• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Minxy

Jag har 1 år och 9 månader mellan mina två.

Första tig tid att få till, jag häll på och tempa i över ett år för att ha koll på ÄL och allt.

Andra blev till på första försöket.

Nu kör vi första försöket med nummer 3! Vi får väl se om det kommer ta lång tid den här gången också...

• Lectin

Första barnet tog ett år men lyckades på egen hand. När vi ville baka syskon försvann min mens i ett halvår och sedan gick jag till privatklinik, fick hormontabletter för att ägglossa och då tog det sig på andra försöket.

Bim idag, fortfarande negativt test och idag kunde jag inte ens se något torkstreck så vi får väl se..

Har inte plussat förrän senare med de andra två.

• Lectin
    känner mig nere... Känns som mensvärken kommer smygande och med blankt test imorse är det nog inte mycket att hoppas på... Peppa mig, snälla!
  • Micka!

Lectin; vid en av mina gravditeter plussade jag inte förns i vecka 7, då var jag en låghormnare....och som du säger...har du plussat senare tidigare....så länge mensen inte kommit finns hopp ! Håller tummarna !!!!!

• Minxy

Med ett av mina barn (minns faktiskt inte om det var ettan eller tvåan), fick jag till och med en mensliknande blödning, så jag trodde definitivt att det var kört!

Det finns alltid hopp, Lectin :)

• Micka!

Har fått ett till symtom, blivit satmara.....höll på att storkna av irritation när min sambo surplade högljutt upp sin soppa! Å så tyckte jag den luktade illa och starkt, kan mitt luktsinne ha blivit starkare....eller är det pms...brukar dock inte ha så här mycket i vanliga fall!!!! Har varit lite galnare och mer knäpp vid mina graviditeter.....ni andra då?

Blir halvt konfys.........urk!

• Minxy

Micka: humörsvängningar låter faktiskt lovande.

När jag har varit gravid med mina två så har jag (som annars är rätt timid och lugn) farit ut i gråtattacker mot min stackars man.

Dessutom har jag båda gångerna varit löjligt varm och svettig dagarna innan BIM.

Min BIM ligger en bit bort. Tror rätt datum är 13 november vilket känns som en evighet!

• mammave

Lectin: ingen mens än betyder hopp vet du <3

Kul att det är fler som är på första försöket som jag

Iskristall: men det låter ju bra att äggreserverna är högre, ngt positivt med pco då :-P 37 är ju inte gammalt!

För oss tog 1a ett försök o andra 11 försök ( med ett mf oxå).

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea