• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Janna84

Veronika jag skrev ett mail till läkaren idag och berättade om situationen så han får avgöra om vi borde kolla nu eller om vi ska avvakta lite.

Självklart missade vi inte ÄL men vi hade varken sex dagen innan ÄL eller på själva ÄL-dagen. Vi hade sex två dagar innan ÄL och dagen efter. Den här månaden var jag tvungen att använda ÄL-test (pga progesteronpillerna) men jag brukar hålla koll annars också. Vissa perioder har jag tempat men nu använder jag endast test och håller koll på sekretet.

Limegrön mitt bästa råd är att söka hjälp på en privat klinik.

Jag är också normalviktig men skulle helt klart kunna leva ett sundare liv. Det är dock svårt att få ihop livspusslet...

• Janna84

Mina förhoppningar steg i morse när jag testade med ett digitalt test med veckoindikator. Jag ska vara i v 4+1 nu och fick gravid 2-3 veckor Precis vad jag ville se! Jag börjar så smått tro på den här graviditeten medan maken meddelat att han inte tänker tro något förrän han får se ett hjärta slå.

• Minxy
    Janna84 skrev 2015-01-03 15:34:43 följande:

Mina förhoppningar steg i morse när jag testade med ett digitalt test med veckoindikator. Jag ska vara i v 4+1 nu och fick gravid 2-3 veckor smile1.gif Precis vad jag ville se! Jag börjar så smått tro på den här graviditeten medan maken meddelat att han inte tänker tro något förrän han får se ett hjärta slå.

Härligt Janna! Jag gillar din inställning, jag tänker också tro att det går vägen (även om min man tänker precis som din :P )
  • VeronikaK
    Janna84 skrev 2015-01-03 15:34:43 följande:

Mina förhoppningar steg i morse när jag testade med ett digitalt test med veckoindikator. Jag ska vara i v 4+1 nu och fick gravid 2-3 veckor Precis vad jag ville se! Jag börjar så smått tro på den här graviditeten medan maken meddelat att han inte tänker tro något förrän han får se ett hjärta slå.

Underbart! Det mesta pekar väl ändå i rätt riktning då!
  • malbjo

Har inte varit här inne så mycket under jul och nyår som tyvärr mest har bestått av jobb jobb och jobb och så lite familj däremellan.

Har påbörjat provtagningar som går till RMC i Malmö för kontroll om varför vi inte blir gravida. Känns skönt men ändå lite oroligt. Både jag och sambon har lämnat våra första prov så nu har vi 2 veckor kvar innan sambon kan lämna nästa gång och vi kan få träffa läkare. Vill ju veta men vet inte om jag är mest rädd för att de skall säga att det inte är något fel eller om att det är något fel....

Har även Bim idag och inget rött inte men har haft alla symptom som man kan tänka sig både som om jag skulle vara gravid eller bara inför mensObestämd är så trött på att känna mig gravid när jag inte är det.

GRATTIS alla som plussat :)

• Janna84
    malbjo skrev 2015-01-04 23:46:10 följande:

Har inte varit här inne så mycket under jul och nyår som tyvärr mest har bestått av jobb jobb och jobb och så lite familj däremellan.

Har påbörjat provtagningar som går till RMC i Malmö för kontroll om varför vi inte blir gravida. Känns skönt men ändå lite oroligt. Både jag och sambon har lämnat våra första prov så nu har vi 2 veckor kvar innan sambon kan lämna nästa gång och vi kan få träffa läkare. Vill ju veta men vet inte om jag är mest rädd för att de skall säga att det inte är något fel eller om att det är något fel....

Har även Bim idag och inget rött inte men har haft alla symptom som man kan tänka sig både som om jag skulle vara gravid eller bara inför mens är så trött på att känna mig gravid när jag inte är det.

GRATTIS alla som plussat :)

Hur har det gått? Och hur går det för alla andra?
  • Minxy

Hej alla, hoppas ni mår bra såhär efter julledigheten :)

Själv funderar jag på att städa ut julen, men vill samtidigt inte ta bort alla fina adventsljusstakar och adventsstjärnor :/

• VeronikaK

Skönt att slänga ut julen! Som att börja på ny kvist.

Har ätit en massa skit under julhelgen och ska nu försöka äta lite bättre och komma igång med träning. Skulle det bli bebis framöver så skadar det ju inte att vara lite i form. Särskilt inte i min aktningsvärda ålder (av snart 39). :)

Vet inte om vi prickat in äl eller inte denna månad, och vid det här laget har den antagligen varit. Bara att vänta och se. Men jag skulle bli förvånad om det blev ngt den här månaden.

• VeronikaK

Minxy: Man kanske kan spara de fina adventsljusstakarna och stjärnorna och bara städa bort tomtar och anar krafs? :)

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea