• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Minxy
    VeronikaK skrev 2015-01-07 17:33:44 följande:

Minxy: Man kanske kan spara de fina adventsljusstakarna och stjärnorna och bara städa bort tomtar och anar krafs? :)

Julstädning light :)
  • Janna84
    Iskristall skrev 2015-01-06 22:32:07 följande:

Jag väntar på äl om ca en vecka.

Janna84: Hur mår du?

Spännande!

Jo tack, jag mår bara bra. Jag är bara i v 4+5 så jag har inte hunnit bli illamående än och jag är förvånansvärt pigg. Det är tur att det värker i nedre delen av magen ibland, det är skönt att få känna något graviditetstecken.
  • Minxy

Ja jag ångrar att jag har skrutit om mina två tidigare illamåendefria graviditeter. Senaste veckorna har jag mått så förbannat jävla illa att jag knappt tar mig utanför dörren förrän efter 15.

Maken är utomlands i en vecka, jag håller på att dö av både illamående och en vansinnig hunger medan jag lägger barnen.

Imorrn börjar jobbet igen. Tjopp tjohej! :D

• Janna84

Vi slängde ut granen innan nyår men det andra pyntet är fortfarande kvar. Vi kör dock light helt och hållet så det är inte så mycket mer än våra adventsstjärnor som ska bort Vi har svärmor på besök så vi städar nog bort allt i helgen efter att hon åkt hem.

Jag har fått ett enormt städsug och känner faktiskt för att gå igenom alla gamla kartonger som stod undangömda på vår vind i förra huset. Vi flyttade i maj och sedan dess ockuperar de här kartongerna en del av garaget och vårt blivande sovrum. Målet är att allt ska vara sorterat och kastat/bortskänkt/sålt innan sommaren kommer så vi kan fixa vårt sovrum och det tredje barnrummet. Det är inte helt lätt att frigöra tid eftersom vi jobbar heltid och åker till stugan på helgerna men om jag tar 2-4 kartonger i veckan så borde det inte vara några problem. Frågan är bara om städsuget håller i sig när jag väl börjat gräva i lådorna?

• malbjo

Idag vågade jag testa och fick gravid 2-3????. Vågar dock inte tro på det och är livrädd att det ska sluta som förra gången med missfall. Försöker tänka glada tankar o hoppas att det hjälper.

Enligt gravidappen är jag 4+5 så i mitten på seotember ska det vara dags om allt vill sig väl.

Håller tummarna för er andra också hjälpte tydligen att bara påbörja utredning:)

• malbjo

Idag vågade jag testa och fick gravid 2-3:). Vågar dock inte tro på det och är livrädd att det ska sluta som förra gången med missfall. Försöker tänka glada tankar o hoppas att det hjälper.

Enligt gravidappen är jag 4+5 så i mitten på seotember ska det vara dags om allt vill sig väl.

Håller tummarna för er andra också hjälpte tydligen att bara påbörja utredning:)

• malbjo

Nu fick min telefon flipp o la in samma två gånger lyckas inte få bort det via telefonen:(

• Minxy
    malbjo skrev 2015-01-07 21:57:11 följande:

Idag vågade jag testa och fick gravid 2-3????. Vågar dock inte tro på det och är livrädd att det ska sluta som förra gången med missfall. Försöker tänka glada tankar o hoppas att det hjälper.

Grattis! :D
  • Janna84
    malbjo skrev 2015-01-07 21:57:11 följande:

Grattis! Jag är också i v 4+5.
  • Janna84
    Minxy skrev 2015-01-07 21:12:07 följande:

Ja jag ångrar att jag har skrutit om mina två tidigare illamåendefria graviditeter. Senaste veckorna har jag mått så förbannat jävla illa att jag knappt tar mig utanför dörren förrän efter 15.

Maken är utomlands i en vecka, jag håller på att dö av både illamående och en vansinnig hunger medan jag lägger barnen.

Imorrn börjar jobbet igen. Tjopp tjohej! :D

Usch Har du testat akupressurbanden? De tar inte bort allt illamående men de brukar ta bort udden av illamåendeattackerna. Lycka till imorgon!
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea