Inlägg från: LillaSandy |Visa alla inlägg
  • LillaSandy

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Vi ska få en liten flicka den 21/4. Var på rul förra veckan och allt såg fint ut. Bebisen låg ganska stilla, rördes era barn mycket på rul? Har moderkakan i framvägg och kan med handen känna svaga kickar mot handen. En gång kände jag tydligt mer i sidan av magen, säkert utanför moderkakan då. Idag var vi på studiebesök på ambulansen, då slog de på sirenerna inne i garaget, det var ett mycket högt ljud. Kan det vara farligt? Jag hade två tunnare tröjor, en munkjacka, en fleece och täckjacka.. men den hade jag öppen i dragkedjan. Sirenerna var på under mycket kort tid, kanske fem sekunder.

• LillaSandy

Fr1da 31 år bf 1/4 flicka

Fruhs 26år bf 2/4 Pojke

Jjousefajn 23 år bf 5/4 pojke

Hanna681 34 år BF 6/4 flicka

Emmasdag 24 år bf 9/4 pojke

Sommarsnö 38 år bf 10/4 pojke

Hfriborg 28 år bf 12/4 flicka

Silverfirren 20 år bf 15/4 pojke

Emmadee 35 år bf 17/4 vet ej

Kiickson 28 år bf 18/4 vet ej

ArdnasK 35 år bf 19/4 flicka

LillaSandy 28 år bf 21/4 flicka

Linaslus 30 år bf 25/4 pojke

Madelenb 28år bf 25/4 flicka

Apriltös 21 år bf 25/4 flicka

S1528 27 år bf 27/4 flicka

Tjallamallan 26 år 28/4 - vet ej

Ullin 38 år bf 28/4 - vet ej

• LillaSandy

Jag var lite förkyld då jag vaccinerade mig och dagen efter blev det mycket värre.. tror inte de har med vaccinet att göra. Men jag undrar hur det kan påverka att jag hade en förkylning i samband med vaccineringen? Jag visste ju inte att förkylningen skulle bryta ut dagen efter jag tog sprutan.

• LillaSandy
    Hanna 681 skrev 2014-12-04 18:40:36 följande:

Hon som gav mig vaccinet i år sa att vaccinet i sig inte gör dig sjuk. Om du däremot redan har virus i kroppen när du vaccinerar dig så kan viruset lättare bryta ut när du tagit vaccinet.

Då är det ju garanterat så det blev för mig. Men svårt att vänta tills jag var frisk innan jag tog det ok så eftersom jag varit halvsjuk hela hösten. Är förskollärare och många gånger skickar föräldrar sina halvsjuka eller sjuka barn till förskolan :( Svårt att inte bli smittad.
  • LillaSandy
    Apriltös skrev 2014-12-09 09:52:25 följande:
    Tror de som oroar mig är att jag inte känner henne än, får väl hoppas de kommer igång snart :p
    Jag är i v 20+6 och har känt min bebis lite drygt en vecka nu. Innan upplevde jag det som att många kände, men inte jag. Första gången jag kände var det rejäla kickar långt ner på magen. Det kändes även mot handen. Kände kanske tre fyra gånger. Sen kändes det några dagar i rad för att sedan inte kännas något alls på tre fyra dagar. Så jag har varit lite orolig men läst att det är helt normalt med oregelbundenhet i rörelserna i början då man känner dem. Men sen i morse så kunde jag känna sparkarna igen. Då kändes kanske 3-4 sparkar igen, strax under naveln. Och nu på eftermiddagen kände jag återigen sparkar, säkert tio stycken. Jag kunde till och med se dem på utsidan av magen :) Vill tillägga att jag har moderkakan fram. Vilken vecka är du i nu Apriltös?
  • LillaSandy

Jag har idag känt sammandragningar första gången. Har känts vid ca tre tillfällen idag. Lite snabb lätt mensvärk o samtidigt blir livmodern hård. Sitter i mindre än en minut. Normalt? v. 20+6. Första barnet. 

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)