Inlägg från: amandanS |Visa alla inlägg
  • amandanS

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Jag har alltid tyckt väldigt mycket om.smörgås och div pålägg.. Nu hållt mig till ost i rädsla för att göra fel... Men redan tröttnat på osten! idag blev det smörgås med ägg, men hjälp vad illamående jag blev av doften när jag skalade de...

Är galet sugen på prickigkorv, Onsalakorv etc... Salami vet jag man kan frysa 3 dygn, men vad finns det mer för alternativ? Hur noga är ni med vacuumförpackad påläggsskinka tex?

• amandanS
    tjej89 skrev 2014-09-08 22:32:11 följande:

Min förra grav va jag såå sjukt sugen på hushålls medvurst sista månaderna så det var lite sjukt. På BB hade dom det på frukosten, tror jag tog tio skivor första gången hahah :)

Hahaha.. Vilken syn ;)

Men det är nog de pålägg jag saknar mest.. Även innan jag plussade så var jag sugen på dessertostar, mögelostar osv.. Ångrar sååå nu att jag inte passade på då! :P nu får jag ju inte äta de på länge......
  • amandanS
    Smulan 89 skrev 2014-09-08 22:42:52 följande:

Jag äter skinka som jag brukar. Det är i slutet av hållbarhetstiden man ska vara lite försiktig, annars ska det gå bra =)

Åh, då blir det salami i frysen och ett paket skinka när det storhandlas på onsdag :D
  • amandanS

Själv fick man åka till akuten kl halv 3 natten till fredag, fruktansvärda magsmärtor. Prover och VUL visade ett pigg bebis som sprattlade på ordentligt, skönt att det inte va de som var problemet.. Nu ligger man inlagd på kvinnokliniken med misstanke om blindtarmen så legat med dropp i 10 timmar och smärtlindring och nu börjar infektionsvärde, temp och puls gå neråt så det går åt rätt håll i alla fall och ska få testa att börja äta igen kl 17.30...

Är i v 13 (12+3)

• amandanS

Blir jag rekommenderad vaccination kommer jag ta den, jag är riskgrupp redan utan graviditetet pga kronisk astma. På mig sätter sig i luftvägarna och gör mig ofta riktigt dålig och riskerna för lunginflammation etc är hög med bara vanliga förkylningar..

Jag fick rådet att ta svininfluensa sprutan med, fick den tidigt pga att jag tillhör en riskgrupp..

• amandanS
    mandalii skrev 2014-10-06 07:30:25 följande:

Är det någon som vet när man går in i andra trimestern? Jag är i vecka 12+1.

• amandanS

Så jag går in i trimester 2 imorgon, är o v14 (13+6) idag.. :) och imorgon släpper vi nog bomben ;)

• amandanS
    Elbea skrev 2014-10-06 10:17:24 följande:

Har av vänner blivit erbjudna att köpa deras Urban Jungle Mountain Buggy. De körde hem den till oss igår för att vi ska få känna på den lite (och för att de rensar förrådet och vill bli av med den ). Det är en 2010 men använd till ett barn, har stått i deras förråd ett bra tag. Ser ut att vara i fint skick och så! Jag har ingen egen erfarenhet av vagnen, är det någon som haft den och har något omdöme? Vet heller inte vad som är rimligt att betala för den. Får väl kika lite på likvärdiga på blocket...

Annars hade vi inte köpt barnvagn s

å här tidigt men nu uppenbarade sig möjligheten ju...

(och min lilla tjej är nöjd för hon har varit MYCKET orolig för att vi inte har någon barnvagn till bebisen )

Vi har med köpt vagn redan :) vi ville ha en Brio happy, duo vagn. Ny kostar den närmare 10 000kr, vi fick tag på en begagnad 2013 års modell i nyskick för 3800kr.. Känns otroligt bra :)

Så nu är både babyskydd och barnvagn fixat! :)
  • amandanS
    agirlnamedbill skrev 2014-10-06 11:11:01 följande:

Vad konstigt att det står olika! Men eftersom vecka 13 har 33% (1/3) av graviditeten gått så verkar det ju mest rimligt att det är då första trimestern tar slut, eller första tredjedelen.

Men 1 del kan väll inte bli

33% när det inte är jämnt antal veckor om man ska dela antalet veckor med 3 delar? :P eller tänker jag helt tokigt nu... Hehe.. Matte är inte min starka sida!...
  • amandanS

Detta förklarade bättre hur jag tänkte!

"Det står att en trimester är en tredje del av gravididteten men det funkar ju inte så.

4 veckor är en månad 4+4+4=12

12+12+12= 36 veckor. Det fattas då fyra veckor till förlossningen därför räknar man att andra trimestern börjar vid vecka 14+0 eller vecka 15 som de flesta vill säga."

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)