Inlägg från: amandanS |Visa alla inlägg
  • amandanS

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Anonym skrev 2014-09-06 09:21:59 följande:

jag är en sån där vuxen som tänker att kön är en social kontruktion och mina barn har de kläder de vill oavsett färg och tryck. Däremot har alltid mina bebisar neutrala färger eftersom det är finast på alla sätt, tryck- och logoträsket kommer snart ändå.

Det finns ju jätte mycket fina både pojk och flick kläder utan tryck osv.. Tex newbe (?) på Kappahl har enkla och fina kläder men ändå mer tjej/pojk. Sedan tycker jag är det kul om det går att se om det är en pojk eller flicka. Jag är själv inget fan av alla dessa tryck med hellokitty, Disney prinsessor och cars eller Spiderman! Det tänker jag undvika så långt det går.. Men en fin blå pojkig body eller en body med någon liten söt detalj på tjej, gärna det.. :)
  • amandanS
    alhi skrev 2014-09-06 09:19:18 följande:

Tack allihopa 

Måste säga att stämningen i den här tråden är mycket trevligare än i den förra. I like it!

Jag går in i v 11 idag. Oj vad tiden flyger iväg! Har inte handlat någonting öht, väntar med det till våren när vi är över på lite säkrare tider. Har inga bebiskläder kvar efter som vi inte skulle ha några fler barn. Däremot är ett måste en manduca bärsele. Det absolut mest använda i våran familj. Babybjörn är varken bra för bebis eller våra ryggar men i min manduca bar jag sonen när han var ett utan problem. 

Håller med om att denna tråden är trevligare, jag hoppade av den andra ganska tidigt. Mindre troll här känns det som! :)

Vi funderade med på om det är/var för tidigt, men samtidigt. Det kan lika väl gå fel i slutet med så vi har släppt de tänket och skaffar nu efterhand då vi hittar det vi vill ha till bra priser. Som nu babyskydd på rea, nästan 40% rabatt.. :)
  • amandanS

Vi har redan bestämt oss för en Brio happy duovagn, testat den i bilen och den gick in på längden så några matkassar eller väskor får plats de med :D Dock försöker vi hitta en begagnad, 8-10 000 känns som lite väl mycket pengar..

• amandanS
    Sommarsnö skrev 2014-09-06 14:28:34 följande:

Har ätit "Apoteket Gravid" multivitamintabletter sedan några veckor tillbaka. Det har gått bra ända tills igår då jag fick magont och illamående när jag tog dem till frukost. Idag tog jag dem till lunch och det blev samma reaktion - världens magont och illamående som kom helt plötsligt. Någon annan som fått liknande reaktion? Ska höra med min bm på torsdag - tror att jag bara äter folsyra nu fram till dess och skippar dessa tabletter. Men märkligt att det gått bra i flera veckor och nu helt plötsligt reagerar magen.

Jag äter också de där, gjort sedan v 4, v 10 nu. Och mår inte sämre av dom. Däremot kan jag må illa osv av vissa maträtter, det är inte något sådant? Så att det är av en slump som de kommit i samband med tabletten? Bara en tanke :P
  • amandanS

1 tablett apotekets gravid innehåller samma mängd folsyra som 1 tablett av apotekets rena folsyra..så folsyran är detsamma.. De övriga vitaminerna borde väl knappas skada?

• amandanS
    tjej89 skrev 2014-09-07 07:50:02 följande:

Åh inatt vaknade jag av sån illamående! Har mått såhär i två veckor nu och det hjälper att äta någonting. Men har alltid kunnat somna om på nätterna. Men inte inatt. Fick gå upp och äta smörgås och dricka vatten. Fan kände mig som en riktig nattätande tjockis :(

Känner igen de där, några sådana nätter har jag med haft :) tycker det funkat bättre med både illamående, hunger och sömn sedan jag började äta ett mellanmål (smörgås, yoghurt eller frukt) liten stund innan sänggående.. Vaknar sällan hungrig eller illamående på natten då.. vaknar bara kissnödig varje natt ;)
  • amandanS
    Sommarsnö skrev 2014-09-07 10:43:25 följande:

Är ute efter lite varmare mammabyxor till i vinter. Har tittat lite på nätet och alla ser ju så extremt fula ut med dessa resårband runt magen. Är det någon här som hittat fina mammabyxor någonstans? Tights har jag redan - jag är som sagt ute efter varma byxor (typ jeans eller liknande) som man kan ha när det är kallt ute.

Jag har köpt jeans och chinos på hm, med hög mudd.. Sitter super skönt! Och mudden syns ju inte när man har tröja på sig :)

Hm har för övrigt ta 2 jeans och få de billigaste för halva priset just nu om någon vill passa på..

På bilden har jag de på mig, lagom uppsvälld..

• amandanS
    mandalii skrev 2014-09-07 12:13:02 följande:

Snyggt! Vilken vecka är du i?

Tack!

V10, går in i v 11 på tisdag :)

Och funderar på hur länge jag kan dölja detta, är landsvägscyklist, man brukar vara i toppform i slutet på säsongen :D. Hehe... Och nu med liten kula helt plötsligt så alla byxor klämmer.... Gör det nog offentligt i månadsskiftet, Tror jag snart är påkommen hur som helst :)

Någon mer som tycker tuttarna exploderar?har fått byta upp mig från 75B till 80C redan! Vart ska detta sluta! :P
  • amandanS
    Astilbe skrev 2014-09-07 13:08:39 följande:

Vet ni vilka fysiska butiker som har ett bra utbud på mammakläder?

Tror bara det är H&M som har nu.. Polarn o. Pyret slutade för några år sedan och Lindex har bara på e-handeln nu mera.. Babyproffsen tror jag bara har ett mindre sortiment av amningsplagg.. Annars är det väl om det finns någon specialbutik någonstans.. Men hos de klassiska stora kedjorna är utbudet dåligt! :(
  • amandanS

Här är en till flåsig, försökte prata i telefon på promenaden hem från jobbet en kväll och vad andfådd jag blev! :) Lite jobbigt tycker jag som cyklar landsväg (legat lågt sedan jag plussade) att det känns så fflåsig och tungt bara att gå...

För övrigt gått 25% av graviditeten nu :D 1/4 avklarad.. Känns härligt :)

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)