• maka011

Hormonbehandling med sputor, nån mer??

Jag ska påbörja hormonbehandling med sprutor i augusti. Nån mer än jag som sitter i denna förbannade båt? Ska vi följas åt?

Och finns det kanske någon som gått igenom detta som har lust att dela med sig av sin historia?

Jag vet inte mycket alls om detta. Läkaren sa att jag får full info när vi träffas i augusti.

Antar att det jag vill är att känna mig mindre ensam i detta.

• Svar på tråden Hormonbehandling med sputor, nån mer??
  • EnBoll

Vul imorgon efter 12 sputdagar, känner mig lite förhoppningsfull har haft mycket ilningar på vänster sida (äggstock?). Sista vulet efter 7 sputdagar var ett ägg 11 mm så jag hoppas det har växt så jag får ta ovitrelle, helst på torsdag då sambon kommer hem från bortajobb! Hoppas hoppas hoppas! !

• Moasmostermia

Håller tummarna för oss båda imorgon! Har tid kl 10 när ska du vara där? Har sprutat i 17 dagar ikväll.. Känns just nu hopplöst men men.. Håller tummar å tår för dig imorgon.

• EnBoll

Jag ska tack och lov vara där så tidigt som 7.15, då hinner man inte noja så mycket innan jag håller tummarna för dig också, imorgon ska våra ägg va klara

• EnBoll

Morgonens vul visade ett perfekt ägg på 18-19 mm efter 12 sprutdagar! Det var däremot en kass slemhinna på 7 mm, tror ni det kan funka ändå? Ikväll tar jag gonal-f samma dos, imorgon kväll ovitrelle, perfekt så sambon hinner hem på torsdag kväll! Om det inte vore för den där jäkla slemhinnan så skulle allt kännas så bra nu :(

• LängtansBlåaBlomma
    EnBoll skrev 2014-09-09 08:11:35 följande:

Morgonens vul visade ett perfekt ägg på 18-19 mm efter 12 sprutdagar! Det var däremot en kass slemhinna på 7 mm, tror ni det kan funka ändå? Ikväll tar jag gonal-f samma dos, imorgon kväll ovitrelle, perfekt så sambon hinner hem på torsdag kväll! Om det inte vore för den där jäkla slemhinnan så skulle allt kännas så bra nu :(

Min var 8 mm tjock. Jag hade en äggblåsa på 17 mm och en på 15 - och blev gravid på det! Så absolut! Håller tummarna!
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • Sindyrella1983

Vi ska snart börja med vårt 4:e IVF-försök när min mens förhoppningsvis kommer som den ska i början på nästa vecka.
    Använder Puregon.

Vi gör IVF då jag har fått operera bort båda mina äggledare till följd av två X....

• EnBoll

Längtansblåablomma, tack! Då borde det kunna fungera för mig också med den tunna slemhinnan! Om det inte skulle ta sig denna gång (men det måste det) kanske man i nästa cykel kan få nått för att bygga upp en bättre slemhinna?!

Sindyrelka1983, lycka till :)

• LängtansBlåaBlomma
    EnBoll skrev 2014-09-09 09:38:02 följande:

Längtansblåablomma, tack! Då borde det kunna fungera för mig också med den tunna slemhinnan! Om det inte skulle ta sig denna gång (men det måste det) kanske man i nästa cykel kan få nått för att bygga upp en bättre slemhinna?!

Sindyrelka1983, lycka till :)

Om jag hade en tunn slemhinna fick jag bara Provera för att få mens och blöda ur den och bygga upp den på nytt, och sen växte den ju på sig medan jag tog puregonsprutor. Vet inte om det finns nån särskild medicin om du aldrig får upp en lagom tjock slemhinna?
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • EnBoll

Är hur som helst ingen mening att tänka på det nu, nu är det bara att hoppas!:)

Svar på tråden Hormonbehandling med sputor, nån mer??