-
En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
-
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
-
Åh vilken himla fin mage! Vill också ha! Är i vecka 10+3 och det syns inte mycket på mig. Var det stor skillnad på en vecka för dig?emmasdag skrev 2014-09-24 00:35:22 följande:
Min mage i vecka 11+6 : )
-
Jag hade hoppats att det gick att se kön redan på kub i vecka 14 (då jag ska göra) men icke då?Bell13 skrev 2014-09-24 14:09:31 följande:
Vad underbart. Jag tyckte det var mysigt att få se vår lilla baby igår, massor hade hänt sedan sist. Hon var väldigt pedagogisk och berättade vad hon gjorde och vad hon såg. Nu längtar jag till rul när vi ska få titta in till den lilla igen och förhoppningsvis få veta vilket kön det blir :)
-
Vi frågade om det gick att se igår men det var för tidigt sa hon. I v 19 gör vi rul och då ska det gå att se :)mandalii skrev 2014-09-24 17:52:28 följande:Jag hade hoppats att det gick att se kön redan på kub i vecka 14 (då jag ska göra) men icke då?
-
Åh tack, vad glad jag blir!! : ) Jag tycker att det hänt extremt mycke på en vecka. Innan va jag svullen i övre delen av magen, nu är det fokuserat på nedre delen, och inte alls lika svullet längre. Med min dotter syntes det dock först i vecka 20 ca, så även det är en väldig skillnad! : ) Har du barn sedan innan?mandalii skrev 2014-09-24 17:51:15 följande:
Åh vilken himla fin mage! Vill också ha! Är i vecka 10+3 och det syns inte mycket på mig. Var det stor skillnad på en vecka för dig?
-
Är det någon mer som faktiskt INTE mår illa? Har gjort det kanske 3 gånger när jag inte ätit på länge, annars ingenting. Blir så nojig att något är fel :/ där jag bor får man inte göra extra ultraljud om dom inte verkligen misstänker att något är på tok, annars får man snällt vänta :/
-
Men du, oroa dig inte. Det är inte alla som blir illamående, inget konstigt alls.julii skrev 2014-09-24 18:31:44 följande:
Är det någon mer som faktiskt INTE mår illa? Har gjort det kanske 3 gånger när jag inte ätit på länge, annars ingenting. Blir så nojig att något är fel :/ där jag bor får man inte göra extra ultraljud om dom inte verkligen misstänker att något är på tok, annars får man snällt vänta :/
-
Nej jag försöker inte oroa mig, men vart man än läser står det nästan alltid att ett säkert grav.tecken är illamående :p vi har försökt så länge med mycket i ryggsäcken så då blir man lätt orolig att det inte ska gå hela vägen..Solkatten skrev 2014-09-24 18:48:28 följande:
Men du, oroa dig inte. Det är inte alla som blir illamående, inget konstigt alls.
-
Är i vecka 13 nu och går in i v 14 på lördag...bara 4 veckor tills vi får se llilla ärtan?
-
Jag har ont i svanken och höfterna. Precis gått in i vecka 13, 2;a barnet. Har fått en tydlig gravidmage och känner mig redan tung. Det är så olika med alla symptom NÄR de kommer och OM de ens kommer. Men det känns ju inte så lovande att ha ont redan nu :pjulii skrev 2014-09-24 13:05:36 följande:
Är det någon mer här som har ont i ryggen/svanken? Jag tycker jag får ont så fort jag grejar med något, som igår dammsög jag ur soffan o trodde jag skulle gå av efteråt, sen jobbar jag inom vården och det blir en hel del tunga lyft o konstiga ställningar och det behövs inte mycket innan jag får ont. Är det inte alldeles för tidigt för att få ont? Jag är i vecka 9.
-
Jag kan må illa någon timme vid middagstid ( som du säger då ja behöver mat) men inte annars gjorde inte D med 1an heller!julii skrev 2014-09-24 18:31:44 följande:
Men jag förstår din oro, man läser överallt hur jobbigt och illa alla mår då dem är gravida, och själv mår man helt oki:)