Inlägg från: LillaSandy |Visa alla inlägg
  • LillaSandy

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Var på shoppingtur igår och gick en del. Då vi var på en av de sista affärerna kände jag att fingrarna hade svullnat, så det kändes obehagligt att böja på dem. Var både slut och varm. Någon timme efter då vi var hemma igen kändes det bättre och idag känns det helt som vanligt. Varför blev det så?

• LillaSandy

Hej! Min bebis har aldrig sparkat särskilt mycket utan mest buffat runt. De senaste dagarna buffar den inte särskilt mycket utan kan känna när den rör på något som sticker ut litegrann, typ en armbåge eller ett knä eller fot. Är i v 34+0. Någon som känner igen sig?

• LillaSandy

Bara för att jag skrev här så började hon buffa ordentligt efter jag ätit frukost, drack lite oboy :)

• LillaSandy
    Freje skrev 2015-03-11 10:02:53 följande:

Idag känner jag mig riktigt trött och gnällig. Är så trött på folk runt omkring som kommentar hur liten magen är. Även om jag vet att det varierar så sätter det griller i huvudet till slut. Har dessutom stått stilla på vågen sen nyår, vilket gör mig osäker. Varför måste folk kommentera storleken på magen?? Och varför är det en del av mig som lyssnar på dessa kommentarer och tar åt mig? Jag vet ju enligt TUL för tre veckor så var tillväxten enligt normal kurvan om än åt det mindre hållet. Likaså SF måttet följer kurvan.

Blä, var bara tvungen att vräka ur mig lite gnällighet. Ursäkta tråkigt inlägg :-/

Mig har folk också frågat om magen inte är liten. Då brukar jag svara att barnmorskan säger att den är helt normal i storlek :) Huvudsaken jag själv vet att allt ser bra ut.
  • LillaSandy

Hej! Hade så gärna velat ha en sängmobil. Vi ska börja med en större korg istället för en spjälsäng, går det att fästa en sängmobil då det inte finns några spjälor?

• LillaSandy

Men vad jag förstått så kan de stänga av edan om ex krystningsskedet kommit igång eller kanske då också om värkarna blir svagare? Och det ska bara ta någon minut efter de stänger av tills effekten avtar.

• LillaSandy

Åh jag har trott att bf är på 40+6 (40 fullgångna veckor). Så jag blev glatt överraskad att det inte är så :)

• LillaSandy

Någon mer som har halsbrännan från hell? Tips mottages gärna! Tar ibland navalucol men det känns som att det inte alltid hjälper. 

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)