Inlägg från: EmmasaraL |Visa alla inlägg
  • EmmasaraL

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Hej alla blivande mammor! Tycker detta verkar bara en bra tråd att skriva av sig på! Är 27 år, bosatt i Skåne.

Väntar vårt första barn. BF 22 april, är i v 13+5 idag. RUL 27 november. Har redan fått se vår lilla stråle två gånger (dels pga MA i maj i år samt att jag har hjärtfel). Är så himla lycklig, särskilt nu när min graviditetsdepression är över :) lite illamående kvar men inget som är jättejobbigt.

Känner sååå igen mig med dammsugandet! Jag kunde inte gå på hela kvällen efter en heldags städ och dammsugande härom dagen! Har bara haft lite känningar annars.

Jätteskoj att få läsa om er resa sedan slutet av augusti! Någon som fått lite mage ännu? :) Ingen här ännu iaf :)

• EmmasaraL
    LillaSandy skrev 2014-10-20 18:41:50 följande:

Gör ni knipövningar?

Jag har fått lite mage, sen om den mest är svullen eller vad det beror på det vet jag inte. Men jag tycker det syns och undrar om kollegorna snart börjar fundera. Känns jobbigt om man ska behöva klä sig i pösiga tröjor eftersom jag inte annars gör det. Kanske bara säger som det är om någon frågar, jag vet inte. Ingen på jobbet vet ännu iaf men kanske de misstänker. V 14+5.

Nä men visst borde man.. har köpt Luna Beads just för knipövningar. Får försöka använda dem mer.

Jag tror jag har fått lite mer mage, men hade lite innan grav oxå så Några på mitt jobb vet sedan sedan länge men andra inte. Men visst ser man blickarna när man råkar glömma att hålla in den kan nog vara så att de misstänker, eller så blir det en överraskning :) vad jobbar du med?

Åh en vecka före :) trevligt!
  • EmmasaraL
    Madelen b skrev 2014-10-20 18:48:19 följande:

Roligt att höra, jag är oxå 27, bor i skåne har bf 21 april och är oxå 13+5 ;P

Skönt att få se den lilla och att de gått bra denna gång!!

Jag känner mig typ höggravid haha! Nä men är väldigt svullen, var inte pinnsmal innan heller, men svårt att dölja det;) men än så länge pösiga kläder så tror dem bara man e fet;)

Åh trevligt att läsa Madelen! :) Vi lyckades få till d samtidigt i princip Ja det lättade på våra oroliga hjärtan. Känns kul att få ha sett bebis också.

Haha, känner också så ibland. Var inte pinnsmal heller innan, och ja det börjar också bli svårt för mig. En kollega på jobbet som vet om tyckte jag hade blivit lite bred om höfterna :p Tack för den! Haha ja! Fick veta av en annan att det är fler som misstänker. Så att duktig på att dölja verkar jag inte ha varit :D
  • EmmasaraL

Oj, vad aktiva ni är här inne Skrattande

S1528 skrev 2014-10-20 20:20:03 följande:
    Vad kul att du också är ny här! Tyckte också tiden gick så sakta, men nu kan man inte fatta att 14 veckor har gått!
    LillaSandy skrev 2014-10-20 20:24:56 följande:

Jag jobbar som förskollärare. Har inte tänkt på att hålla in magen, haha tror inte jag skulle orka det en hel dag heller. Var ganska smal innan jag blev gravid så att jag blivit rundare ser de garanterat haha.

Linaslus skrev 2014-10-20 20:41:08 följande:

Ooo hålla in magen är helt omöjligt här. Det händer ingenting och känns bara obehagligt!

Haha, är van att dra in magen och spänna magmusklerna varje dag så har inte kunnat sluta med det ännu. Men det blir bara svårare och svårare.

Madelen b skrev 2014-10-20 20:52:39 följande:
    Ja, okej! Vad jobbar du med? Hur känns det med deltidssjukskrivningen? Jag hoppas jag kan jobba in i det sista, men man vet ju aldrig. Har inget ansträngande jobb så sett.

