![EmmasaraL](/avatar/thumb/emmasaral/65ad3619c5e636cece84832787960817.jpg)
-
Grattis!! :) Vad skoj att läsa :)naughtyn skrev 2014-11-21 16:17:30 följande:Igår hade vi äntligen RUL och fick se en liten välmående pojke frodas i min mage. Underbart! :D
-
Var o tittade igår, men... njae, var inte riktigt vad vi tänkt oss så vi hoppar det. Bor i ett radhus för tillfället och vi har plats och bor fint, men slippa grannarna är det som lockarMadelen b skrev 2014-11-21 22:21:10 följande:Ja typiskt, sitter o suger på ett annat nu men vet ej om vi vill ha det eller bara inbillat oss det. Fan så svårt:/
-
Helt sjukt så spänd livmodern blir då..! Först blev jag jätterädd, sen förstod jag att det är normalt! Så nu vågar man sexa på som vanligt hihi:)Smulan 89 skrev 2014-11-21 22:15:05 följande:Ligger jag på rygg och drar in magen lite, så syns det hur högt min livmoder når. Testa att ligga på rygg och känna efter en orgasm annars. Då är livmoder ofta spänd.Vad mysigt...! Längtar så...! Känner bara buffar inne i magen än så länge.Smulan 89 skrev 2014-11-21 22:29:17 följande:
V 21+1 och bebisen har varit i full gång idag. Har sett magen röra sig av sparkarna flera gånger och fick det lite på film. Mysigt =)
Mysigt :)Sommarsnö skrev 2014-11-21 22:54:54 följande:Här har det också varit full fart nu på kvällskvisten. Förmodligen för att jag drack te och åt lite sött. Min sambo tyckte att det kändes som en boxare därinne, haha.
-
Nä det är ju det. Haha.. nåja, hoppas ni kanske hittar nått som passar innan bebis kommer, annars så finns det kanske tid efteråt också :)Madelen b skrev 2014-11-23 09:45:26 följande:Ahh vi bor i en lgh, men mer rum o trädgård hade inte skadat! Gruvar mig redan att få med två barn ut på promenad m hundarna, nu bråkar ja bara med ett haha!
-
Igår när vi kom hem från ett kalas, så var jag riktigt hård precis där "troskanten" är, undrar om bebis hade bullat upp sig på nån konstig vänster..? försökte buffa lite men magen var fortsatt stenhård.
Imorse när jag vakna var allt vanlig och nu kände jag att livmodertoppen är ganska nära naveln nu:) En fin rund bulle börjar där bli.. *lycklig*
-
Haha mysigt! :)Sommarsnö skrev 2014-11-22 20:42:06 följande:Usch, då får vi hoppas att han vänder på sig. Min låg och sparkade mot urinblåsan, inte så skönt det heller - fick kissa stup i ett där ett tag ;)
-
En fråga...!
Har många av er tecknat/eller funderat på att teckna en gravidförsäkring? Vi har alla våra försäkringar hos Länsförsäkringar men jag har hört att Trygg hansa är den bästa när det gäller gravidförsäkring..
Någon som har koll..? -
Åh söt mage, gulligt att man kan se vart hon är :) Hur långt i graviditeten är du? Fler barn sen innan? :)thatgirl1 skrev 2014-11-23 10:05:56 följande:typ som min flicka ligger nu? Fått flera bilder på morgonen när hon trycker upp på högersidan :)
Nja, det lutade inte åt något håll utan precis i mitten var det stenhårt, kan hända att det buktade ut också, är lite osäker var ganska trött igår :). Är i v 18+4.thatgirl1 skrev 2014-11-23 10:13:50 följande:Vi tog hit en försäkringskvinna som gick igenom alla våra försäkringar med oss. Jag var då gravid i v 13 och tecknade gravidförsäkring (som börjar gälla typ nu). Jag tog trygg hansa och kommer även ta det som barnförsäkring sen. Tydligen det allra bästa man kan ha och som täcker mest ????
Vi har bägge bilarna där också och eftersom vi även sa upp våra försäkringar via lärarförsäkringar och seko till trygg hansa så fick vi en hel försäkring i rabatt varje år!Tack för hjälpen tjejer...! :) Då blir det trygg hansa!JhjärtaK skrev 2014-11-23 10:20:22 följande:Jag hade trygg Hansas betal med dottern och var nöjd och denna gång har jag också tecknat via TH då de bara tar betalt för en trots att det är två bebisar som försäkras. Tycker jag kändes bra.
-
Okej :) Åh, vad härligt att se det röra sig på utsidan också! :)thatgirl1 skrev 2014-11-23 12:49:48 följande:Jag är i v. 21 nu :) runt v. 19 som det började kännas att bebis inte bara var där inne utan även på olika ställen i magen. Och idag fick jag även se första sparken från utsidan. Har känt från utsidan men aldrig sett förut :) jag har moderkakan i bakvägg.
Jag har också betalversionen av gravidförsäkringen. Mamma hade ingen alls hennes sista grav då hon var gravid med tvillingar och min yngsta lillebror fick en grav cp-skada pga syrebrist. Och hon har påtalat hur viktigt det är att ha gravidförsäkring.
Ja, det är klart. Det är jätteviktigt. -
Här är också en blivande familj som kommer att köra på tygisar. Ska försöka hitta begagnade när det närmar sig, men lär bli en del nytt också. Japp, tänker också mkt på de där gifterna. Har vänner som har tygisar till sina barn och har bara fått positiv i info. Klart att det inte alltid kommer vara enkelt men för miljön så får man stå ut lite :)kiwifågel skrev 2014-11-25 14:00:36 följande:
Vi ska försöka köra så mycket som möjligt med tygblöjor, dels pga alla läskiga gifter och berget av soppor som blir, men också pga ekonomin. Man kommer vi in i en rutin med tygisar också, så jag hoppas att vi inte blir för lata när väl sömnen blivit förstörd ;)