• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Lia_78

Lectin: jag misstycker ej att du la in mig på listan. Ska in och kolla in den.

Många tankar som snurrar.. var på väg att inhandla ett test idag men vågade ej. Ska vänta denna vecka ut.

När ska ni andra testa?

• limegrön

Jodå nu har den "riktiga" mensen börjat. Hade först rosa spottings i 3 dgr. Denna månaden ska jag (försöka) tänka bort att vad bebisverkstad innebär. Inget tempande, inga äl test och inget sexschema. Har lovat mej själv och min sambo detta för det är psykiskt jobbigt nu efter att ha försökt över ett år. Vi behöver en brejk. Men jag kommer följa er andra och hålla tummarna för er så får vi se hur länge brejket bli, känner ju mejsjälv rätt bra så det blir nog inte många månader..

• mammave

Nej, limegrön tråkigt med mensen.

Superbra, Lectin. Tackar för hjälpen

Ingen mens än och tänker inte testa imorgon. Kanske på onsd om mensen inte dykt upp.

• mammave

Hmmm, upptäckte just att halva vänstra kinden är full med finnar (brukar inte ha finnar, utom när jag var gravid med dottern)....

• Lectin

Ooohhh! Spännande mammave!

Jag har fått molvärk igen men nu är det så längesen jag hade mens att jag inte vet om det känns som mensvärk eller inte!

Lia _78: jag testade blankt imorse och testar igen på onsdag.

• Micka!
    mammave skrev 2015-03-09 20:41:56 följande:

Hmmm, upptäckte just att halva vänstra kinden är full med finnar (brukar inte ha finnar, utom när jag var gravid med dottern)....

Håller tummarna, hoppas hoppas Låter verkligen hoppfullt med finnarna!

Lectin: hoppas det blir ett fint plus vid nästa test
  • Lia_78

Limegrön: grymt tråkigt men det kommer när ni minst anar det.

mammave: mindre roligt med finnar men ett bra tecken ändå. Spännande.

Lectin: vet hur det är med den där molvärkensom man inte riktigt vet vad det är.

Själv har jag inte fått min mens än då det är dagen M idag. Ömmande bröst men inte lika ont som innan. Känner av lite molandevärk. Inget rosa i trosan idag eftersexande denna gång.

Tänkte nog försöka vänta med att testa till helgen.

Försöker inte prata eller tjata om allt för mycket på särbon om alla symtomer.

• Lectin

Lia_78: du får tjata av dig här och analysera symtom och fundera och spekulera så mycket du vill!

• Lia_78

Tack :) svårt att koncentrera mig. Får inget gjort här hemma, skönt att det snart är daggs att cykla till jobbet.

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea