• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Lectin

En kollega utbrast igår: oj så glansig du är på ögonen! Har du feber eller är du gravid?

Snacka om att förhoppningarna greppar varje chans att gå i taket! Har hög temp för att vara jag men är inte febrig.

• emjh

Jag plussade svagt imorse på ÄL+9. Tjoho! 
    Fast även: hjälp! 

Baby

• VeronikaK
    Lectin skrev 2015-09-03 08:25:33 följande:

En kollega utbrast igår: oj så glansig du är på ögonen! Har du feber eller är du gravid?

Snacka om att förhoppningarna greppar varje chans att gå i taket! Har hög temp för att vara jag men är inte febrig.

Oj då, är det ett graviditetstecken? Vad spännande, du har ju haft känningar också. Bara att hålla tummarna. När var det BIM var för din del?
  • Lectin
    emjh skrev 2015-09-03 09:23:49 följande:

Oj så tidigt! Wow!! Grattis!

VeronikaK inte vet jag! enligt henne ser man direkt "på öga" om någon är gravid. Bim på tisdag. Test på lördag.
  • emjh
    Lectin skrev 2015-09-03 10:05:17 följande:
    Oj så tidigt! Wow!! Grattis!
    Plussade tidigt båda gångerna innan så jag tänkte jag skulle chansa. Känns lite läskigt men jag har själv två syskon och jag ser det här som en investering i familjen. Underbart med en stor familj ju! Glad
  • limegrön

Härligt! Grattis!

• VeronikaK

Baby

Grattis, så spännande!
  • Royalle

Hej
    Jag kanske också kan få tränga mig in här?
    Är 36 år och har precis kommit igång efter att ha fått bebis i januari. Nu vill vi ha en till. Jag har sen tidigare en sjuåring också så det är tredje som planeras in. Vi är inte så hysteriska dock men då första var otroligt svår att få till (fick bli IVF pga att jag inte hade ägglossning alls) och den lilla jag fick i januari kom till av en slump så hoppas vi att vi denna gången kanske kan planera lite själva .

Första barnet är en annan pappa, och hela livet ser helt annorlunda ut så jag har faktiskt lite hopp att det ska kunna gå vägen.

• Lectin

Klart du får! Välkommen! Vilken spännande resa du gjort hittills. Ska bli spännande att följa dig. Var i cykeln är du nu?

• Iskristall

Grattis och lycka till!
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea