kiwifågel skrev 2014-11-26 21:09:12 följande:
Ja, precis och inte minst för bebis skull! :) Man får i sig tillräckligt med skräp bara genom att leva så vi tänker att vi iaf ska försöka dra ner på giftiga prylar så långt det går.
Säg gärna till om du får några bra tips! Jag har förstått att det finns lite olika märken och metoder men jag är inte så insatt ännu. Kanske börjar bli dags att läsa på lite. V 22 nu! :D
Vad roligt att ni har samma tänk! :) Vi har slängt ut massor av plastsaker och jag läser dagligen på ekobloggar, massor man får lära sig vilket jag bara ser som positivt. Och har större koll på gift i andra saker än vad man hade tidigare.
Jag har hört att det bästa är att ta ett kit med lite olika blöjor så man får pröva sig fram. Hört mkt gott om Alvehamn, bumgenious samt POOPS, men beror lite på vad man är ute efter. Det bästa är att bebisar på 2-4 kg ofta är liiite för små för 3-16 kilosblöjorna (om man köper ONE SIZEN eller vad den nu heter) så på hemsidan Imsevimse kan du hyra blöjor i 2 månad för spädbarnet så slipper du betala för en sats blöjor för spädisen och sedan ytterligare en sats med blöjor för barnet när det blir större. Så jäkla smart och bra miljötänk! :)
Å, är i v 20 imorgon! :)