• EmmasaraL
    Malinpetronella skrev 2014-10-20 21:00:42 följande:

Nån mer som känner bbebisen.....jag är i vecka 17 nu och har kkänt den i ca 5 dagar ...

Snart gått 14 fulla veckor, känner knappt magen förutom på morgonen när jag vaknar och är kissenödig. Då sticker en bula upp. Har fått se att bebis är väldig aktiv men känner tyvärr inget ännu :)

Mysigt att du har börjat känna av bebis! 
  • EmmasaraL
    Mars12 skrev 2014-10-21 07:43:12 följande:

Var det ingen här som gjort 3D UL?

En läkare som ville titta på barnets hjärta försökte göra 3D Ul, men gick inte. Bebisen ville inte ligga still så vi fick en halvrolig bild på pannan och sedan en på höften

Har du gjort det? Får man bilder om de lyckas få till en bra bild vid UL?
  • EmmasaraL
    mrsJammeh skrev 2014-10-20 23:10:29 följande:

Hej på er alla! Joinar er också i denna gruppen... Är i vecka 14 (13+2) idag och bf är 24 april i nuläget :) graviditeten känns väldigt surrealistisk, var gravid i våras och fick ma i v 10 och denna graviditet så törs jag inte riktigt ta in det till fullo. Och då har jag även sett lill*n på vul i v 10 och lyssnat på lilla hjärtat förra veckan :) synas har det också börjat göra, brösten ömmar och växer och växtvärken finns där också. Någon typ av foglossning har jag också, har fått justera till bäckenleden för någon vecka sedan hos sjukgymnast efter att den knakat till veckor innan och sen blev det bara värre tills jag knappt kunde gå. Kändes vid rumpan, som om någon stack en kniv där. Nu efter justeringen så är det som natt och dag, kan fortfarande däremot känna ont ifall jag trampar snett eller så... :)

Hej :) Kan förstå hur det känns! Fick konstaterat MA i v 9+6 i våras :/ Men men nu är det nya tag och skönt att din bebis mår fint! Vi har nästan samma BF, min är uträknad 22 april. Har dock inte någon växtvärk, men brösten är helt sjukt stora just nu och spänner. Men jag njuter
  • EmmasaraL
    julii skrev 2014-10-21 10:11:40 följande:
    Kub och ul imorgon och jag är så jävla nervös. Väntat på det här i en månad och nu är jag såå rädd att det inte ska finnas nå där inne. .. usch hoppas dagen får fooooort :o
    Kände detsamma när vi skulle göra UL i v 9 samt i v 13.Håller tummarna att allt ska vara bra med bebisen!! 
  • EmmasaraL
    Emmadee skrev 2014-10-21 15:38:08 följande:

Några mammakläder har jag inte skaffat, men funderar på ett par byxor. Kommer ju fortfarande i mina kläder men är fruktansvärt känslig för allt som sitter åt.

Visst är det en evighet fram till rul.. Tror vi kommer ta reda på kön. Hur tänker ni göra?

Har samma problem..! Alla byxor sitter åt och tröjorna börjar bli trånga vid magen... Så det blir väl ett par mammabyxor snart, men vill slippa lägga för mkt pengar på sånt.

Åå, vill så gärna veta könet men min sambo vill inte och då får man inget veta :( Men men... den som väntar på något! :)
  • EmmasaraL
    Mars12 skrev 2014-10-21 17:51:25 följande:

EmmasaraL: Nej jag har inte gjort men vi ska göra :) (min mamma ville ge oss det)

Så var mest nyfiken hur mkt man ser :)

Vet att man får bilder och även en liten DVD-film :)

Åh vad snällt! Antar att det kostar, och kanske satsar man mer tid på att få det att fungera (3D tekniken alltså) :) Jag blev inkastad som hastigast på ett besök för att en läkare ville titta på bebisens hjärta, och så passade hon på att visa oss 3D tekniken, men då bebis rörde sig så himla mkt så såg vi inte mer än pannan vid första försöker och höften vid andra

En dvd-film! Åh vad roligt! Hur mkt kostar det?
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)