En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Tänkte iaf be dom på rul (om 11dagar) att ta en bild på könet så att jag kan klura lite självi alla fall.
Ja, kanske de kan göra det? :) Jag kommer fortsätta bearbeta sambon som sagt, sen får vi se :)
VI fick som sagt reda på att vi ska få en liten pojke på vårt RUL. Oj vad jag längtar efter honom, han var den finaste jag sett!
Ni som ska få pojkar, vad har ni för namnförslag? Tycker det är så svårt med namn till pojke, lättare till flicka.
Hoppas också på det! Tråkigt med fettet på magen är ju att man inte riktigt ser det som ska vara bebisbulan.. men men! Jag får vara glad att allt verkar bra med knodden so far :) De flesta vet om att vi är gravida nu så slipper smyga hihi.
Det som säger en hel del om hur min mage ser ut är att nästa alla andra tjejer på jobbet ständigt blir trakasserade av våra äldre kvinnliga medarbetare med "visst är du gravid!" Men det är ingen av dem som har frågat mig :-P Haha de tror nog bara att jag har gått och lagt på mig en del
Bara 50% kvar nu = D
Händelserik dag.. VC på bms begäran pga misstänkt uvi.. Slutar med att läkaren på VC ringer förlossningen och sätter mig i sjuktaxi till lasarettet!! Det var jag inte beredd på, var ju inställd på en uvi och antibiotikakur! Nädå, sammandragningar och en liten en i magen som ligger med huvudet ner och spjänar emot i "taket" med benen så mycket han bara kunde på ultraljudet! "Inte konstigt det känns om han håller på såhär!" var läkarens kommentar.. Lite kortare livmodertapp med, inte oroväckande kort, men tillräckligt för att inte låta de passera.. Så extra kontroll och ultraljud igen nästa vecka -lite lyx att få se honom i alla fall <3 ;) och ut får han då inte komma på några veckor!! Ordinerad vila och varm choklad av läkaren ;) Så nu är de troligen slutjobbat för min del resten av året..
Sitter o tittar på kort på mig när jag och sambon var nyfödda :) Man är så nyfiken på hur knodden kommer att se ut, vad kommer h*n få av vem? Är så sjukt otålig, ska man behöva vänta 22 veckor till....! Har ju knappt hunnit få en magen än haha. Känns långt till april men antar att det kommer gå himla fort och plötsligt är man där.
Har funderat massor på det där jäkla vaccinet, vet varken ut eller in... Kommer inte ta det innan RUL iaf, vill veta hur det är med barnet först. Har aldrig aldrig haft influensa men vill ju inte riskera barnet heller om man skulle bli sjuk...
Det är jättemånga av er som skriver att ni känner toppen på livmodern. Jag fattar inte vad det är ni känner. Har försökt trycka på magen lite överallt under naveln men hittar ingenting. Hur känns den? Hur hårt måste ni känna?