Kpax skrev 2015-02-20 11:50:57 följande:
Ja det där är väldigt främmande för mig också, det skulle bli väldigt ordentliga diskussioner om någon i min eller sambons familj betedde sig så.
Jag fattar inte heller hypen, slutar bebisar vara små och söta efter bara ett par dagar eller? Nej, folk får vänta tills vi är redo. Och då är vi HEMMA, jag personligen är inte intresserad av att visa upp min nyfödda bebis ute eller i en cafeteria på ett sjukhus.
Mm, lite som när vi hade ett barn inne en kort sväng för ljusbehandling bara. Föräldrarna var förbannade över vårt besöksförbud för nu hade minsann hela tjocka släkten åkt en hel halvtimme (eh..?) för att hälsa på bebisen och de hade ju inte fått visa upp barnet på tre hela långa dagar nu! Förklarade att deras barn må vara friskt men att vi har dödssjuka barn på avdelningen som faktiskt kan dö om de kommer i kontakt med virus eller bakterier. Och att de därför endast får visa upp sik bebis genom glasdörrarna men absolut INTE ta ut barnet eller för den delen släppa in någon ens innanför tröskeln. Två läkare backade upp mig. Vad tror du jag ser längst bort i korridoren en timme senare? Jo någon jävla moster i ytterkläder (som vi har absolut totalförbud mot året runt)som de släppt innanför dörren som står hängandes ner i bebisens säng med hela överkroppen. Alltså i såna lägen struntar jag i min professionella roll, då får de fan veta att de är idioter. Vi har liksom föräldrar som ligger inne i månader hos oss utan besök som dessutom kan ha små barn hemma som inte heller får komma in. Fyra meter från den där inrökta jävla mostern ligger två barn med andningsstöd födda i v 27, med öppen dörr. Ibland vill man bara slå ihjäl folk.