Inlägg från: LillaSandy |Visa alla inlägg
  • LillaSandy

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Ja det är första barnet. Vi var bara på julfirande tio mil bort, nu är vi hemma fem minuter från sjukhuset. Ringde först en gång i förrgår o då sa de direkt: kom in. Då åkte vi med bilen och då vi var framme i stan ringde jag igen i rådfrågade o då var det de som sa att jag skulle komma och att de förberett massa prover osv. Och då vi var in dagen innan och fick åka hem samma kväll så sa läkaren att det bara är att ringa om det inte känns bra och han ville dessutom att jag ringde på morgonen och sa hur det kändes oavsett om det kändes bra eller dåligt. Så ja har verkligen inte behövt tjata mig till vård. Efter jag fick en voltaren har jag nu inte känt något. Och det var igår natt. Ni som haft mkt sd har ni kunnat jobba som vanligt sen o så. Är lite orolig för hur det ska bli, har ett stressigt o delvis tungt arbete. Börjar jobba igen 7 januari.

• LillaSandy

Det känns som mensvärk, alltså långt ner i magen. Och så blir magen hård, även det långt ner i magen. Har varit o handlat lite tillsammans med min sambo idag, inte burit något alls. Nu ikväll har jag haft sammandragningar igen. Kanske ca tio st på en timme. Ska försöka avvakta o vila ännu mer, vill helst inte ta fler diklofenak/voltaren om jag inte verkligen måste. 

• LillaSandy

Har nu ikväll igen sd med 3-6 min mellanrum vad jag kan känna. Fick voltaren o alvedon då jag var inlagd i förrgår. Då gav det med sig. Fick med mig voltaren hem. Jag har inte så ont att jag inte står ut. Men bör kanske ta en voltaren för att minska sammandragningarna för barnets skull?

• LillaSandy

Det hade ju inte heller påverkat tappen då när jag var in. Kanske är det också ett skäl till att ta voltaren för att minska sammandragningarna, att minska risken att tappen påverkas?

• LillaSandy

Jag är i vecka 23+5. Nu med vila har det känts bra. Har pratat med bm idag och hon sa att det är inte normalt att ha så här men att det kan ju också bli bättre. Jag pratade också med chefen om att jag känner oro för då jag börjar jobba den 7e. Vi kom överens att jag börjar med att jobba 4 timmar per dag ons tors o fre och går det bra så jobbar jag som vanligt sen. Får ta ut halvdagar semester de tre dagarna. Men det är det värt. 

En annan fråga. Vi ska köpa en emmaljunga city cross. Vi har en hårdlift till den som man lägger i sittdelen. Funderar om jag ändå ska köpa en citykorg också, eller inte? Vi bor i lägenhet utan hiss, så då kommer inte citykorgen att funka. Men då vi är i stugan, hos svärföräldrar eller mina föräldrar som bor i hus så skulle det kanske vara bra med en citykorg? Eller räcker det med hårdliften? Vi kommer säkert vara borta från lägenheten flertalet veckor under sommaren. 

• LillaSandy

De onda jag haft nu har ju varit under semestern. Jag tror att de vill att jag ska prova jobba och se hur det går innan de kan säga att de kan sjukskriva mig, men jag vet inte?!

• LillaSandy

Vad betyder Polar performance på vissa emmaljungavagnar? Var det något på äldre modeller eller finns de även på nya man köper nu?

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)