• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Lectin

Tror jag har varannandagshumör eftersom jag testar varannan dag. Optimist inför test och pessimist när jag fått blankt...

• mammave

Då kanske jag ska vänta till sönd så har det isf hunnit dubblats två ggr.

Har bara ett test hemma

• mammave

Jag tror ju inte att jag är gravid, utan tänker mest testa för säkerhetsskull Den sparsamma mensen beror nog på stress. Fick lite brunt idag också så chansen att jag är gravid känns pytteliten

• mammave

Lectin: blev dina barn till utan ngn hjälp på traven? Du kanske nämnt ngt om det tidigare, men mitt minne är inte så bra jämt

• Lectin

Njae, både och! Ettan fick vi jobba på ett år. Vi var inbokade för första besök på utredning en tisdag men fick avboka eftersom jag plussade på helgen!

När vi tyckte det var dags för syskon försvann min mens i ett halvår och jag sökte hjälp, fick diagnosen pcos och hjälp på traven med hormontabletter. På andra försöket tog det sig.

• mammave

Aha Vad häftigt att det tog sig så precis inför inbokat besök Har ni ngn rätt till hjälp denna gång? Jag är dåligt insatt i vilken rätt man har, har fått för mig att om man r edan har barn är det väldigt svårt att få hjälp.

• Lectin

Lia_78: Jag finns i uppsalanejden.

Mammave: eftersom jag och läkaren vet var problemet ligger så var det inga problem att få hjälp. Har kört en runda tabletter som inte blev något. Nu tänkte vi pausa men så fick jag plötsligt äl-symtom och utslag på äl-test och kunde inte låta bli att försöka ändå...

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea