Inlägg från: EmmasaraL |Visa alla inlägg
  • EmmasaraL

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

trolls skrev 2014-11-25 22:54:53 följande:

Heej ???? jag som trådstartare är ju fruktansvärt dålig på att skriva ???? har läst vad ni skrivit varje dag men har haft så fullt upp. Vi var på rul

förra måndagen och fick då reda på att vi väntar en liten kille den 10 april.

11 pojkar

13 flickor

Grattis :) Vad roligt!

Stort grattis till er andra också som kollar RUL och allt såg bra ut!! :)

RUL imorgon... som jag har väntat...!! Äntligen. Imorgon får vi se om vi tar reda på vad det är för kön. Sambon är fortfarande tveksam och jag nipprig över att få ta reda på det.
  • EmmasaraL
    Smulan 89 skrev 2014-11-26 16:47:14 följande:

In i v 23 idag och har haft en dålig start på veckan. Min bil brann upp när jag skulle hämta barnen ifrån förskolan i måndags, så nu har jag haft fullt upp att ringa försäkringsbolag, kolla på ny bil, fixa en ersättningsbil, så jag kan få barnen till förskolan osv.
    Jag var ensam i bilen och fick stanna vid kanten på motorvägen då bilen gav upp. När jag stannat så började det ryka och sen tog det fyr i motorrummet, så det blir skroten för den bilen. Som tur var så gick elden inte in i bilen, utan mina matvaror och julklappar klarade sig. Hämtade ut nya barnstolar, då de luktade rök, men annars gick jag bra.

Nä, men usch vad otäckt!! Vilken tur att bilen stannade innan den började brinna! Tur i oturen med andra ord.
  • EmmasaraL
    Smulan 89 skrev 2014-11-26 16:47:14 följande:

In i v 23 idag och har haft en dålig start på veckan. Min bil brann upp när jag skulle hämta barnen ifrån förskolan i måndags, så nu har jag haft fullt upp att ringa försäkringsbolag, kolla på ny bil, fixa en ersättningsbil, så jag kan få barnen till förskolan osv.
    Jag var ensam i bilen och fick stanna vid kanten på motorvägen då bilen gav upp. När jag stannat så började det ryka och sen tog det fyr i motorrummet, så det blir skroten för den bilen. Som tur var så gick elden inte in i bilen, utan mina matvaror och julklappar klarade sig. Hämtade ut nya barnstolar, då de luktade rök, men annars gick jag bra.

Nä, men usch vad otäckt!! Vilken tur att bilen stannade innan den började brinna! Tur i oturen med andra ord.
  • EmmasaraL
    kiwifågel skrev 2014-11-26 21:09:12 följande:
    Ja, precis och inte minst för bebis skull! :) Man får i sig tillräckligt med skräp bara genom att leva så vi tänker att vi iaf ska försöka dra ner på giftiga prylar så långt det går.

Säg gärna till om du får några bra tips! Jag har förstått att det finns lite olika märken och metoder men jag är inte så insatt ännu. Kanske börjar bli dags att läsa på lite. V 22 nu! :D
    Vad roligt att ni har samma tänk! :) Vi har slängt ut massor av plastsaker och jag läser dagligen på ekobloggar, massor man får lära sig vilket jag bara ser som positivt. Och har större koll på gift i andra saker än vad man hade tidigare.

Jag har hört att det bästa är att ta ett kit med lite olika blöjor så man får pröva sig fram. Hört mkt gott om Alvehamn, bumgenious samt POOPS, men beror lite på vad man är ute efter. Det bästa är att bebisar på 2-4 kg ofta är liiite för små för 3-16 kilosblöjorna (om man köper ONE SIZEN eller vad den nu heter) så på hemsidan Imsevimse kan du hyra blöjor i 2 månad för spädbarnet så slipper du betala för en sats blöjor för spädisen och sedan ytterligare en sats med blöjor för barnet när det blir större. Så jäkla smart och bra miljötänk! :)

Å, är i v 20 imorgon! :)
  • EmmasaraL
    Anonym (Jag) skrev 2014-11-26 22:00:47 följande:

Lite äckelvarning men måste ändå fråga om ni vet... ikväll när jag var på toa och torkade mig så fastnar de som en ganska stor geleklump på pappret. Helt genomskinlig och luktade ingenting. Vad kan det vara? Borde jag vara orolig? Har förövrigt, under hela graviditeten haft mycket flytningar.

Sommarsnö skrev 2014-11-26 22:20:53 följande:
    Så har jag ofta haft när jag inte varit gravid, typ runt ägglossning. Vet inte om det är annorlunda när man är gravid - om det kan tyda på något annat. Mycket flytningar har jag nu iaf vilket är lite drygt.
    Känner igen beskrivningen också, fast under min ägglossning. Har inte haft såna flytningar sedan jag blev gravid... Vet dock inte vad det kan innebära. Har också mkt flytningar, men de är ganska vattniga...

• EmmasaraL
    Sommarsnö skrev 2014-11-26 22:24:07 följande:
    Om ni har facebook kan jag rekommendera gruppen "Plastbanta" och "Ekologiskt är logiskt". Där lär man sig mycket Försöker också dra ned på plast så mycket som möjligt och släktingarna har fått stränga order om att inte köpa plastleksaker eller kläder som inte är i ekologisk bomull.
    Tumme upp på detta! Vad skoj att höra :) Mina släktingar har pustat och suckat över mig "då kan man inte köpa ditten och datten till ditt barn alltså"... vilket känns lite tradigt, för de har själva barn och då blir man lite orolig att de inte tänker på miljön och barnens framtid... Nåja! Jag är glad att jag har fått upp ögonen i tid iaf! :) Känns bra för kommande bebis :)
  • EmmasaraL
    PalleH skrev 2014-11-27 17:16:40 följande:

Var på RUL idag, allt såg bra ut vilket vi är sååå glada för. Ville veta kön men barnmorskan kunde inte se eftersom att bebis började sparka så fort hon försökte kolla haha.. Blyg bebis! Beräknad 28/4 2014 :) <3

Åå, du också?

Var också på RUL, allt såg fint ut och det blir en tös <3 jag började stortjuta, nu känns det så himla verkligen och vi är så lyckliga... helt fantastiskt! BF 23 april!!
  • EmmasaraL
    Sommarsnö skrev 2014-11-27 17:26:31 följande:

Idag har bebisen skrämt upp mig för första gången Hade en hand på magen och satt och läste och helt plötsligt känner jag världens spark. Har ju känt det tidigare men denna var så stark och totalt oförberedd så jag hoppade till och skrek, haha

Häftigt! Längtar så tills man kan känna det utanpå magen :)
  • EmmasaraL
    Sommarsnö skrev 2014-11-29 09:46:10 följande:

Hur många äter extra D-vitamin nu när ni är gravida under vinterhalvåret och hur mycket äter ni? Läste lite om detta och i Norge rekommenderar man alla gravida att ta tillskott av detta men inte i Sverige vilket många tycker är jättedåligt. Finns tydligen studier som visar på alla möjliga risker med D-vitaminbrist, bl a misstänker man att det kan orsaka autism hos barn. Blir sur över att man inte kollar upp genom blodprov hur vi gravida ligger till med ev brister i början av graviditeten, det är väl bara järn som kollas upp? Läs gärna lite själva om detta - jag ska definitivt ut och köpa D-vitamintillskott idag. Det som finns i multivitamintabletterna är på tok för lite verkar det som.

Tack för info, ska börja ta D-vitamin på tablett! Inte mkt solsken man får när man häckar på jobbet 24/7
  • EmmasaraL
    savanna87 skrev 2014-11-30 18:30:05 följande:

Barnvagn?

Har ni köpt/börjat titta på barnvagn? Vilka har ni fastnat för?:)

Hade köpt begagnat om jag inte skulle ärva en vagn av min syster. Mest miljövänligt. De flesta gifterna som barnvagnar ofta innehåller har ju då också försvunnit så tycker bara det finns fördelar med begagnat. Men ska man tvunget ha nytt så har jag inga tips :)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)