• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • VeronikaK
    längtar14 skrev 2015-04-03 15:52:53 följande:
    Beklagar missfallet måste vara otroligt tufft när man har passerat 12 v o tror att man är "safe"

Kramar om??
    Tack. Lycka till med din gravidietet nu!
  • Lectin

Jag försöker vända Murphys lag till min fördel: har äntligen gjort slag i saken och investerat i en menskopp... Då borde ju Murphy se till att jag inte behöver den på länge, eller hur?

• mammave

Lectin: hoppas det funkar Lite udda gravidtips, men :-P

Här kom min mens på dag 30, det vanliga är 26, men sist var den på dag 28 och bara en dag. Denna gång var den bara en dag sen uppehåll en dag och idag verkar den kom

• Lectin

Skumt mammave... Och crap med mens.

Imorgon ska jag på ul för att titta efter äggblåsor igen. Håll tummarna för att det går bättre än förra gången!

• VeronikaK

Lycka till på ul Lectin!

Nu verkar kroppen snart vara redo att sätta igång igen efter missfallet så jag kanske hänger här lite då och då. :) Det kan ju ta tid innan mensen kommer tillbaka förstås men jag hoppas på snabb återgång till normal cykel.

• Lectin

Där verkar vara fina äggblåsor på gång men en bra bit kvar till äl. Ska tillbaka på måndag för nytt ul men börja med tester senast lördag om inte jag känner av några äl-symtom innan det.

• VeronikaK
    Lectin skrev 2015-04-14 13:54:33 följande:

Där verkar vara fina äggblåsor på gång men en bra bit kvar till äl. Ska tillbaka på måndag för nytt ul men börja med tester senast lördag om inte jag känner av några äl-symtom innan det.

Vad bra, då är det ju på g i alla fall. :)

Här verkar faktiskt (peppar, peppar) blödningarna ha slutat så kanske börjar det bli normaltillstånd här snart.
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea