• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • mandalii
    lillalivet8084 skrev 2014-09-22 17:55:19 följande:

en fundering som slog mig!

jag va på ultraljud i lördags och fosret mätte då 9+6 veckor! jag hade en liten blödning i början på juli på 1 dag! så vi har inte haft nåt datum att gå på för sistamensens första dag då jag inte änns memorerade datum vid den lilla blödning!

idag är fosret 10+0. det sägs ju att man blir igentligen inte gravid föränns 2 veckor efter mensens första dag då ägglossning äger rum!

vad har ul läkare sakt till er när dom mätit! har ni blivit tillbaka flyttade eller räknar man 2 veckor längre fram än fostrets veckor?

jag tog föe givet att jag är i vecka 11 (10+0) idag på min kalender står det att i vecka 11 är fostret 9 veckor!

#förvirrad

Minns du för övrigt hur lång den lille var?
  • mandalii
    thatgirl1 skrev 2014-09-23 14:37:28 följande:

Var på inskrivning idag. Fick se en vilt sprattlande bebis med ett fint tickande hjärta. Vilken känsla! Han mätte denna gång och jag ska vara enligt hans och datorns räkningar i v 12 (11+5). Lycklig!

Hur lång var din bebis? : )
  • Bell13

Har precis varit på ul för kub. Fick 1/13000 och med tanke på att jag är 40 år gammal är det ett fantastiskt resultat.

Jag är jätteglad och lättad.

• thatgirl1
    mandalii skrev 2014-09-23 14:54:53 följande:

Hur lång var din bebis? : )

Jag kommer inte ihåg exakt men det låg strax under 11, strax över 12 osv de gångerna han testade i vinklar, sedan blev det någon slags medellängd utifrån det :) ska det stå på ultraljudsbilden tro?
  • Solkatten

NUPP idag gick väl sådär. Bebisen låg och vinka till oss helt underbar men/och nackspalten var 2,9. Det är rätt mycket vad jag förstår men inte väldigt högt. Jag tog blodprovet i dag så siffrorna får vi förhoppningsvis på fredag. Hoppas det ser bra ut så jag kan slippa oroa mig.

• Bell13
    Solkatten skrev 2014-09-23 16:45:25 följande:

NUPP idag gick väl sådär. Bebisen låg och vinka till oss helt underbar men/och nackspalten var 2,9. Det är rätt mycket vad jag förstår men inte väldigt högt. Jag tog blodprovet i dag så siffrorna får vi förhoppningsvis på fredag. Hoppas det ser bra ut så jag kan slippa oroa mig.

Sa bm att 2,9 var en bred nackspalt? Såg det bra ut för övrigt?
  • Anonym (hejpådig)

Vi fick kub-risk på 1:9000. Undrar varför jag inte fick lägre. Vad kan påverka? Jag är bara 27, de sa att spalten var smal och att värdena var bra... Nån som vet?

• Bell13
    Anonym (hejpådig) skrev 2014-09-23 17:15:25 följande:

Vi fick kub-risk på 1:9000. Undrar varför jag inte fick lägre. Vad kan påverka? Jag är bara 27, de sa att spalten var smal och att värdena var bra... Nån som vet?

Ingen aning. Jag fick 1/13000 och är 40 år gammal.
  • madde10
    Bell13 skrev 2014-09-23 15:30:36 följande:

Har precis varit på ul för kub. Fick 1/13000 och med tanke på att jag är 40 år gammal är det ett fantastiskt resultat.

Jag är jätteglad och lättad.

Å grattis, vad skönt! 
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)