• maka011

Hormonbehandling med sputor, nån mer??

Jag ska påbörja hormonbehandling med sprutor i augusti. Nån mer än jag som sitter i denna förbannade båt? Ska vi följas åt?

Och finns det kanske någon som gått igenom detta som har lust att dela med sig av sin historia?

Jag vet inte mycket alls om detta. Läkaren sa att jag får full info när vi träffas i augusti.

Antar att det jag vill är att känna mig mindre ensam i detta.

• Svar på tråden Hormonbehandling med sputor, nån mer??
  • ikala

Håller tummarna Enboll!!!

Längtansblåblomma tror vi hängt i en liknande tråd ihop innan, tror det var precis innan jag blev gravid. Kull att höra att du är gravid!

Jag var hos gyn på vul igår, och äntligen börjar det hända grejer igen. Hade två äggblåsor en på 13 och en på 11 mm och en tjock fin slemhinna. Vul igen imorgon för att kolla så dom växer annars höja dosen ytligare lite.

• Moasmostermia

Enboll : känner en och hennes var typ 7.5mm och hon är gravid..

Ikala: åh vad roligt! Hoppas de växer på sig.

Mitt vul igår visade nada:( så ska tillbaka på fredag dosen är höjd till 83ie. Hade samma dr som sist och hon sa att såhär början är de att man testar å försöker hitta rätta dosen. Så nu är de bara å vänta tills fredag.. Denna eviga väntan.

• EnBoll

Moasmostermia, hoppas det har börjat hända grejer på fredag nu då, håller tummarna!

Ikväll runt 22 är det dags för ovitrelle för mig, är ändå lite orolig över att sambon inte kommer hem förrän ett dygn efter, alltid ska man oroa sig för nått!

• ikala

Heja Enboll!!! Jag blev gravid med alldeles för små ägg så allt går!

Nu hade det stannat av / gått tillbaka lite ca 1 mm per äggblåsa, sprutar 125iu nu och vul igen på Tisdag. Att det bara inte vill funka.... Jag har typ mer hormoner i min kropp än tre tonårspojkar ihop

• moii

Ursäkta en fånig fråga men vad sprutar ni med eftersom det är den typen av dosering? Jag fick 450 IE, menopur så jag känner inte igen doseringen, eller har ni sprutat typ flera veckor?

• moii

Vi gjorde Icsi,m en ja någon form av ivf är det ju, aha.. Ni gör inte det? Utan stimulerar för att kunna få äggen att skapa en naturlig cykel?

• ikala

Precis! Så man vill inte att mer än max två ägg ska mogna, därför tar man så lite till att börja med.

• Moasmostermia

Enboll: spännande hoppas de tar sig för er! Hur långt tid efter att man har tagit ovitrelle ska man ha sex?

Svar på tråden Hormonbehandling med sputor, nån mer??