Inlägg från: EmmasaraL |Visa alla inlägg
  • EmmasaraL

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Linaslus skrev 2014-11-20 11:44:00 följande:
    Min man vill inte heller veta könet :( Å jag vill så gärna veta. Vet inte hur jag ska klara att gå hela graviditeten utan att veta. Men vi har ju redan två barn, en son som är 5 och en dotter som är 3,5 och båda dom har vi kollat könet på så antar att jag måste låta honom få som han vill denna gång.

Tänkte iaf be dom på rul (om 11dagar) att ta en bild på könet så att jag kan klura lite självi alla fall.
    Ja, det är just det jag också funderar på! Könet är ju inte viktigt i sig, men jag har tänkt mycket på namn. Har jättemånga fina pojknamn men nästan inga flicknamn.. tycker det är så svårt. Trist att behöva stressa fram ett namn för att man inte har fått tid att förbereda sig (även om man har 3 mån att klura ut nått). Vet inte heller hur jag ska klara ovissheten tills BF haha.

Ja, kanske de kan göra det? :) Jag kommer fortsätta bearbeta sambon som sagt, sen får vi se :)
  • EmmasaraL
    mandalii skrev 2014-11-20 13:24:40 följande:

VI fick som sagt reda på att vi ska få en liten pojke på vårt RUL. Oj vad jag längtar efter honom, han var den finaste jag sett!

Ni som ska få pojkar, vad har ni för namnförslag? Tycker det är så svårt med namn till pojke, lättare till flicka.

Grattis till er pojke :)

Nu är ju smaken som baken, men jag har fastnad för Harry, Nils och Alfred. Tycker även om Jonatan, Arvid och Erik. Är dock helt övertygad om att i fall vi får en pojke så blir det en Harry :)

Tycker det är svårt med flicknamn. I familjen har vi i princip enbart flicknamn som slutar på -a. Tycker det har blivit tjatigt med såna namn. Därför har jag sagt att om får vi en flicka, får inte namnet sluta på a = försvinner en hel del namn.
  • EmmasaraL
    Freje skrev 2014-11-20 13:56:58 följande:

Så känner jag också, att magen har pressats uppåt. Men hoppas varje dag att känslan att vara fet övergår till att känna sig gravid med en fin kula!  Fast fördelen är att det är lättare att hålla graviditeten hemlig till efter RUL. Bara säga att man ätit lite för mycket bullar

Hoppas också på det! Tråkigt med fettet på magen är ju att man inte riktigt ser det som ska vara bebisbulan.. men men! Jag får vara glad att allt verkar bra med knodden so far :) De flesta vet om att vi är gravida nu så slipper smyga hihi.

Det som säger en hel del om hur min mage ser ut är att nästa alla andra tjejer på jobbet ständigt blir trakasserade av våra äldre kvinnliga medarbetare med "visst är du gravid!" Men det är ingen av dem som har frågat mig :-P Haha de tror nog bara att jag har gått och lagt på mig en del Flört

• EmmasaraL
    Malinpetronella skrev 2014-11-20 14:03:10 följande:

Bara 50% kvar nu = D

S1528 skrev 2014-11-20 15:13:33 följande:
    Bilden är från v.16 till vänster och v.18 till höger. Det börjar hända litegrann iallafall, jag känner kanten på livmodern ca 2 cm nedanför naveln nu så den växer ju :)

Vilka fina magar!
  • EmmasaraL
    Madelen b skrev 2014-11-20 14:37:37 följande:
    Ja precis samma datum som dem sa på Vul i v 8 så vi får väl se när hon (. Sjukt att skriva det haha) tittar ut!

Jag är den dominanta i vårt förhållande som mitt ord är lag haha;) nä men han bryr sig inte så mycket men var mer ivrig att veta könet på första barnet!

Precis som du skriver så känns sparkarna som en ryckning! Exakt så känner jag!
    Intressant, får se om de flyttar vårt datum också. Ja jag kan bara tänka mig känslan, att veta vad det ska bli :)

Haha, jag tror att jag är den dominanta men icke :-P När han ska ha sin vilja igenom är han envis som en gubbe! 

Ja, känns himla skumt men så härligt :)
  • EmmasaraL
    Madelen b skrev 2014-11-20 18:02:20 följande:
    Ja o sjukt att de är en tjej, så oväntat:D

Hahaha jo min med, vi har precis varit på hus visning och där får han hålla i lodret jag bara nickar o håller m så jävla svårt!!
    Haha! Vi ska på husvisning i morgon, jag är så himla på och min sambo bara "nnnaaeee...."
  • EmmasaraL
    amandanS skrev 2014-11-20 20:08:42 följande:

Händelserik dag.. VC på bms begäran pga misstänkt uvi.. Slutar med att läkaren på VC ringer förlossningen och sätter mig i sjuktaxi till lasarettet!! Det var jag inte beredd på, var ju inställd på en uvi och antibiotikakur! Nädå, sammandragningar och en liten en i magen som ligger med huvudet ner och spjänar emot i "taket" med benen så mycket han bara kunde på ultraljudet! "Inte konstigt det känns om han håller på såhär!" var läkarens kommentar.. Lite kortare livmodertapp med, inte oroväckande kort, men tillräckligt för att inte låta de passera.. Så extra kontroll och ultraljud igen nästa vecka -lite lyx att få se honom i alla fall <3 ;) och ut får han då inte komma på några veckor!! Ordinerad vila och varm choklad av läkaren ;) Så nu är de troligen slutjobbat för min del resten av året..

Oj då! :/ Vilket tur att han inte var på väg ut! Hoppas att han stannar en stund till där inne :)
  • EmmasaraL

Sitter o tittar på kort på mig när jag och sambon var nyfödda :) Man är så nyfiken på hur knodden kommer att se ut, vad kommer h*n få av vem? Är så sjukt otålig, ska man behöva vänta 22 veckor till....! Har ju knappt hunnit få en magen än haha. Känns långt till april men antar att det kommer gå himla fort och plötsligt är man där.

Har funderat massor på det där jäkla vaccinet, vet varken ut eller in... Kommer inte ta det innan RUL iaf, vill veta hur det är med barnet först. Har aldrig aldrig haft influensa men vill ju inte riskera barnet heller om man skulle bli sjuk...

• EmmasaraL
    anlili skrev 2014-11-21 11:49:24 följande:

Det är jättemånga av er som skriver att ni känner toppen på livmodern. Jag fattar inte vad det är ni känner. Har försökt trycka på magen lite överallt under naveln men hittar ingenting. Hur känns den? Hur hårt måste ni känna?

Ibland tror jag att jag känner den och nästa dag känner jag den inte... men tror det beror på att jag har lite hull på magen.. nåväl, min mamma är på mig om att jag ska sluta trycka så mkt på magen :)
    Madelen b skrev 2014-11-21 12:14:57 följande:
    detta hus var perfekt men skenade iväg i budgivningen:/
    Nä, vad trist :/ det är ju ofta så, det hus man vill ha vill ofta andra också ha. Vi hoppas att huset imorgon inte drar så mkt intresse, det är inget drömhus precis men jag ser potentialen :)
  • EmmasaraL
    Freje skrev 2014-11-21 13:45:13 följande:
    Funderar också på hur jag ska göra. Har aldrig någonsin vaccinerat mig mot någon influensa och aldrig drabbats heller. Men man rekommenderas ju som gravid att vaccinera sig, så då vill jag åtminstone ha funderat och diskuterat innan jag bestämmer mig. Läste i alla fall följande på Vårdguiden:

"Du rekommenderas att vaccinera dig efter vecka 16 eller efter att ultraljudsundersökningen är genomförd. Om du är osäker kan du alltid prata med din barnmorska."

Då kände jag att jag väntar tills efter RUL (1 dec) och nästa besök hos BM (5 dec). Tar ett beslut efter ha diskuterat med min BM.
    Låter bra det! Jag får väl också ta en ordentlig funderare efter RUL... suck.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)