BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Tack! Väldigt nära då :) Bor i Jönköping, vart bor du?
Tack! Väldigt nära då :) Bor i Jönköping, vart bor du?
Fy vad jag känner mig arg och egoistisk idag:( förstår mig inte på folk som inte kan sätta sig in i andras situation! Folk i min omgivning V-E-T hur risigt jag mår och att jag knappt får i mig mat, dom V-E-T att jag sover som en kratta.. ändå är det sååå konstigt att jag behöver få vila på förmiddagarna när barnen är på skola/dagis och det är sååå konstigt att jag inte orkar med besök förrän på eftermiddagen. Och det är ju dessutom väldigt oartigt att inte ha frysen fylld med massa bakverk att bjuda på när de hälsar på!:(
Samma personer vet om att jag lagt ner mycket pengar på att få helt nya bebisgrejer den här gången. Jag kunde lagt ner mindre pengar och köpt begagnat men ville gärna ha nytt. Då har dom mage att fråga om dom inte kan få låna ditten och datten till sina barn. Jamen hemskt gärna! Jag packar gärna upp våra nya, inplastade grejer och skruvar ihop dem så erat barn kan sitta och skita ner dem innan jag själv ens hunnit använda dem. HEMSKT gärna!
Ja jag är en egoist och en surpuppa idag!
Du som är i branschen - har du några goda råd att ge beträffande val av BB i Stockholm?
Intressant att höra. Vi valde Danderyd BB när barnmorskan frågade i v 20, så vi står väl kvar vid det. Vår enda referens är att många vänner varit nöjda där, samt att en läkarkompis sa att de har bäst beredskap för vad som än kan ske, mer än så har vi inte researchat. Å andra sidan är jag beredd på att jag kan bli skickad vart som helst när det gäller. Min granne födde på Sophia i december och var lyrisk över hur bra det var. Tack för bra svar!
Har inga cravings alls men däremot har jag plötsligt gått helt bananas på att borsta tänderna? Kan borsta i över en kvart, älskar det :p Bet inte riktigt varför men gillar även att handdiska så det löddret och lukten av maskindiskmedeltabletterna. Mkt märkligt.
Menar du att bristningarna liksom inte synts förrän efter att magen dragit ihop sig en del?
hahahah, en burkini? Kanske något för framtiden :)
Ser att det fortsätter att öka lite under bröstvårtorna för mig... precis som för dig så känns det ingenting och boobsen har inte växt på ett tag.
Inget på magen än men räknar med att det kommer att komma lite. Men, men.. man får ju en bebis i belöning!
Idag har bebisen varit vaken i stort sett hela dagen och röjt runt. Den brukar röra sig mycket, men detta är extremt. Hur har ni det i magarna? Gör de som de brukar eller har de också ändrat mönster?
Jag var hos BM i morse som konstaterade som jag misstänkt att den lagt sig med ryggen på vä sida och där finns tydligen mera plats. Den kanske bara njuter av att sträcka ut helt enkelt?! :)
Ni som fått barn tidigare, hur reagerar bebisen på värkarna? Känner man att den rör sig då också?
Vet inte vad som anses vara tidigt:/ minns bara att min mage sjönk rejält och sonen var fixerad i v31. Han höll sig inne till v39+4 iaf så det hade ingen betydelse den gången:)
Jobbigt att behöva arbeta om det känns så tungt för dig:(
Jag tycker enbart att det är skönt att det är så. Jag vill absolut inte ha besök av släktingar eller liknande och jag har känt mig lite stressad över att min mans barn skulle komma till BB när man känner sig hormonellt skör.