Inlägg från: LillaSandy |Visa alla inlägg
  • LillaSandy

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Har ni ont o känner er oroliga så ring förlossningen o rådfråga. Min bm sa att man hellre får ringa en gång för mycket o att man absolut inte ska tänka att man är jobbig på något sätt.

Jag har också moderkakan fram.

• LillaSandy

De begärde komplettering långt efter tidsramen på en vecka. Kanske för att det var jul o nyår? Fast de sa då jag ringde att det inte skulle ta mer än 30 dagar till beslut trots helgerna.

Besked om SGI fick jag hem i brevlådan och kunde även se på internet.

• LillaSandy

Jag har ringt o tjatat minst tio gånger vilket gjorde att de snabbade på ärendet. Det tog ju trots allt ca 6 veckor tills jag fick ett beslut. När jag ringde den 21 jan så sa de att eftersom jag ringt o efterfrågat beslut så är en handläggare skyldig att titta på mitt ärende inom två arbetsdagar. Men inget hände. Ringde igen i torsdags och då tyckte telefonisten att det inte alls var bra att de inte beslutat än. Så hon tog kontakt med en handläggare direkt medans jag väntade i luren och sa sedan att de nu skulle kolla på det inom två arbetsdagar, senast måndag. Men redan på torsdag kväll ringde handläggaren själv upp mig och sa att hon skulle kolla på ärendet redan igår, fredags, och försöka ta ett beslut. Igår kväll när jag ringde och kollade så fanns ett beslut att jag blev beviljad. Det snabbar på att ringa och tjata. 

• LillaSandy

Frågade här ovan om storlek på overall. Då tänker jag mig en tjockare vinteroverall. Jag har redan köpt en fleeceoverall från Lindex och beställt en åkpåse mini från bozz. Kanske det räcker? Eller bör jag köpa en tjockare overall också? Kan ju vara rätt kallt i april här uppe. Snön kommer vara på väg bort och kanske -10 grader. Vad tror ni?

• LillaSandy

Ok låter bra =) Jag hittade en begagnad reima vinteroverall i strlk 62.. köper nog den om hon har kvar den.. den var så billig o då har jag ifall jag känner att det behovs. 

• LillaSandy

Jag är förskollärare med barn 1-5 år. Jobbar i norra norrbotten och vi har en snömängd på ca 1.5 meter vilket gör utevistelsen ganska så tungjobbad. Jag fick beviljad hel graviditetspeng och går hem den 20 februari. Jag blev jättelättad och jätteglad. Tycker så synd om er som inte blivit beviljade :(

• LillaSandy

Jag har fått magsjuka. Jobbar som förskollärare, nu har jag dock första dagen på havandeskapspenning. Men, jag hann bli smittad av magsjuka då vi hade ett barn som kräktes i förrgår. Kände redan igår att jag mådde illa och idag har jag fått diarré. Kräks inte. Vad bör jag tänka på? Vätskeersättning? Behövs det? Jag är i v 32. 

• LillaSandy

Tack för råden!! Igår mådde jag bara illa. Sov dock 16 timmar sammanlagt igår eftermiddag/kväll och inatt. Idag har jag även haft diarre under förmiddagen, efter jag hade ätit frukost. Nu har jag ätit plättar med grädde och sylt, en liten baguettebit med skinka och ost, ett glas äppeljuice och en resorb. Det är snart en timme sen och har inte varit på toa sen jag åt. Hoppas det var kortvarigt! Brukar oftast klara mig, man är väl van med bacillerna då man är förskollärare. Så kanske bara blev en light variant :) Man oroar sig ju så klart för bebben, men har läst att den tar vad den behöver. 

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)