• Nixe

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

SvanE skrev 2015-02-13 15:15:51 följande:

Spännande!! Vad är det för vagn? Ska hämta vår Britax go next imorgon, längtar såå!

ebe91 skrev 2015-02-13 16:41:21 följande:

Jag fick också hem vagnen idag! Sambon har aldrig varit så efterlängtad hem från jobbet ;) han frågade om han skulle köra ner den i förrådet direkt men jag propsa på att den först skulle in i lgh för jag skulle "kolla en grej" ;). Vi har köpt en emmaljunga edge duo combi, så himla nöjd! :)

Det blev en bugaboo buffalo escape! Är så himla nöjd, den är mycket finare i verkligheten än på bilderna jag beställde utifrån :D Är dessutom fånigt stolt över att jag monterade allt helt själv, haha. Äntligen!! Nu är alla "stora" grejer på plats :)
  • Nixe
    Mimipig skrev 2015-02-13 17:36:08 följande:

Vår vagn (bugaboo Buffalo) har levererats till butiken för flera v sedan, tillsammans med en massa tillbehör och grejer, men jag har inte varit där och tittat - de förvarar den i butiken tills vi hämtar den, vi bor i lgh i Sthlm och har liksom ingenstans att förvara den. Den får bo i hallen sen, men så länge hos butiken. Inser att jag inte är någon vagnfantast... Butiken ligger bara ett kvarter bort.

En buffel för oss med :) vad är det för tillbehör ni valt till? Vi bor också i lägenhet men strax utanför Stockholm, har plats för den i hallen men den bor i bebisens rum så länge så inte katterna inviger den för entusiastiskt ;D
  • Nixe

Kanske ska få med bilderna också. Den tekniska förmågan har visst tagit slut :P

• Nixe
    Mimipig skrev 2015-02-13 22:26:44 följande:

Den är verkligen snygg! Jag gillar särskilt läderdetaljerna. Vi tog en "vanlig" Buffalo, men i dark khaki, typ militärgrönbeige. Jag minns knappt allt vi beställde - åkpåse, sittdyna, mugghållare, skötväska, nån mindre behållare, sommarsufflett... Var det allt tro?

Vad duktigt att sätta ihop den själv! Butiken gör det tydligen åt oss, vilket förmodligen innebär att det kommer att ta en evighet att lära sig alla knepen själv...

Nejdå det lär man sig snabbt. Jag är otroligt oteknisk men instruktionerna är jättepedagogiska och deras video är toppen :) Har en sån sommarsufflett till i grått, den kändes himla smart!
  • Nixe
    Kpax skrev 2015-02-13 22:46:56 följande:

Jag gillar mycket med Bugaboo, bland annat den där breezy-suffletten, läderklädda handtaget och bågen, och att man kan köpa nya top set och ändra utseende lätt. Tycker de är snygga med sittdelen på, men att de verkar lite låga med liggdelen. Kanske är inbillning eller smaksak :)

Jag köpte en Brio Go Next, och det ska bli spännande att se om den passar oss så bra som jag tror! Var även sugen på en Stokke Trailz, så ändrar jag mig och vill ha en ergonomisk sittdel byter jag kanske till en sån eller nån Bugaboo (fast har dålig koll på modeller och hur de är i fjädringen).

Vet inte hur camen eller donkeyn är i höjd men jag blev faktiskt glatt överraskad av hur hög jag upplevde buffeln :) med liggdelen på då alltså. Jag är ju inte jättelång med mina 167 men jag behöver inte böja mig och så. Brio go next är ju toppenbra enligt flera av mina vänner!
  • Nixe

Näst sista arbetspasset idag. Hoppades på ett lugnt sådant men har fått springa som en tok på en massa akutlarm hela dagen för att väcka liv i en blå bebis utan andning och trösta föräldrar :( nu är jag så trött i kropp och hjärna att jag knappt vet vad jag heter. Hoppas sista passet imorn blir lagom smärtsamt...

• Nixe
    Mimipig skrev 2015-02-15 04:12:01 följande:

Blå bäbis utan andning låter väldigt läskigt! Får ni alltid liv i dem? Är det vanligt?

Ja, men med varierade resultat. Ibland måste man bara väcka barnet lite, annars ge syrgas och om det inte andas självt eller hämtar upp sig så måste man ge inblåsningar på mask. Har inte varit med om att något barn dött hos oss på avdelningen än men det händer ju att de blir så dåliga trots insatser att man får intubera och skicka barnen till andra sjukhus. Igår blev det aldrig så allvarligt men det är påfrestande för både barn och föräldrar när det händer så många ggr på kort tid. Bara att personal springer in på rummet och ens barn är blått och helt slappt är ju väldigt obehagligt så det är ju inte kul för någon. Det går så himla snabbt när dom är så små :-/ Hittills verkar dagen iaf helt lugn med stabila barn så jag hoppas det håller sig till jag slutar iaf!
  • Nixe

Äntligen ledig!! Och så klart kom århundradets förkylning under natten tillsammans med smärta över njurarna som jag hade tidigt i graviditeten. Kliar för övrigt helt galet mycket på fötterna. Bra början :-/ Tröstar mig själv genom att klappa lite på den fina vagnen :p

• Nixe

Jag kanske är lite knäpp men jag har kollat upp dom som jobbar på det bvc jag tänkt mig på Facebook :p detta för att jag vill ha en yngre bvc-sköterska. Min bm nu är jättesnäll men vi klickar liksom inte. Det känns lite mossigt på ngt sätt. Jag vill ha någon yngre med lite fart i :) så det avgör lite för mig tillsammans med att det ska ligga ganska nära samt att man ska kunna ta med sig barnvagnen in (min kompis barnvagn som var ny blev stulen under ett bvc-besök trots dubbla lås).

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?