• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Janna84

Och vad roligt att höra att maken ändrade sig Lectin! Jag hoppas att ÄL kommer igång direkt.

• mammave

Ändrade i BIM-listan och tog mig friheten att ta bort de som har passerat bim för länge sen och inte setts till på ett tag (hoppas det var ok)

• VeronikaK

Janna84: Vad jobbigt med blödningarna, men det behöver ju inte innebära ngt negativt. Kan du inte bli undersökt innan de två veckorna pga det? Ryggvärk kan ju dock lika gärna vara graviditetskänningar.

Mammave: Jag är 38 år, och fyller 39 om några månader. Vi har försökt ungefär lika länge som ni, det är väl femte "försöket" nu tror jag. Men min man vill att vi ska försöka leva på som vanligt och inte schemalägga sexet. Har mer och mer börjat inse att det inte är så lätt. Har inte skrivit in mig på BIM-listor och sånt, jag stressar lätt upp mig och får för mig att jag är med i en tävling och så. :D

Skulle behöva leva sundare, fattar inte varför jag inte får eld i baken nu när vi försöker få barn. Men kanske för att jag inte riktigt tror på att jag ska bli gravid. Jag är normalviktig och så men behöver träna och dessutom äta bättre. Försöker ni andra att skärpa till er med kost och motion eller ni kanske är duktiga även i vanliga fall? ;)

• VeronikaK

Janna84: Blir lite nyfiken: Vet du säkert att ni missade äl (dvs gjorde du äl-test)? Jag trodde inte att det var möjligt att bli gravid annat än på äl-dagarna?! Eller menar du att ni missade just den dagen du tror/vet att du hade äl?

Jag prövade äl-test en månad men det visade fel, så jag litar inte på dem. Det var ett digitalt test dessutom, så det var ingen feltolkning,

• limegrön
    mammave skrev 2014-12-30 18:11:34 följande:

Limegrön oxå, än så länge Kanske redan är ett plus där

Jag är allt kvar men för tillfället lite frånvarande, är på skidsemester så har inte haft så mycket tid för FL. Men har inte plussat, gick 3 dgr över senast så cykeln har väl blivit lite förskjuten förmodligen. Äl nästa v.

När det gäller gravida i tråden kan de vara på både gott och ont faktiskt, om jag ska va ärlig. Lite jobbigt blir det ju om tråden blir full med gravida och inga försökande kvar. Känslan att vara ensam kvar och inte gravid...

i februari har det gått det magiska året sedan vi sluta med skydd. Då ska jag ligga på mödravården och kräva utredning. Dock har man ju hört att dom inte alltid är så hjälpsamma. Speciellt om man har 2 barn sedan tidigare, min sambo har iofs inga. Får se vilken respons man får.
  • mammave

Limegrön: de borde ju kolla upp er eftersom din man inte ha barn. Ni får trycka på det.

Nä, ingen bra kosthållning här - borde bli bättre. Och tränar lite sporadiskt. Är också normalviktig, men det är ju inge bättre att slarva för det

• Iskristall

Jag skulle också behöva få lite eld i baken och leva lite nyttigare och bättre. Är också normalviktig men äter alldrles för mycket skräp. Rör dock på mig en del i jobbet men känner att det inte riktigt är tillräckligt. Har tänkt att nu med början på det nya året försöka göra nån förändring...får se hur det går med det haha men vill banne mig bli gravid nu under 2015!

• VeronikaK
    Iskristall skrev 2015-01-02 15:08:33 följande:

Jag skulle också behöva få lite eld i baken och leva lite nyttigare och bättre. Är också normalviktig men äter alldrles för mycket skräp. Rör dock på mig en del i jobbet men känner att det inte riktigt är tillräckligt. Har tänkt att nu med början på det nya året försöka göra nån förändring...får se hur det går med det haha men vill banne mig bli gravid nu under 2015!

Samma här. Ålskar sötsaker och är en riktig godisråtta. I julhelgen har jag småätit hela tiden och känner själv att nu måste det blir ändring. Helst skulle jag vilja gå ner några kilo för att bli av med  dallrat runt magen.  Det skadar nog inte att hjälpa kroppen lite om man vill bli med barn.
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea