• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • VeronikaK
    malbjo skrev 2015-01-09 11:54:17 följande:

VeronikaK: Jag är 37 blir 38 i juni har själv åldersnoja. Innan jag plussade så var det för att jag förgammal o ofertil nu är det för att jag kommer vara lastgammal mamma (jämför.med.mina andra barn som nu är 12 o snart 16, då var jag ju skitung) Sedan har jag även haft lite åldersnoja för att min dotter snart är 16 o kommer vara så mycket äldre än sitt syskon. Men det löser sig men visst har säkert stressen på att jag är så "gammal" kännts lite extra. Var inte alls lika nojig och funderade o oroade mig inte alls lika mycket de andra två gångerna man var väl ung o oförstörd:)

Tack för alla grattis o visst är det en fantastisk början på det nya året:)

Ja, det finns ju för- och nackdelar med allt. En fördel med äldre barn är ju att de är lite mer självgående. Tror inte att jag hade orkat med tre barn tätt. Mina är 6 och 9.

När det gäller risker för komplikationer är jag mindre nojjig nu än tidigare. Programmet kropp och själ hade ett avsnitt om just äldre mammor som gick ut på att riskerna tidigare överdrivits om just mammornas ålder udner graviditet. Det finns faktiskt också forskning som visar att barn till äldre mammor får dte bättre än andra barn. Rekommenderar progtammet starkt, särskilt för er som är gravida,  det är väldigt stärkande. Kan enkelt hittas på www.sr.se

Min åldersnoja är nog mer knuten till mig som person. Orkar man med den extrema sömnbristen? Mina äldre barn har sovit som krattor som bebisar, tyvärr.
  • mangoo

Hej

Minxy skrev 2015-01-07 21:12:07 följande:

Ja jag ångrar att jag har skrutit om mina två tidigare illamåendefria graviditeter. Senaste veckorna har jag mått så förbannat jävla illa att jag knappt tar mig utanför dörren förrän efter 15.

Maken är utomlands i en vecka, jag håller på att dö av både illamående och en vansinnig hunger medan jag lägger barnen.

Imorrn börjar jobbet igen. Tjopp tjohej! :D

Det där känner jag igen... men jag mår bäst på morgonen/förmiddagen. ? Efter lunch mpr jag piss.. jag har mått illa båda gångerna men den här gången är värst. Jag äter varje timme men inget smakar gott. Hoppas det går över snart.
  • mammave

Jag är 35 och min åldersnojja ligger nog mest i att barnet får en "gammal" mamma när det blir lite äldre. Jag känner mig inge äldre än för tio år sen

• VeronikaK
    mammave skrev 2015-01-09 15:43:12 följande:

Jag är 35 och min åldersnojja ligger nog mest i att barnet får en "gammal" mamma när det blir lite äldre. Jag känner mig inge äldre än för tio år sen

Äsch, 35 år är nästan ungt för tredje barnet i min värld. När barnet är 20 år är du 55. Det är ingen ålder! 55-åringar nu för tiden ser ut som 40-åringar. :)
  • mammave

Hihi, tack Veronika Och 39 är bara fyra års skillnad, och fyra år är ju inget om man tänker efter

• limegrön

Efter er diskussion skäms jag lite när jag säger att jag har stor åldersnoja. Är 33 år (fyller 34 iår) vet inte varför riktigt, kanske för mina två barn börjar bli stora (7 och 9 år iår) och glappet till trean som inte vill ta sig bara ökar. Kanske egentligen inte handlar så mycket om min ålder utan mer om att vi verkar ha svårigheter med att bli gravida.

• Iskristall
    mammave skrev 2015-01-11 21:38:17 följande:

Är det fler än Shrew och jag som närmar sig BIM snart?

Jag väntar på äl i veckan. Håller tummarna för er som närmar sig bim!
  • TheLe003

Hej! Ni verkar vara ett härligt gäng här inne. Jag känner igen mig i så mycket ni skriver om!

Jag är 31 år och vi försöker nu få till vår tredje. Jag har en pojk född 09, och en tös född 11. Jag har länge gått och velat fram och tillbaka om man vågar sig på en till. Man vet ju aldrig hur det blir. Men längtan och hjärtat vann över huvudet.

Mitt första barn tog 17 mån att få till, jag hade tänkt vara lugn och cool den här gången. "Det blir när det blir" tänker. Vi har försökt sedan i somras och redan är jag tillbaka i samma besatthet som första gången. Jag känner inte alls igen min kropp och det blir svårt att tyda allt.

På tal om åldersnoja känner jag tvärt om. Jag hade gladeligen varit tio år äldre. Tänk vad mycket mer jag kommer veta om tio år och all den erfarenheten! Jag längtar.

Jag har bim ca 25/1. Då får vi se. Lite svårt att pricka in äl då mannen veckopendlar.

Lycka till för er andra med!

• Shrew

Jag är 35 så jag är inte orolig för min ålder, jag är mer orolig för hur man skulle orka vara vaken på nätterna och ha tålamod med de äldre barnen. Jag skulle säkert vara lugnare som mamma och inte bli orolig lika lätt som med ettan och tvåan. Men vakennätterna är inget som lockar.

Mammave: brukar du testa före bim? Jag försöker ha tålamod och efter att ha blivit så besviken på neg resultat förra månaden så kommer jag hålla mig borta från test. 

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea