• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • limegrön
    Fsake skrev 2015-08-24 17:41:24 följande:

Funderar på hur mycket svårare det kan vara att bli gravid nu när man är lite äldre.. Är nu 34 och är visserligen bara inne på 4:e försöket.. Barn 1 då var jag 24 år och blev gravid direkt efter p-piller stopp. Barn 2 då var jag 27 och blev gravid på andra försöket..

Hur har det varit för er andra?

Vi kommer ge det ett par 3-4 månader till, blir det inget då så lägger vi ner bebisverkstaden och fokuserar på de fina pojkar vi redan har

Det där kunde lika gärna jag skrivit.

jag är 34 år, fick första när jag var 24 år och det tog sig direkt. Nr två 26 år och tog sig på andra försöket. Nu sittr jag här och har försökt få en tre sedan feb 2014. Vill ju inte få dej att tappa hoppet men såhär är det för oss iaf. Jag fick däremot ett missfall förra månaden så ska man se ngt positivt med det så lyckades vi iaf bli gravida på egen hand.
  • limegrön
    Lectin skrev 2015-08-24 10:58:36 följande:

Fniss! Ännu värre! Vi har bara ett badrum och nu är vi sex pers som använder det... Men det funkade bra igår. Det är riktigt trevligt att tvingas vara helt tyst. En extra liten "förbjudet-faktor" kanske?

Hos oss besöks tvättstugan mer intensivt ett par dgr i mån. Barnen börjar ju bli stora och fattar mer vad två vuxna kan göra under ett täcke nu är tidigare. Så tvättstugan är en säkrare zon
  • Lectin

Fsak: för oss det varit knepigt alla gånger så jag är ingen bra måttstock men värst är helt klart den här rundan.

Limegrön: Fniss! Men vår tvättstuga är ju tyvärr i samma rum som den enda toaletten!

• GrönaDruvan
    Lectin skrev 2015-08-24 08:54:32 följande:

Håller tummarna för en trygg härlig resa GrönaDruvan!

Här är det nedsläpp på g! Två(!!) stora fina äggblåsor är redo att släppa sitt innehåll. Jag ska ta spruta också för säkerhets skull. Mannen hann alltså hem innan äl med god marginal. smile5.gif

Tack

Hoppas på ett plus för dig nu då
  • GrönaDruvan
    Fsake skrev 2015-08-24 17:41:24 följande:

Funderar på hur mycket svårare det kan vara att bli gravid nu när man är lite äldre.. Är nu 34 och är visserligen bara inne på 4:e försöket.. Barn 1 då var jag 24 år och blev gravid direkt efter p-piller stopp. Barn 2 då var jag 27 och blev gravid på andra försöket..

Hur har det varit för er andra?

Vi kommer ge det ett par 3-4 månader till, blir det inget då så lägger vi ner bebisverkstaden och fokuserar på de fina pojkar vi redan har smile1.gif

Jag var 30 med första barnet och det tog sig på 3e försöket.

31 med andra barnet och det tog sig på första försöket..

Är nu inne på försök 8 med tredje barnet, och det börjar kännas hopplöst!!
  • GrönaDruvan
    GrönaDruvan skrev 2015-08-24 20:34:42 följande:

Är snart 37 nu..
  • Fsake
    limegrön skrev 2015-08-24 17:12:13 följande:
    Det där kunde lika gärna jag skrivit. smile5.gif

jag är 34 år, fick första när jag var 24 år och det tog sig direkt. Nr två 26 år och tog sig på andra försöket. Nu sittr jag här och har försökt få en tre sedan feb 2014. Vill ju inte få dej att tappa hoppet men såhär är det för oss iaf. Jag fick däremot ett missfall förra månaden så ska man se ngt positivt med det så lyckades vi iaf bli gravida på egen hand.
    Precis som mig !

Hoppas på snabbt plus för dig igen nu!

Mina bröst känns lite annorlunda än innan mens.. Stora bröst har varit mitt första symptom tidigare. Så får se om det blir nåt plus! Tänkte testa på söndag om inte mensen kommit innan

Annars försöker vi igen....
  • Fsake
    GrönaDruvan skrev 2015-08-24 19:34:42 följande:

Men eller hur! Hur svårt kan det vara för kroppen! Bli befruktad och behåll ägget! Gaaaah
  • VeronikaK

Börjar tappa hoppet. Tror egentligen inte alls på det här. Känns som om vi försökt jättelänge. Det blir ett år nu, men jag jag ju haft ett missfall i v.14 emellan iofs. Men jag är 39 år och jag vet inte hur länge jag orkar fortsätta. Väntar på mens och känner verkligen i kroppen att det inte blivit något den här gången heller... :(

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea