• Nixe

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Ska köpa en yllefilt idag tänkte jag men har heeelt fastnat på färgvalet! Vilket i-landsproblem, jag vet. Men ändå :) Vagnen är ju grågrön typ. Beige eller grå är frågan?

• Nixe
    Kpax skrev 2015-01-02 17:29:13 följande:

Vilka fina! Jag vet inte riktigt hur vagnen ser ut, men beige låter som att det skulle kunna passa.

Jag hade bestämt mig för beige lagom tills jag i såg hur lätt den lör vara att fläcka ner :-/ vill ju inte behöva ha säkerhetsavstånd till bebisen för filtens skull, haha. Så det fick bli en grå ändå. Vagnen är ju mest grön så det borde funka tänker jag :)
  • Nixe
    Mimipig skrev 2015-01-02 18:01:19 följande:

Jag ska också ha en grönaktig (dark khaki) bugaboo och har också spanat på de där filtarna. Spontanshoppade en grå yllefilt från Klippan härom sistens, så kanske får jag hejda mig lite ändå. Men ja, grå borde ju passa och hålla för smutsattacker.

Åh vad bra :) ja det är tydligen 30 graders tvätt såg jag nu så jag är nöjd :p
  • Nixe
    Mimipig skrev 2015-01-03 09:53:20 följande:

Jag börjar på allvar fundera på att köpa en sån där gigantisk gravidkudde att ha i sängen, en sån som ser ut som en ostkrok för jättar, som jag skrattat åt fram till nu. Någon som har någon erfarenhet av de olika? Jag kan inte ligga skönt och sova längre trots kuddar här och var och sömntablett (lergigan), börjar bli riktigt desperat. Lite läcker inspiration:

Jag har den gråa! Gillar den, men den är lite som en saccosäck i innehållet så man behöver liksom puffa om den ibland om nätterna..
  • Nixe

vi tänker också fixa rummet ljusgrått :) känns som en lagom harmonisk färg som passar i flera år. är verkligen sämst på inredning och sånt men jag tänkte eventuellt köpa sådana wallstickers och sätta upp som på en fondvägg så kan man ju dessutom ändra tema sen om man vill eftersom dom bara är att plocka bort sen :)

Kpax skrev 2015-01-04 10:07:49 följande:
    Vi har också ljusgrått, valde en tapet som skulle funka i många år och sammanhang, och så ska vi (jag) komplettera med textilier och annat som gör rummet mer "barnigt". Finns fina affischer man kan rama in har jag sett, och väggdekaler man kan göra roliga grejer av. Lätt att variera också. Måste bara inhämta inspiration och få tummen ur arslet, jag är skitdålig på inredning, speciellt det där sista med tavlor och annat som gör att rummet blir färdigt.
  • Nixe

Idag fick jag en bestämd födelsedag för bebis :) eller ja, förutsatt att den inte planerar att titta ut före bf då alltså. Den 18:e mars blir jag manma, känns både kul och lite konstigt men plötsligt väldigt verkligt!

• Nixe
    Lejonhierta skrev 2015-01-09 00:15:45 följande:

Oj redan fått bestämt datum? Jag får nog vänta några veckor till. Sjukhuset har inte ens operationsschemat klart så långt tydligen...

Ja de hade opschemat klart men det var inte bestämt vilken kirurg som jobbar bara :) först på tur för dagen blir vi, sååå spännande! Nu kommer skräcken för ryggblockaden krypande bara men det hoppas jag ger sig.
  • Nixe
    Kpax skrev 2015-01-09 07:32:54 följande:

Oj vad spännande! Vad har /hade du för bf om bebisen skulle komma av sig själv?

Den 21/3 så det blir nära vilket jag ville :)
  • Nixe
    JhjärtaK skrev 2015-01-09 12:57:16 följande:

Jag har fått en spinal innan och om det är det du skall få så behöver du verkligen inte oroa dig. Kändes knappt något när de stack och den tog perfekt så att jag till och med slapp uppvaket sedan

Ja jag har opererats innan med spinal och den "botade" min dåvarande nålfobi på så sätt att jag nu inte alls är rädd för nålar - förutom just spinalen :-/ då var narkosen ändå himla duktiga. Däremot har jag stått med vid många ryggstick och jag tror alla svåra fall har etsat sig fast lite i mitt minne. Sista patienten jag hjälpte till med var de tvungen att sticka sju ggr :-O men jag ska försöka tuffa till mig lite. Nu har jag ju en bebis att se fram emot, sist hade jag en vinter med gips och kryckor ;) min bf är 21/3 och ja det blev helt plötsligt jätteverkligt allting nu! För sambon också, vi har bägge rvå haft svårt att liksom koppla att vi ska ha barn men nu verkar poletten ha trillat ner :) dör jag ska snittas separerar de aldrig barn och mamma heller så man är tillsammans som familj på uppis vilket känns skönt. När får ni ert datum tror du?
  • Nixe
    snö 81 skrev 2015-01-10 21:23:03 följande:

Min man har också liknande tro på detta med namn. Jag däremot vill precis som du ha en lista att jobba utifrån. Nu har jag ca 10-12 namn på respektive lista och mannen är väl ok med nåt enstaka av dom namnen.

Men som jag skrev innan så är Irma och Tage namn som vi båda är överens om än så länge

Skönt att iaf ha en lista :) här har vi bara två namn, ett tjejnamn och ett killnamn. Inte så att vi inte kan komma överens utan mer att ingen av oss kan hitta ngt vi gillar som inte redan är taget (min släkt har typiskt nog god smak, haha). Roligt dock att pojknamnet jag tänk mig var samma som det mannen tänkt sig redan innan vi pratat om det. Det var ett sånt kul sammanträffande att det bara måste va en liten pojk tänker jag :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?