• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • VeronikaK
    mammave skrev 2015-01-11 21:38:17 följande:

Är det fler än Shrew och jag som närmar sig BIM snart?

I mitten av nästa vecka borde mensen ha kommit, om inte förr. Så minst en vecka kvar för min del alltså. 
  • VeronikaK
    Shrew skrev 2015-01-12 11:13:16 följande:

Jag är 35 så jag är inte orolig för min ålder, jag är mer orolig för hur man skulle orka vara vaken på nätterna och ha tålamod med de äldre barnen. Jag skulle säkert vara lugnare som mamma och inte bli orolig lika lätt som med ettan och tvåan. Men vakennätterna är inget som lockar.

Mammave: brukar du testa före bim? Jag försöker ha tålamod och efter att ha blivit så besviken på neg resultat förra månaden så kommer jag hålla mig borta från test. 

Ja, detta är min stora oro också! Mina två barn sov så himla kass som bebisar. Orkar jag verkligen med detta en gång till? Och samtidigt vara en bra mamma åt mina äldre barn? Oron för att ngt ska vara fel på bebisen och sånt tror jag också att man kommer att vara coolare med. Är inte så hönsig av mig på det sättet. Men det totala sömnbristen kan knäcka vem som helst.

Men än så länge är jag ju inte ens gravid så man får väl ta det om det bli aktuellt. 
  • Janna84
    VeronikaK skrev 2015-01-09 11:41:01 följande:

Intressant att läsa om de olika råd och behandlingar ni föreslås. Får intrycket av att man själv nästan måste vara expert om man ska få bra hjälp. Samt ha en portion tur.

Jag har lite åldersnoja måste jag säga. Därför tänkte jag ställa en ofin fråga och kolla med er hur gamla ni är och hur ni tänker kring det (frivilligt att svara förstås :D) Jag utgår från att de flesta i tråden är 35 år eller äldre (men tanke på namnet på tråden).

Jag är ju själv 38 år och fyller 39 om några månader. 

Precis min uppfattning, det känns som att man måste vara påläst och mer eller mindre begära specifik utredning och behandling.

Jag är trådens minsting, dvs 30 år. Jag gick med eftersom jag kunde likna min situation med Lectins (dvs två barn och inte helt lätt att bli gravid på egen hand). Min mentala ålder ligger dessutom lite högre än min fysiska
  • Janna84
    TheLe003 skrev 2015-01-11 22:24:24 följande:

Hej! Ni verkar vara ett härligt gäng här inne. Jag känner igen mig i så mycket ni skriver om!

Jag är 31 år och vi försöker nu få till vår tredje. Jag har en pojk född 09, och en tös född 11. Jag har länge gått och velat fram och tillbaka om man vågar sig på en till. Man vet ju aldrig hur det blir. Men längtan och hjärtat vann över huvudet.

Mitt första barn tog 17 mån att få till, jag hade tänkt vara lugn och cool den här gången. "Det blir när det blir" tänker. Vi har försökt sedan i somras och redan är jag tillbaka i samma besatthet som första gången. Jag känner inte alls igen min kropp och det blir svårt att tyda allt.

På tal om åldersnoja känner jag tvärt om. Jag hade gladeligen varit tio år äldre. Tänk vad mycket mer jag kommer veta om tio år och all den erfarenheten! Jag längtar.

Jag har bim ca 25/1. Då får vi se. Lite svårt att pricka in äl då mannen veckopendlar.

Lycka till för er andra med!

Välkommen till tråden TheLe003! Jag trivs också med att bli äldre så medan andra 30-årskrisade så njöt jag av att äntligen fylla 30. Samtidigt kan jag inte låta bli att noja lite kring min fertila ålder eftersom min mamma gick in i klimakteriet väldigt tidigt. Nu är jag förvisso gravid men jag har en tråkig historik och jag är rädd att drabbas av missfall igen.
  • mammave

Shrew: har bara testat före bim en gång av tre tidigare försök och väntar nog nu med. Så inga test här inte. Men du har ju Bim imorgon!!!

• TheLe003
    Janna84 skrev 2015-01-12 17:23:15 följande:
    Välkommen till tråden TheLe003! Jag trivs också med att bli äldre så medan andra 30-årskrisade så njöt jag av att äntligen fylla 30. Samtidigt kan jag inte låta bli att noja lite kring min fertila ålder eftersom min mamma gick in i klimakteriet väldigt tidigt. Nu är jag förvisso gravid men jag har en tråkig historik och jag är rädd att drabbas av missfall igen.
    Så var det för mig med, det kan nog ha mycket att göra med att jag arbetar på ett ställe där medelåldern är ganska hög. Det skulle inte skada i mitt fall att ha några fler år i bagaget.

Jag har också oro inför kroppen och allt den ska klara av. Kanske inte just så det tickande klockan men i princip alla kvinnor på mammas sida inklusive jag själv har haft det besvärligt med att bli gravid. Sedan hör man ju så många historier om paret/ kvinnan som hade två barn men ALDRIG lyckades få ett tredje.....

Jag skulle verkligen hålla huvudet kallt den här gången, men jag känner att jag inte riktigt lyckas :/

• mammave
    VeronikaK skrev 2015-01-12 14:02:02 följande:
    I mitten av nästa vecka borde mensen ha kommit, om inte förr. Så minst en vecka kvar för min del alltså. 
    Ja, min mens kan komma allt från imorgon (om man räknar med min superkorta cykel på 23 dar, vilket jag inte tror) tills tisdag nästa vecka (den längsta cykeln på 30 dar, under dessa tre månader vi försökt). Jag räknade dock BIM på 25 dar, vilket den var förra gången.
  • Shrew

Dag 34 (bim+2) och än så länge inte mens. Fick iofs mens förra månaden på 34:e dag så jag vågar inte hoppas på någonting. Och har såklart både mensverk och gravidsymtom samma gång. Gör gravtest i helg om mensen inte kommit då. 

Hur går det för dig Mammave?

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea