• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Lectin

Bra planering GrönaDruvan! Skönt att veta när man börjar jobba att det bara är två veckor till ledigt och sol. Låter verkligen ljuvligt. Håller också tummarna för att det är nu det händer!

• GrönaDruvan
    Iskristall skrev 2015-08-23 09:49:37 följande:
    Vart ska ni åka? Ha det så trevligt och så håller vi tummarna att ni får glad överraskning sen! smile1.gif
    Vi åker till Turkiet!
  • GrönaDruvan
    Lectin skrev 2015-08-23 10:46:50 följande:

Bra planering GrönaDruvan! Skönt att veta när man börjar jobba att det bara är två veckor till ledigt och sol. smile1.gif Låter verkligen ljuvligt. Håller också tummarna för att det är nu det händer! smile1.gif

Ska bli väldigt skönt att komma iväg. Det är jag och mamma, så blir lite läskigt att lämna barnen och åka!
    Sen är det ju lite oroligt i Turkiet nu, men jag hoppas vi slipper uppleva nåt hemskt.
  • Lectin

Håller tummarna för en trygg härlig resa GrönaDruvan!

Här är det nedsläpp på g! Två(!!) stora fina äggblåsor är redo att släppa sitt innehåll. Jag ska ta spruta också för säkerhets skull. Mannen hann alltså hem innan äl med god marginal.

• Iskristall
    Lectin skrev 2015-08-24 08:54:32 följande:

Här är det nedsläpp på g! Två(!!) stora fina äggblåsor är redo att släppa sitt innehåll. Jag ska ta spruta också för säkerhets skull. Mannen hann alltså hem innan äl med god marginal.

Hejja Lectin! Nu håller vi tummarna hårt! Två ägg alltså, kul!
  • VeronikaK
    Lectin skrev 2015-08-24 08:54:32 följande:

Stort lycka till Lectin! Och även ni andra förstås!
  • Lectin
    Iskristall skrev 2015-08-24 09:01:24 följande:
    Hejja Lectin! Nu håller vi tummarna hårt! Två ägg alltså, kul!
    VeronikaK skrev 2015-08-24 09:58:31 följande:
    Stort lycka till Lectin! Och även ni andra förstås!
    Tack hörrni! Enda kruxet nu är att svärmor och svärfar är på besök hela veckan och sover i gästsoffan utanför vårt sovrum ... Och vi har ingen sovrumsdörr! Blir spännande.

• Iskristall
    Lectin skrev 2015-08-24 10:22:52 följande:

Tack hörrni! Enda kruxet nu är att svärmor och svärfar är på besök hela veckan och sover i gästsoffan utanför vårt sovrum ... Och vi har ingen sovrumsdörr! Blir spännande.

Hihi men då! Kan ni inte skaffa er lite egentid, snbbis i badrummet eller nåt
  • Lectin

Fniss! Ännu värre! Vi har bara ett badrum och nu är vi sex pers som använder det... Men det funkade bra igår. Det är riktigt trevligt att tvingas vara helt tyst. En extra liten "förbjudet-faktor" kanske?

• Fsake

Funderar på hur mycket svårare det kan vara att bli gravid nu när man är lite äldre.. Är nu 34 och är visserligen bara inne på 4:e försöket.. Barn 1 då var jag 24 år och blev gravid direkt efter p-piller stopp. Barn 2 då var jag 27 och blev gravid på andra försöket..

Hur har det varit för er andra?

Vi kommer ge det ett par 3-4 månader till, blir det inget då så lägger vi ner bebisverkstaden och fokuserar på de fina pojkar vi redan har

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea