Inlägg från: EmmasaraL |Visa alla inlägg
  • EmmasaraL

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

S1528 skrev 2014-12-01 11:40:11 följande:

Nu är RUL avklarat..

Och det verkar vara en vild liten tjej som ligger i min mage!

Jag var helt säker på att bli tillbakaflyttad, men nix, framflyttad en dag och nytt BF 27 April! Jippie! :) :)

Grattis vad kul :) Kunde du hålla dig eller sprutade tårarna? Så fort BM sa att "det blir en flicka" så kunde jag inte hålla tillbaka tårarna :-P Min sambo blev först rädd av min reaktion men så såg han att det var av glädje och då blev han också rörd :)

Ska bli spännande och se sen när alla får, om man träffar BF-dagen eller om man får före eller efter :)

• EmmasaraL
    Freje skrev 2014-12-01 18:31:39 följande:

Nu har vi klarat av RUL. Även vi väntar en pigg liten tjej. BF detsamma som tidigare, dvs 23 april.

Grattis!! :) Har också 23 april som BF :)
  • EmmasaraL
    savanna87 skrev 2014-12-02 10:48:11 följande:
    är inte alls inne på enbart nytt, kollar av vad folk varit nöjda med, vad heter den vagn ni ärver?
    :) Det är ju så olika vad man vill ha :) Vi får ärva en stor vagn från Emmaljunga, min syster är supernöjd med den och säger att den är perfekt för promenader. Vet dock inte vilken modell det är. Vi funderar även på att köpa en mindre vagn för stadsturer, isf en begagnad modell och har kikat in Teutonia spirit s3, finns i bra priser begagnat - ofta med babyskydd till vilket är ett stort plus!
  • EmmasaraL

Fr1da 31 år bf 1/4 flicka 

Fruhs 26år bf 2/4 Pojke 

Jjousefajn 23 år bf 5/4 pojke 

Hanna681 34 år BF 6/4 flicka 

Humledumle 25 år bf 7/4 flicka 

Emmasdag 24 år bf 9/4 pojke 

Sommarsnö 38 år bf 10/4 pojke 

Hfriborg 28 år bf 12/4 flicka 

madde10 39 år bf 13/4 flicka

Rebec84a 30 år 13/4 flicka

Silverfirren 20 år bf 15/4 pojke 

Linc 36 år bf 16/4 flicka

Emmadee 35 år bf 17/4 vet ej 

Kiickson 28 år bf 18/4 vet ej 

ArdnasK 35 år bf 19/4 flicka 

LillaSandy 28 år bf 21/4 flicka 

Anlili 35 år bf 22/4 flicka

EmmaSaraL bf 23/4 flicka

Linaslus 30 år bf 25/4 pojke 

Madelenb 28år bf 25/4 flicka 

Apriltös 21 år bf 25/4 flicka 

Maartiina 26 år bf 26/4 flicka

S1528 27 år bf 27/4 flicka 

Lais 32 år bf 27/4 vet ej

Tjallamallan 36 år 28/4 - vet ej 

Ullin 38 år bf 28/4 - vet ej

PalleH 24 år bf 28/4 - vet ej

• EmmasaraL
    S1528 skrev 2014-12-03 08:54:27 följande:
    Inte jag heller..
    Kommer inte heller att vaccinera mig. Även om min mamma tjatar att jag ska göra det.
  • EmmasaraL

Nu har magen äntligen börjat synas ordentligt :) Är så glad!! Igår kände jag första buffen utifrån magen, hade handen precis där hon sparkade/tryckte till så jag gav upp ett rop i förvåning och glädje. V 20+3 idag. Ändå är moderkakan i framvägg, dock mer snett mot vänster sida.

Nu talar jag för mig själv. Jag älskar att vara gravid. Trots alla jäkla finnar, illamående, tröttheten och sjuka smärtor i ryggen när jag har varit i farten och dammsugit eller grejat rundor så jag knappt kan röra mig... Men fy vad häftigt det är. Det är värt det 1000 ggr om. Jag är så lycklig att jag kunde bli gravid, har gått med en känsla över att jag aldrig skulle få uppleva det. Och mitt MF i våras gjorde inte saken bättre.

