Inlägg från: LillaSandy |Visa alla inlägg
  • LillaSandy

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Hemma från jobbet pga förkylning med jättejobbig hosta. Idag känns det lite bättre dock men ska ändå vara hemma imorrn, vill inte riskera gå tillbaka för tidigt o få tillbaka hostan. Innan jag blev gravid har jag alltid försökt bita ihop o gå till jobbet även om jag känt mig halvkass eller innan jag varit absolut helt frisk. Men nu efter plusset så tänker jag vara hemma och vila om jag inte känner mig till 100% kry. Vill inte riskera något. Hur tänker ni?

• LillaSandy

Hej i mitt landsting får man endast göra ul i v 18-20. Jag orkar inte vänta. Har hittat ett ställe som gör privata ultraljud för drygt 500 kr. Bokade en tid till nästa vecka, är då i v 10+6. Finns det några risker med att göra det? Jag känner knappt att jag är gravid. Innan hade jag lite molvärk och någon gång haft hugg. Men senaste veckan har jag inte känt någonting förutom ömma bröst. Men vill ju inte göra ett ul om jag då riskerar något.

• LillaSandy

Hoppas det, har 26 mil enkel väg för att kunna göra det. Dock har jag släktingar jag ska hälsa på efter halva vägen :)

• LillaSandy

Jag har varit halvsjuk, först hosta, sen snorig, sen ont i halsen.. så blir de bra o så kommer de igen.. nu ont i halsen. Så har det varit sen jag plussade, kanske fem veckor... har känt mig bra nån dag emellanåt men mestadels inte. Någon annan som också är långdraget sjuk?

• LillaSandy

Idag var jag på provat ultraljud som jag bokat. Är i v 11+2 enligt det och det var en livlig krabat i magen som rörde på armar och ben och gjorde lite volter till och med. Vi fick se huvudform, hjärta, hjärna, nackspalt mättes, fick se fötter o ben, armarna, magsäck och hon sa även vad hon tror det är för kön och visade oss varför hon tror det. Hon kollade navelsträngen, moderkakan, livmodern och hur mycket fostervatten den har. Vi fick se ansiktet i profil

• LillaSandy

Barnmorskan frågade om jag börjat äta omega 3. Gör ni det och har era barnmorskor rekommenderat det? Det var tydligen viktigt enligt henne, gjorde det i Finland och där rekommenderar de alla gravida att äta omega 3 redan från början.

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)