• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Micka!
    mammave skrev 2014-10-24 15:32:52 följande:

Micka: hihi, kort stubin är ju gravtecken

Ja, hehe ....hoppas det , kände verkligen hur jag gick från noll till tusen och hasplade ur mig; ha lite bordskick för sjutton, sen sa jag; här kan man ju inte sitta...här blir man ju knäpp!!!!.........stackars min karl, han har det inte lätt, jag är annars hyffsat lugn!! Det sjuka var att jag absolut inte kunde kontrollera impulsen.....ojoj!

Längtar tills jag kan testa, ska nog testa på mån (bim-3) eller ons (bim-1), har tre gravtest hemma, tidigast som jag plussat förut är v. 4+2, men då har jag inte försökt testa tidigare heller i o för sig!
  • Micka!
    Minxy skrev 2014-10-24 15:27:21 följande:

Micka: humörsvängningar låter faktiskt lovande.

När jag har varit gravid med mina två så har jag (som annars är rätt timid och lugn) farit ut i gråtattacker mot min stackars man.

Dessutom har jag båda gångerna varit löjligt varm och svettig dagarna innan BIM.

Min BIM ligger en bit bort. Tror rätt datum är 13 november vilket känns som en evighet!

Hoppas verkligen att det är lovande .......jag var ungefär så här när jag väntade sonen...men då var jag så säker att jag var gravid...det är jag inte nu! Undra om det kan ha att göra med könet på bebisen vilka första symtom man får....kanske är helt ute och cyklar ...men det vore lite häftigt i så fall!

För för mig att jag är skenis....vågar inte tro på graviditet än....

Tiden går lite snabbare om man sysselsätter sig med något...försöker själv baka!!! Vilket min familj uppskattar väldigt mycket!
  • Micka!

Nu har jag fått sura uppstötningar...undra om det är bebis eller nya kaffet...men brukar inte ha det annars....men man kanske får magkatarr av detta väntande !!! Är lite mer kissnödig  än tidigare, och lite snurrig i huvudet...men det kan ju vara lågt blodsocker........

Hur går det för er andra....några mer symtom......?

• mammave

Jo då, analyserar allt just nu, så symptom finns det :P Illamående till och från, mest om jag är hungrig. Och när jag lutade mig framåt fick jag som håll i magen, konstigt. Men jag överanalyserar nog bara. Lite tung i huvudet var jag häromdan och känner lite hur humöret dalar ibland, blir liksom lite ledsen för ingenting. Men allt kan ju bero på annat oxå...

Åh, vad bra att du testar en del, Micka :) Då kan jag leva lite på dina tester istället :P Så på måndag har jag att se fram emot kanske då ;)

Sedan har vi ju Lectin som har BIM idag. Det är spännande att följa andra i samma sits och se hur det går för er. Då slipper jag bli så insnöad på mig själv bara ;)

Jag tänker inte testa förrän tidigast söndag nästa vecka. Jag har bara ett test hemma oxå, så det är nog bra, då testar jag kanske inte för mkt :P

• Micka!
    mammave skrev 2014-10-24 17:23:35 följande:

Jo då, analyserar allt just nu, så symptom finns det :P Illamående till och från, mest om jag är hungrig. Och när jag lutade mig framåt fick jag som håll i magen, konstigt. Men jag överanalyserar nog bara. Lite tung i huvudet var jag häromdan och känner lite hur humöret dalar ibland, blir liksom lite ledsen för ingenting. Men allt kan ju bero på annat oxå...

Åh, vad bra att du testar en del, Micka :) Då kan jag leva lite på dina tester istället :P Så på måndag har jag att se fram emot kanske då ;)

Sedan har vi ju Lectin som har BIM idag. Det är spännande att följa andra i samma sits och se hur det går för er. Då slipper jag bli så insnöad på mig själv bara ;)

Jag tänker inte testa förrän tidigast söndag nästa vecka. Jag har bara ett test hemma oxå, så det är nog bra, då testar jag kanske inte för mkt :P

Ja, känner också att det är bra att få fokus på något annat......hoppas jag kan vänta till ons, känner att jag inte vill slösa tester.....men det beror väl på hur jag mår......eller om tant röd kommer....brukar få lite rosa/brunt några dagar innan 2-4 dagar brukar det handla om! Vi får se Håller på att toköveranalysera precis som du......
  • Janna84
    Lectin skrev 2014-10-24 07:47:03 följande:

känner mig nere... Känns som mensvärken kommer smygande och med blankt test imorse är det nog inte mycket att hoppas på... Peppa mig, snälla!

Jag hoppas verkligen att du har ett litet pyre i magen! Kämpa på och ta inte ut någon sorg i förväg.
  • Janna84

Det var väldans vad ni kom igång när jag tog ledigt från familjeliv i några dagar men nu har jag läst ikapp

Jag har fått ett tips från en gravid vän, clearblues nya glidmedel som hjälper spermierna att ta sig upp i livmodern. Det tog sig på en gång trots att de inte fick till det precis vid ÄL. Nu har desperata jag inhandlat detta glidmedel så nu ska jag köra hårt med maken i några dagar Jag har mest troligt ÄL på onsdag.

• Lectin

Tack för pepp hörrni! Ingen mens, bara stundvis värk så ingen klockren mensvärk heller... Fortsätter hoppas men törs inte tro.

• Lectin

Janna84: vi testade också ett fertilitetsglidmedel den här rundan, Proseed tror jag det heter... Vitsigt värre. Håller tummarna för din ägglossningsdans!

• mammave

Janna84: inte får man ta ledigt härifrån! :-P Då får man mkt att jobba ikapp

Låter bra att mensen inte dykt upp på bim, Lectin Hoppas!!!

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea