• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Fsake

Hej!
    Hoppar gärna in. 34 år, på fjärde försöket. Har just haft äl, bim 31/8. Haft mens på dag 25-29 så ska försöka vänta testa om mensen inte kommer.

Mina tidigare barn blev till på första resp andra försöket så hade hoppats det skulle bli samma nu, men icke...

Använder inga ältester detta försök och har slutat tempa. Blev för mkt tankar kring föraökandet..

Hoppas det tar sig snart

• Lectin

Kul att det rör på sig i tråden igen! Jag sitter också och vääääntar på äl. Jag äter letrozol för att få ägglossning och ska på ultraljud på måndag för att kolla om det är några äggblåsor på tillväxt. Har börjat få lite äl-värk men inga äl-flytningar. Ska jag gå på tidigare letrozol-cykler så blir äl ungefär 28-29 augusti och bim nånstans runt den 12 september.

Skriv gärna in er i vår bim-tråd också:

www.familjeliv.se/forum/thread/74231472-bim-trad-for-pratsjuk-35-forsoker-fa-en-trea

Appropå bim-tråden, Iskristall! Jag tror du skrivit fel månad på din bim! Visst har du väl passerat äl och väntar på bim nu, eller?

• Iskristall

Lectin: Ja se hur det kan gå. Ja, självklart ska det vars bim 29 augusti Får ändra det när jag sitter vid en dator! Tack för påminnelsen!

Hoppas på fin äl för dig snart!

• Lectin
    Iskristall skrev 2015-08-20 12:12:53 följande:

Lectin: Ja se hur det kan gå. Ja, självklart ska det vars bim 29 augusti Får ändra det när jag sitter vid en dator! Tack för påminnelsen!

Hoppas på fin äl för dig snart!

Fixat! Passade på att flytta ner Lia_78 till gravida också. Kärt besvär!
  • Iskristall
    Lectin skrev 2015-08-20 12:45:20 följande:

Fixat! Passade på att flytta ner Lia_78 till gravida också. Kärt besvär!

Tack tack Lectin!
  • Lectin

Hur har ni det i finvädret? Här är maken bortrest över helgen. Mina äl-flytningar satte igång i torsdags och han reste fredagmorgon. Absolut ingen stegring på äl-test fram till igår åtminstone. Idag glömde jag testa. GLÖMDE!!! Jag! Plötsligt händer det. Han kommer hem imorgon kväll så förhoppningsvis hinner han hem innan det är kört. Sist hade jag äl-flytningar typ fem dagar innan testerna visade som starkast så jag tror det är lugnt.

• GrönaDruvan

Hej alla!
    Nu verkar sommarens sista soldag vara här och åååå vad jag njutit av värmen!!
    På tisdag börjar jag jobba igen efter 4 veckor semester....känns väl sådär:-/
    Jobbar 2 veckor och sen åker vi till solen igen, så skönt!!
    Är inte så aktiv här just nu...satsar inte på bebis denna månaden, då jag inte vill tänka på graviditet när jag är utomlands och dels så är det skönt att ta en paus så att säga.
    Visst, det kanske blir ändå, bara för att man inte tänker på att det ska bli, men då blir jag ju bara positivt överraskad!!
    Hoppas att jag får läsa om massa roliga plus nästa gång jag skriver!!!

• Iskristall
    GrönaDruvan skrev 2015-08-23 09:19:55 följande:

Hej alla!

Nu verkar sommarens sista soldag vara här och åååå vad jag njutit av värmen!!

På tisdag börjar jag jobba igen efter 4 veckor semester....känns väl sådär:-/

Jobbar 2 veckor och sen åker vi till solen igen, så skönt!!

Är inte så aktiv här just nu...satsar inte på bebis denna månaden, då jag inte vill tänka på graviditet när jag är utomlands och dels så är det skönt att ta en paus så att säga.

Visst, det kanske blir ändå, bara för att man inte tänker på att det ska bli, men då blir jag ju bara positivt överraskad!!

Hoppas att jag får läsa om massa roliga plus nästa gång jag skriver!!!

Vart ska ni åka? Ha det så trevligt och så håller vi tummarna att ni får glad överraskning sen!
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea