• marie 1983

Bf mars 2015

Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)

• Svar på tråden Bf mars 2015
  • Mollemolle81

2:a barnet för mig, har en son på 11 oxå! Har dock inte mkt minnen av den grav då det var sååå längesen!

• Mollemolle81

Ska summera mina symtom lite...

Som jag skrivit innan så hade jag noll symtom från äl till Bim....vet att vi prickade in äl med både temp å sticka...men det är ju ändå inga garantier att man blir gravid på...hade dessutom mf i vecka 5 nu i maj...

Testade några dgr innan Bim men neg....testade tom med cb digitalt i lördags då jag skulle ta en drink om jag inte var gravid...stod inte gravid å jag var då på -2 Bim....tänkte jaja, får väl bli en annan månad istället då tog jag mig en god jordgubbsdrink!

I sön beställde jag stickor från testlagrets ...mest för ifall inte mensen kom men mest till nästa månad....i mån kissade jag på morgonen å sparade det till em då posten kommit med stickorna....fick då ett svagt svagt plus....trodde ju knappt på det så testade med kvällsurinet med ålder var då ännu lite starkare...har testat varje dag å det blir ett starkare streck för varje morgon som går...coolt! Nu precis är det nästan lika starkt som kontrollstrecket!

Symtom noll fram till Bim....men nu börjar de krypa fram lite mer....magen började faktiskt lite innan Bim,inget jag tänkte på då...

Haft metallsmak i munnen de senaste två nätterna på jobbet....jobbar som polis å jobbar treskift...

Brösten började ömma igår å idag är vårtorna ajaj....

Svullen om magen ja....känner mig förstoppad å lös på samma gång...

Mer å mer molvärk i magen....hade riktigt mkt efter vi myste i onsdags....känner det lite hela tiden...

Det var nog de symtomen jag har nu, det kommer nog mer!

• lynx vox

Lägger till mej själv och de här innan som önskade så. Plussade lite i fusk idag då jag och sambon ska plussa tillsammans imorgon bitti. Hade bim i måndags och har under veckan varit så säker på att jag är gravid att jag hade gråtit blod om det visat sej vara negativt... 14-e försöket tog det sej på! Har en dotter sedan tidigare med hjälp av IVF och ett ma i v.14...

BF MARS 2015

2/3 - Marie 1983- 1.a barnet 31 år

2/3 - Ella8803 - 2.a barnet, 26år

2/3 - Petra334 - 2-a barnet, 35 år

2/3 - Mollemolle81 - 2-a barnet, 33 år

2/3 - lynx vox - 2-a barnet, 33 år

3/3 - Sandran - 2a barnet, 24 år

6/3 - Snartsommar - 2a barnet, 28år

6/3 - Trolla - 2a barnet, 30 år

• Malin1992
    lynx vox skrev 2014-06-27 08:00:18 följande:

Lägger till mej själv och de här innan som önskade så. Plussade lite i fusk idag då jag och sambon ska plussa tillsammans imorgon bitti. Hade bim i måndags och har under veckan varit så säker på att jag är gravid att jag hade gråtit blod om det visat sej vara negativt... 14-e försöket tog det sej på! Har en dotter sedan tidigare med hjälp av IVF och ett ma i v.14...

BF MARS 2015

2/3- Malin1992-1:a barnet, 21 år
  • Sandran
    Malin1992 skrev 2014-06-27 07:12:59 följande:
    Okej jag med :) vart i Stockholm? :)
    Söder om stan, Nynäshamn. Vart ifrån är du?
  • MirandaMay

Hej! Får jag vara med? Bf 3/3 med mitt fjärde barn. Jag är 30år. Kan inte lägga till

mig i listan från telefonen så om nån annan vill hjälpa till blir jag jätteglad.

• Sandran

Min förra graviditet låg jag på gränsen till grav-diabetes, kom typ i vecka 30. Drog ner på allt socker och alla kolhydrater ganska ordentligt då. Gick endast upp 6 kilo, och direkt efter fl hade jag gått ner 16. Fick en dotter på 4920 g.

Hur tycker ni jag ska göra denna graviditet? Tänkte att jag ska börja i tid, eftersom risken är ganska stor att man får diabetes igen. Men det är ju inte bra att "banta".. Är inte smal direkt, så jag har lite att ta av om vi säger så.

Förra gången sa bm att det inte var någon fara så länge magen växte. Men det är ju ett tag kvar tills den kommer. Känner mig kluven. Är det någon fara att börja tänka sig för redan nu? Någon som har någon erfarenhet?

• lynx vox
    Sandran skrev 2014-06-27 08:45:44 följande:

Min förra graviditet låg jag på gränsen till grav-diabetes, kom typ i vecka 30. Drog ner på allt socker och alla kolhydrater ganska ordentligt då. Gick endast upp 6 kilo, och direkt efter fl hade jag gått ner 16. Fick en dotter på 4920 g.

Hur tycker ni jag ska göra denna graviditet? Tänkte att jag ska börja i tid, eftersom risken är ganska stor att man får diabetes igen. Men det är ju inte bra att "banta".. Är inte smal direkt, så jag har lite att ta av om vi säger så.

Förra gången sa bm att det inte var någon fara så länge magen växte. Men det är ju ett tag kvar tills den kommer. Känner mig kluven. Är det någon fara att börja tänka sig för redan nu? Någon som har någon erfarenhet?

Socker och överdrivet med kolhydrater är ju aldrig bra så skippa dom direkt du! Sen är det ju så att käkar du "vettigt" enligt tallriksmodellen är inte kolhydraterna där så himla farliga. Men vet man med sej att det kommer slinka ner någon extra godisbit är det ju bättre att dra ner på kolhydraterna än att köra dubbelt så att säga ;)

Så kör ungefär samma kost som du gjorde från v.30 förra gången så ska du se att det går bra :0)

Lycka till!
  • lynx vox

Tänkte bara säga att det GÅR att lägga till via telefon (det är det jag gör). Då håller man fingret still över förra bf-listan och markerar sedan allt för att sedan kopiera in det i sitt egna inlägg ;)

Men jag lägger till de som tillkommit så är det en uppdaterad lista här nedan att kopiera :)

BF MARS 2015

2/3 - Malin1992 - 1-a barnet, 21 år

3/3 - MirandaMay - 4-e barnet, 30 år

Svar på tråden Bf mars 2015