• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Iskristall

Lectin: Min äl har också kommit mycket mer regelbundet nu som äldre. Nu är jag bara rädd för att vara för gammal och ha för dålig kvalitet på äggen istället

• mammave

Men vad bra att äl funkar bättre för er

Iskristall: hur gammal är du? Är det inte efter 35 typ det blir svårare?

• mammave

Och det är väl väldigt individuellt oxå så man vet ju aldrig. Hoppas dina ägg är bra nu när äl är bättre

• mammave

Min mamma blev gravid när hon var 39 och det var oplanerat, så för vissa spelar nog inte åldern in alls.

• Iskristall

Mammave: Jag är 37. Det positiva med pco är ju just att man liksom har "sparat" på sin äggreserv genom att man inte ägglossat regelbundet sägs det ju

• Micka!

Hur lång tid tog det för er andra att få barn ett och barn två? För mig tog ettan 1 år och tvåan 2 månader, han tog sig på tredje försöket , nu som sagt är jag på sjätte försöket på ett eventuellt tredje barn.....få ser hur många det blir.....!

• Panda79
    Iskristall skrev 2014-10-23 20:10:25 följande:

Spännande, när jag var hos gyn innan sommaren såg han precis samma sak. Pärlbandet av folliklar på ena äggstocken men en follikel på ca 20mm på andra som gav äl några dagar senare! Bekräftat med blodprov och positivt äl-test samt temp. Att det kan vara så?! Undrar om det ser ut så hela tiden eller om det kan växla sida? Hur vet du att du nästan alltid får ägglossning på höger sida?

Ja jag gjorde också ultraljud och då såg man att jag hade Pco på vänster äggstock.Jag känner alltid av min ägglossning och varje gång ( utom en ) hade jag ont på höger sida.Jag har ägglossning varje månad fast en cykel på allt mellan 30-36 dagar..
  • Panda79
    mammave skrev 2014-10-23 20:36:26 följande:

Lectin: vad är EDS? Brukar du ha regelbunden mens? Hoppas på noll mens imorgon.

Panda79: får du äl varje månad ändå? Är det 1a försöket nu? Är oxå snart 35, så känner oxå att det är tid nu.

Jag har en cykel på 30-36 dagar... Lite drygt speciellt när man försöker bli gravid,har använt mig av clearblue fertilitetsmonitor annars hade det blivit för jobbigt :).. Hehe.vi har inte påbörjat första försöket ännu,men så snart jag får mens igen( har precis slutat med minipee) så börjar vi försöka:)
  • Micka!

Har 1 år och 5 månader mellan mina, var väldigt intensivt när de var små, med amning av minsta och en liten som springr runt och vill leka, nu när de går i skolan är det lättare, kul att de leker med varandra, men de är duktiga på att bråka också

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea