstigt" för dig eftersom du mådde som du mådde under första graviditeten. Hoppas det forsätter så kan du njuta av den här tiden :)

gravidresan.blogg.se
  • lisenlisen

Hallå där! Hoppas det går bra för er alla och att ni mår bra :) En sten släppte från mitt hjärta idag - var på RUL och allting var prima! Det är en liten pojke där inne - med 100 % säkerhet sa BM :D Så det kunde inte vara bättre för min del just nu! 
    Fick även veta att deras personal ska utbildas inom 3D-ultraljud och att jag var en perfekt kandidat för detta då min moderkaka ligger långt bak eller något sådant. Kostar ju några tusen i vanliga fall så funderar på att faktiskt ta den chansen. Ser dock lite läskigt ut :P 

• bb2014
    lisenlisen skrev 2014-10-20 09:44:37 följande:

Hallå där! Hoppas det går bra för er alla och att ni mår bra :) En sten släppte från mitt hjärta idag - var på RUL och allting var prima! Det är en liten pojke där inne - med 100 % säkerhet sa BM :D Så det kunde inte vara bättre för min del just nu! 
    Fick även veta att deras personal ska utbildas inom 3D-ultraljud och att jag var en perfekt kandidat för detta då min moderkaka ligger långt bak eller något sådant. Kostar ju några tusen i vanliga fall så funderar på att faktiskt ta den chansen. Ser dock lite läskigt ut :P 

Grattis till ett fint RUL och en pojke! Ja visst är det skönt när man fått det gjort och sett att allt ser bra ut, en riktig lättnat :)

Vad roligt med 3d ultraljud! Var sugen på det innan, men tror vi håller oss. Det får räcka med att veta att det är en flicka :)

• lisenlisen
    bb2014 skrev 2014-10-20 11:50:51 följande:

Grattis till ett fint RUL och en pojke! Ja visst är det skönt när man fått det gjort och sett att allt ser bra ut, en riktig lättnat :)

Vad roligt med 3d ultraljud! Var sugen på det innan, men tror vi håller oss. Det får räcka med att veta att det är en flicka :)

Ja verkligen - känns som en tyngd försvann :) Jag var förvånad över allt de tittade på - njurar, bråck i hjärnan eller navelsträngen, att alla delar i hjärnan finns, läpp- och gomspalt osv. Verkligen utförligt vilket känns tryggt. Han sparkar hela tiden nu :) 

Haha alltså jag vet inte om jag tycker att det är så roligt med 3D (lite creepy också!) men jag tyckte våra bilder från idag var så dåliga, han ville liksom inte lägga sig ordentligt så det ser mer ut som ett huvud med ett ljussken bakom. Snoppbilden var perfekt däremot - haha!
  • Villhaenbebbe
    snö 81 skrev 2014-10-16 13:43:08 följande:
    Nej, nu är det nära. Vilken vecka kommer du vara i?

Jag kommer vara i 18+4
    Jag var i 17+4 :) så ganska tidigt. Men allt såg så fint ut och det var en liten pojke där inne <3 

Jag är sååååå glad nu, bästa dagen någonsin!
  • snö 81
    Villhaenbebbe skrev 2014-10-20 12:35:00 följande:
    Jag var i 17+4 :) så ganska tidigt. Men allt såg så fint ut och det var en liten pojke där inne <3 

Jag är sååååå glad nu, bästa dagen någonsin!
    Härligt!

Jag har precis kommit från mitt RUL och allt såg toppen ut, men den ville inte alls samarbeta för foto.

Och kön tog vi inte reda på, men det hade hon inte kunnat se sa hon för den låg med händerna mellan benen :)
  • hemligaagda

Hej!

Nygammal här i tråden. Har läst sen jag fick veta att jag var gravid men inte skrivit förrän nu.

31-årig Värmlandstös med son född feb-06 och dotter född okt-10. Nu väntar vi på lillebror med BF 9 mars ????

Vi var på RUL för en vecka sen och allt såg bra ut ????

• hemligaagda
    hemligaagda skrev 2014-10-20 15:19:57 följande:

Hej!

Nygammal här i tråden. Har läst sen jag fick veta att jag var gravid men inte skrivit förrän nu.

31-årig Värmlandstös med son född feb-06 och dotter född okt-10. Nu väntar vi på lillebror med BF 9 mars ????

Vi var på RUL för en vecka sen och allt såg bra ut ???? phpSkXhlQ33454.jpg

Och alla ????? är emojis som inte ville va med! =)
  • bb2014
    lisenlisen skrev 2014-10-20 12:29:56 följande:

Ja verkligen - känns som en tyngd försvann :) Jag var förvånad över allt de tittade på - njurar, bråck i hjärnan eller navelsträngen, att alla delar i hjärnan finns, läpp- och gomspalt osv. Verkligen utförligt vilket känns tryggt. Han sparkar hela tiden nu :) 

Haha alltså jag vet inte om jag tycker att det är så roligt med 3D (lite creepy också!) men jag tyckte våra bilder från idag var så dåliga, han ville liksom inte lägga sig ordentligt så det ser mer ut som ett huvud med ett ljussken bakom. Snoppbilden var perfekt däremot - haha!

Samma här, visste inte att det var så utförligt som det var :)

Haha ja lite läskiga blir bilderna :D Vi fick bra bilder så då känns det inte alls lika aktuellt.

Har bokat in oss på förlossningskurs/amningskurs genom MamaMia. Tror vi kommer gå en profylaxkurs också, men den får vi bekosta själv. Bokade till januari, när det är två månader kvar :)
  • lisenlisen
    bb2014 skrev 2014-10-20 16:23:11 följande:
    Samma här, visste inte att det var så utförligt som det var :)

Haha ja lite läskiga blir bilderna :D Vi fick bra bilder så då känns det inte alls lika aktuellt.

Har bokat in oss på förlossningskurs/amningskurs genom MamaMia. Tror vi kommer gå en profylaxkurs också, men den får vi bekosta själv. Bokade till januari, när det är två månader kvar :)
    Jag är inte så intresserad av bilderna från UL egentligen (tur det eftersom de var som sagt var dåliga). Vi fick bra bilder på Kub men jag förstår ändå inte riktigt vad jag ska ha dem till. Men ska säkert komma på något kreativt! :) Får väl göra någon slags bebisbok eller något. Det är en utbildning i 3D-ultraljud som de gör så jag tänkte ställa upp för mänskligheten (haha ;) och vara "provmamma". Tror det är coolt men ändå läskigt. Lägger upp bilder här sen om det blir så att jag deltar!

Jag kommer eventuellt behöva ta kejsarsnitt pga medfödd sjukdom. Men om det inte blir så ska jag definitivt boka profylax. De flesta jag känner som gått den kursen har haft väldigt stor nytta av den.