En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Kan tillägga att jag är sjuk och hemma, har mest legat hela dagen. Har hostat mycket. Ingen feber.
Kan tillägga att jag är sjuk och hemma, har mest legat hela dagen. Har hostat mycket. Ingen feber.
De gjorde inte jag heller, försök att inte oroa dig.
Jag har gravidjeans från Lindex, Hm och Mamalicious. Gillar de från Lindex mest. Gratis frakt, hämtade i butik och jättesmidigt att beställa. Billiga jeans.
Vi ska köpa en citycross från emmaljunga.
Har två funderingar:
- Lufthjul eller ecco punkteringsfria hjul?
- En quadrolift eller en citykorg (eller en hårdlift)?
Jag bor i norra norrland och vi har myyycket snö, och snö stora delar av året.
Barnet kommer att födas i slutet av april.
Jag har bf 21 april, men bebben kan ju komma före/efter också. Bor i norra lappland och vi brukar ha lite snö även in i maj. Köpte en nalleoverall på lindex i veckan, storlek 56. Den ser stor ut tycker jag. Hur hade ni gjort? Behålla strlk 56 eller byta till strlk 50?
Har skrivit klart min ansökan om havandeskapspenning nu, arbetsbeskrivningen blev mycket utförlig och 4 sidor lång, är det för långt?
Jag äter niferex. Tar också lactulos varje dag. Får se hur det fungerar i längden, är rädd att bli trög i magen trots lactulosen.
Jag tror det är viktigt att kolla järnvärdet. Min bm är noga med det och fått komma in för extra hb koll två gånger då de velat se hur det utvecklats med järntabletter och utan. Var där senast i veckan och har precis gått in i v 23. Då sa hon att hb:t är viktigt för de är nu jag ska bilda blod.
Jag hade hb 118 som sjönk till 112 och sen gick det upp till 117 efter att ha tagit järntabletter niferex varannan dag (hann ta 6 tabletter mellan besöken). Nu måste jag fortsätta med det och försöka öka till att ta varje dag.
God jul! Jag fick sammandragningar på kvällen två dagar innan julafton. De höll i sig natten o hela dagen efter. Ringde förlossningen för att rådfråga och de sa att vi skulle komma in, tio mil enkel väg från julfirandet. Åkte in o hade 17 sammandragningar under bilfärden men då vi kom in upphörde sammandragningarna. De kollade hjärtljud, gjorde ul och vul. Allt var fint, tappen var 4,3 cm. Fick åka hem men de ville inte att vi lämnade stan den kvällen. Dagen efter ringde vi in o bm sa att jag skulle försöka vila. Vi åkte vi till julfirandet och allt kändes ok. Men bara efter ett tag började det kännas mycket sammandragningar igen. På kvällen kändes det ännu mer och en del av dem gjorde lite ont. Blev orolig så ringde in igen o de sa kom hit. Så åka tio mil igen. O väl där tog de ctg som visade sammandragningar med 1-1,5 min mellanrum. Fick göra ul och vul igen o tappen var oförändrad. Jag fick sova där och fick voltaren o Alvedon. Sen tog de blodstatus, urinodling och odling från tappen. Nu har det känts bra och jag fick åka hem vid fyra idag. Fick med mig voltaren hem ifall det kommer igen, det gör att muskulaturen kan slappna av. Nån annan som har eller har haft sammandragningar? Vad är normalt egentligen?