Inlägg från: LillaSandy |Visa alla inlägg
  • LillaSandy

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Julii varför skickade du med sjukintyg för att söka havandeskapspenning? Ska man göra det om man har sådana?

• LillaSandy

Kan man se på fk hemsida om man blir beviljad graviditetspeng eller inte? Eller vad är det ni kunnat se på sidan?

• LillaSandy

Det enda jag kan se är att de tagit beslut om sjukpenninggrundande inkomst, men det är väl inte samma sak som graviditetspenning? Beslut om sjukpenninggrundande inkomst har de enligt hemsidan tagit igår och brev har skickats hem till mig. Men det är väl inte samma som graviditetspenning? Kan inte se någon rubrik som heter graviditetspeng där?

• LillaSandy

Jag har hört att gallerfilt ska vara bra och ett tips var att sätta fast filten under madrassen i fotändan så den inte når att komma upp över ansiktet. 

• LillaSandy

Malmfälten, det är sjukt mycket här! MEN, ringde ikväll till fk och frågade hur det går med mitt ärende om gravpenning. Skickade in ansökan den 18 december och de har begärt komplettering för inte så länge sedan. Ikväll sa de äntligen att jag fick beviljat hel graviditetspenning!!! :) Har ni andra sökt? Hur gick det?

• LillaSandy

Hur känns det då er bebis buffar runt i magen? För mig är det mest buffar och som att den vänder runt lite grann. Men inte lika mycket direkta sparkar. 

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)