Inlägg från: EmmasaraL |Visa alla inlägg
  • EmmasaraL

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

anlili skrev 2015-04-06 17:41:35 följande:
    Ja, det måste jag faktiskt säga att den gjorde.

Helt galet härligt att vara föräldrar, det bästa vi har gjort! Idag har vi varit på återkoll på BB också och hon fick ok på både vikt och gulhet. Jätteskönt! Nu är det bara kvar att fixa till hemmet också, så att det funkar med en bebis. Räknade kallt med att gå över tiden, så vi hade inte hunnit göra mycket innan för jag skulle ju ha uppåt fyra veckor på mig att styra efter att jag hade slutat jobba. Så kan det gå...
    Vad bra Anlili!! :) Går här hemma och övar (nästan) dagligen på profylaxandning, hoppas d ska hjälpa mig långt! Har aldrig fött innan så man vet ju inte riktigt vad man har att vänta sig.

Vad skönt att läsa! Haha, ja, man kan aldrig veta när bebis tänker kika ut. Vad är det ni ska fixa mer med?
  • EmmasaraL
    Raggsockan skrev 2015-04-07 08:29:40 följande:

efter 60h oregelnumdna (5:e-30:e min) värkar hemma åkte vi in till förlossningen då haf inte klara mer sömnlöshet. Väl där va jag öppen 4cm och fick välja att åka hem o sova eller ta hål på hinnorna o sätta igång. 7h senare föddes liten, bf +5. 

Grattis till bebisen :)
  • EmmasaraL
    Malinpetronella skrev 2015-04-07 09:24:31 följande:

I lördags kom vår älskling äntligen. Var på förlossningen ca 2.5 timme så hon hade bråttom ut = D allt gick jättebra och smidigt = )

Ser helt perfekt ut! Stort grattis till er flicka!
  • EmmasaraL
    LaMoi skrev 2015-04-07 19:35:48 följande:

På påskaftons morgon åkte vi in till förlossningen, kl 8 var vi på plats och 11.02 föddes vår lille pojke <3 3900g och 51 cm lång.

Nu ligger vi på neo pga att han har fått i sig antikroppar från mitt blod i hans (immunisering) det blev en tuff start med blodbyte och intensivsolning nu hoppas vi att vi får åka hem imorgon som dom pratat om idag.

Grattis till er gosse! :) Tråkigt att höra om eran start, men snart är ni hemma! :)
  • EmmasaraL

Två veckor kvar till BF. Känns skönt, hoppas liten håller sig i magen tills dess. Har så mycket jag vill hinna med innan hon kommer. Idag är det städning med stort S på G! Ska passa på att tvätta alla fönster också, ser inte klokt ut. Trivs bra med att vara hemma och lulla rundor för mig själv. Lite svullna ben men annars mår jag bra.

Tråkigt att läsa för er som går över och mår dåligt :( Hoppas det kommer igång snarast för er och att ni kan hitta ro i att bebis snart kommer.

• EmmasaraL
    Freje skrev 2015-04-15 20:42:51 följande:

Var på vad jag hoppas är sista kollen hos bm idag. Allt såg bra ut och ligger mitt på sf-kurvan. Fick ny tid den 27:e, men hoppas jag inte behöver gå dit. Bf den 23:e.

Är ju inställd på att gå över tiden, men just nu känns det ok. Njuter av egen tid och att kunna pyssla hemma i lugn o ro.

Men om en vecka säger jag nog ngt annat

Har också BF 23:e. Än så länge lider det ingen nöd på mig :) Men som sagt, vem vet om en vecka?

Försöker tänka att jag ska hinna träna så mycket profylax jag bara kan så man är förberedd.. så förberedd man kan vara :)

• EmmasaraL
    Freje skrev 2015-04-16 21:51:40 följande:

Idag kl 15:54 kom våran lilla tjej på BF-7. Hon är 48 cm lång och 3095 gr tung. Alldeles lagom o helt perfekt. Fl tog lite tid, men gick relativt smidigt.

Haha läste efter jag svarat på det andra inlägget. Grattis!! Inte alls avundsjuk :-P
  • EmmasaraL
    Tornedalica skrev 2015-04-22 19:42:44 följande:
    Mitt SF-mått var 40 i måndags. Har BF imorgon 23/4 men inga förvärkar ännu. Min BM sa att det nog "inte är en 2.5 kilos bebis" vilket jag inte heller tvivlar på, men någon vidare kontroll mtp storleken kommer inte att göras enligt henne. "Ut kommer de alltid"... Känns inte så spännande... 

BF idag också!! Vi sexade till det igår för att se om det kunde ge nån effekt, men ingen bebis har kommit och jag har inga förvärkar heller... magen blir bara stenhård då och då, men det gör inte ont...

De där SF-måtten kan man inte lita på riktigt... Jag mätte större mage än genomsnittet i början av min graviditet, men hos spec gyn så konstaterade de att bebis var mindre än genomsnittet så att...

Enda som oroar mig är hur stor bebis hinner bli om man nu ska behöva gå över flera veckor... :(

• EmmasaraL
    Jozsan skrev 2015-04-23 08:43:04 följande:

All lycka och Grattis till er som fött!

Idag 5 dagar till BF, men känner nada så min förhoppning om aprilbebis är ganska långt borta. Blir nog en majbebis här :)

Ska till Bm idag, näst sista inbokade besöket. Ska be henne "undersöka" där nere, kanske ev en hinnsvepning men vet inte om de utför det innan bf har passerat. 

Ni som är igång med förlossning, massor av lycka till och till oss som väntar- hejja hejja 

Känns som det blir en maj-bebis här också.. det tror min mamma åtminstone :) Bara den inte kommer 30 april, då fyller farfar år. Kanske inte är så kul att behöva dela födelsedag... men men.

Jag bad min bm att göra en hinnsvepning igår, men det ville hon inte. Men jag hoppas att bebis vill kika ut snarast!! :)

Lycka till!
  • EmmasaraL

Hej! Vår lilla tös kom 24 april, har varit sjukt hektiskt med amning och allt annat så man har ju inte hunnit tänka på nätet haha.

Allt gick bra iaf! Lustgasen var ju asgrym!

Har fått en snuttig liten dam, bröstet är ofta det enda som duger. Men hon sover jättebra om nätterna för att hon är så vaken på dagarna. liggamma är med grymt, man får den sömn man behöver

Grattis till er alla! Småbarnslivet... Ja, man har ju hört en del men inget kan förbereda en på vad det innebär. Mycket jobb men ack så mycket kärlek

• EmmasaraL

Är denna tråd fort aktiv? Festligt. Vill bara lämna ett tips! Vår dotter som föddes 24 april har sovit dåligt i omgångar, legat o krystat och gnytt utan att komma till ro. Över med henne i handfatet i grodhållning så hon har fått bajsa/kissa. Nöjd bebis sover flera timmar igen. Så slipper man experimentera med tempen o allt sånt där :)

Vi kör EC med henne på rutin och när vi märker att hon vill kissa/bajsa. Det är ganska häftigt. Kör tygblöjor också, funkar jättebra, det är en kul hobby som är knutet till vårt lilla barn.

• EmmasaraL

Vi försöker undvika plastleksaker och saker gjorda i polyester mm då man aldrig vet vad de kan innehålla. Har lite bitringar i naturgummi samt skallror mm i trä m giftfria färger eller i ekobomull med bomullsstoppning. Köpt en jättefin mjuk boll stoppad med ull. Luktar väldigt gott. Favoriten just nu är ett par nycklar i trä. Finns att köpa på välsorterade ekobutiker online.

• EmmasaraL

Kan inte förstå att våra barn har blivit över året! Fick precis veta igår att vi väntar igen. Helt oplanerat men vad glada vi blev. Har även börjat jobba så man undrar ju vad de ska säga ???? Hinner inte ens jobba ett år ????

Lycka till i augusti med barn nr 2!

Kul att läsa hur ni andra har det. Beklagar missfallet. Vet hur otroligt jobbigt det är.

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)