Igår satt vi och tittade på bio och jag kände hur hon rörde runt sig i magen, och jag översköljdes av ett starkt lyckorus. Vårt barn är där inne. Jag får lyckan att bära henne. All min ångest är borta och jag njuter. Känns livet hemskt och grått så tänker jag att snart kommer hon, och visst det kommer inte göra livet lättare men denna längtan, detta hopp, känslan av meningsfullhet.

Jag hoppas att jag kommer uppleva amningen som något positivt. Det har varit delade meningar bland mina systrar, och jag tänker att vi är unika och alla har sin upplevelse av saker och ting. Ingen är den andra sig lik. När det gäller allt.

Hade lite skrivklåda... det märks kanske? Kan inte med ord egentligen förklara hur jag känner. Men det känns så ljust.

• EmmasaraL
    S1528 skrev 2014-12-06 12:00:19 följande:

Jag hade också älskat att vara gravid om det inte vore för mitt järnvärde..

I onsdags gick jag hem ifrån jobbet för att jag kände mig dålig och bokade en tid på VC för att kolla upp mina värden. På inskrivningen hade jag ett hb på 118 och ferritin på 34 och bm rekommenderade att jag skulle börja ta järntillskott i v.20 (denna veckan). Dock så har jag börjat ta dem redan tidigare (ca 4 v sedan) för att jag känt mig lite trött och risig samt haft huvudvärk, jag har liksom ALDRIG huvudvärk annars.

I onsdags hade HB dykt till 100 trots att jag tagit tillskott. Läkaren på VC sa åt mig att ta dubbel dos (200mg niferex) varje dag för att vända trenden. Okej. Bra så långt förutom att min kropp nu är totalt opålitlig, ursäkta informationen men jag vet aldrig om magen kommer att vara trög eller raka motsatsen. Det är sådär så man får ångest om man vet att man kommer att befinna sig långt ifrån en toalett.. Idag blev jag så vårdslöst illamående efter att ha tagit kapslarna att jag var tvungen att kräkas.

Jag vet inte HUR jag ska klara att få i mig den här stora mängden järn utan att kroppen flippar ut helt!

Hur mycket järn tar ni? Och vilket märke? Är det bara jag som känner såhär? :(

Jag har läst en del om Blutsaft, att det ska vara innehållsrikt på mkt järn, men att det inte smakar så gott. Har också blivit rekommenderad att äta järntabletter fr.o.m. v 20, och ska väl börja snart tänker jag... har dock inte märkt av nått som gör att jag skulle behöva extra järn men väl lika bra att göra som de säger. Äter mkt spenat och försöker äta en apelsin i samband med att jag har ätit kött.

Är lite skraj för att magen ska paja om jag börjar ta Niferex... låter inte som du har har en trevlig upplevelse av det :/
  • EmmasaraL
    Öholm skrev 2014-12-06 23:53:45 följande:

Jag var på Coops julkonsert i kväll. När Petter började rappa sin första låt så blev bebisen helt vild! Han började sparka och slå samtidigt upprepade gånger genom hela låten. Såhär ihärdigt och hårt har han aldrig rört sig förut! Frågan är om han älskade eller hatade låten ?!

Haha, vad roligt att läsa :) Låter som bebis gillade den :)
  • EmmasaraL

Gått in i v 23 idag Äntligen har magen kommit. Den bara dök upp! När jag tog blodprov häromdagen sa sjuksköterskan "men åh vilken gullig mage!!" Tyckte det var rätt kärt av henne, man kände sig lite stolt!

Känner mycket rörelser nu, bebis har varit och vänt en hel del nere vid urinblåsan så att det kittlar till. Man kan se magen röra sig när hon sparkar och har sig :) Vår lilla gullfia!

Är så tacksam med mina 7 syskon, vet inte hur mycket saker vi har fått ärva. Två barnvagnar, två skötbord, 1 spjälsäng, 1 vagga, amningskudde, babynest, täcken, kuddar, leksaker, babygym... Kan man lägga pengarna på andra saker som vi planerar, tygblöjor, tyglappar, ekologiska och giftfria saker. Toppen! :) Har ni fått ärva något - familj/vänner??

Vi har även varit på vårt 4:e UL, två till väntar. Känns coolt att få följa lillans resa från böna till bebis.

Bjuder på en magbild
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)