• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • JhjärtaK
    thatgirl1 skrev 2014-09-23 20:54:32 följande:
    Jag får lägga in bild imorgon från telefonen istället så slipper jag föra över. Det syns ganska stor skillnad, i alla fall från de första veckorna där magen bara var svullen längst ner liksom. När har du BF? Alldeles i början på april antar jag? Din mage kommer ju bli myyycket större. Så mysigt!
    Enligt mig har jag bf den 31/3 eller den 1/4 men enligt kub-UL så redan den 28/3.

Och ja, magen kommer att bli ENORM då jag väntar tvillingar
  • Anonym (hejpådig)
    JhjärtaK skrev 2014-09-23 21:18:19 följande:
    Enligt mig har jag bf den 31/3 eller den 1/4 men enligt kub-UL så redan den 28/3.

Och ja, magen kommer att bli ENORM då jag väntar tvillingar
    Jag har exakt samma datum, såväl egna beräkingar som vid kub :)
  • Anonym (hejpådig)
    JhjärtaK skrev 2014-09-23 20:29:17 följande:
    Hur bred var nackspalten? Röker/rökte du när du blev gravid? Är du överviktig? Det är några av sakerna som kan påverka. Sedan är 1:9000 en jättebra siffra får du tänka på
    Jag snusade innan jag blev gravid och tom v 5 då jag tog gravtest. men de frågade ej om snus.... Vet ej om snus kan påverka som rökning? Tror ja har BMI på typ 25 så lite grönsfall till övervikt. Är 160 och vägde 67 när ja blev gravid.
  • Madelen b
    LillaLilja skrev 2014-09-23 18:07:43 följande:

Gick inge vidare idag. Fick reda på att det var en ofostrig graviditet. Kom egentligen inte som en chock då jag känt att något varit fel.. Nu tar vi nya tag och hoppas på bebis till höst/vinter 2015 istället :) Kram till er alla och lycka till med era kommande bebisar :)

Första barnet 110912 andra beräknas komma 150405
    Beklagar! Massa styrka till er!!
  • Bell13
    JhjärtaK skrev 2014-09-23 20:26:58 följande:
    Åh så skönt och vilken bra siffra!
    Siffran var jättebra och vi är fantastiskt glada. Nu är det bara att njuta. Allt annat såg bra ut, hon tittade på huvudet, magsäcken och urinblåsan bl a.

Ytterligare en milstolpe att checka av.

Hur mår du?
  • tjej89
    Anonym (hejpådig) skrev 2014-09-23 17:15:25 följande:

Vi fick kub-risk på 1:9000. Undrar varför jag inte fick lägre. Vad kan påverka? Jag är bara 27, de sa att spalten var smal och att värdena var bra... Nån som vet?

Alla unga får ju inte jätte låga risker?

Dock är 1:9000 bra då det bästa man kan få är 1:20000. Så du ligger ju ungefär på mitten.

Det är inte bara äldre som får ds barn?

Tycker du ska glädjas åt dina siffror istället.
  • tjej89
    Bell13 skrev 2014-09-24 05:40:42 följande:
    Siffran var jättebra och vi är fantastiskt glada. Nu är det bara att njuta. Allt annat såg bra ut, hon tittade på huvudet, magsäcken och urinblåsan bl a.

Ytterligare en milstolpe att checka av.

Hur mår du?
    Grattis! Längtar till mitt kub!
  • 91an

Jag är i 9+5 och under den senaste veckan så är mina tydligaste symtom som illamående och ömma bröst bortblåsta. Är det nu "spökveckorna" brukar framträda? Nån som känner igen sig?

• Bell13
    91an skrev 2014-09-24 09:18:03 följande:

Jag är i 9+5 och under den senaste veckan så är mina tydligaste symtom som illamående och ömma bröst bortblåsta. Är det nu "spökveckorna" brukar framträda? Nån som känner igen sig?

Fr o m v 9 så blev mina bröst mindre ömma i perioder. Illamåendet försvann i v 12, då i v 9 blev jag nojjig men helt i onödan.

Nu i v 13 så är trötthet kvällstid det enda som vittnar om att jag är gravid.

Ta det lugnt det är säkert ingen fara med ditt barn
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)