-
En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
-
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
-
Minns du för övrigt hur lång den lille var?lillalivet8084 skrev 2014-09-22 17:55:19 följande:
en fundering som slog mig!
jag va på ultraljud i lördags och fosret mätte då 9+6 veckor! jag hade en liten blödning i början på juli på 1 dag! så vi har inte haft nåt datum att gå på för sistamensens första dag då jag inte änns memorerade datum vid den lilla blödning!
idag är fosret 10+0. det sägs ju att man blir igentligen inte gravid föränns 2 veckor efter mensens första dag då ägglossning äger rum!
vad har ul läkare sakt till er när dom mätit! har ni blivit tillbaka flyttade eller räknar man 2 veckor längre fram än fostrets veckor?
jag tog föe givet att jag är i vecka 11 (10+0) idag på min kalender står det att i vecka 11 är fostret 9 veckor!
#förvirrad
-
Hur lång var din bebis? : )thatgirl1 skrev 2014-09-23 14:37:28 följande:
Var på inskrivning idag. Fick se en vilt sprattlande bebis med ett fint tickande hjärta. Vilken känsla! Han mätte denna gång och jag ska vara enligt hans och datorns räkningar i v 12 (11+5). Lycklig!
-
Har precis varit på ul för kub. Fick 1/13000 och med tanke på att jag är 40 år gammal är det ett fantastiskt resultat.
Jag är jätteglad och lättad. -
Jag kommer inte ihåg exakt men det låg strax under 11, strax över 12 osv de gångerna han testade i vinklar, sedan blev det någon slags medellängd utifrån det :) ska det stå på ultraljudsbilden tro?mandalii skrev 2014-09-23 14:54:53 följande:
Hur lång var din bebis? : )
-
Strax under och över 12 ska det stå. Haha.
-
NUPP idag gick väl sådär. Bebisen låg och vinka till oss helt underbar men/och nackspalten var 2,9. Det är rätt mycket vad jag förstår men inte väldigt högt. Jag tog blodprovet i dag så siffrorna får vi förhoppningsvis på fredag. Hoppas det ser bra ut så jag kan slippa oroa mig.
-
Sa bm att 2,9 var en bred nackspalt? Såg det bra ut för övrigt?Solkatten skrev 2014-09-23 16:45:25 följande:
NUPP idag gick väl sådär. Bebisen låg och vinka till oss helt underbar men/och nackspalten var 2,9. Det är rätt mycket vad jag förstår men inte väldigt högt. Jag tog blodprovet i dag så siffrorna får vi förhoppningsvis på fredag. Hoppas det ser bra ut så jag kan slippa oroa mig.
-
Vi fick kub-risk på 1:9000. Undrar varför jag inte fick lägre. Vad kan påverka? Jag är bara 27, de sa att spalten var smal och att värdena var bra... Nån som vet?
-
Ingen aning. Jag fick 1/13000 och är 40 år gammal.Anonym (hejpådig) skrev 2014-09-23 17:15:25 följande:
Vi fick kub-risk på 1:9000. Undrar varför jag inte fick lägre. Vad kan påverka? Jag är bara 27, de sa att spalten var smal och att värdena var bra... Nån som vet?
-
Å grattis, vad skönt!Bell13 skrev 2014-09-23 15:30:36 följande:
Har precis varit på ul för kub. Fick 1/13000 och med tanke på att jag är 40 år gammal är det ett fantastiskt resultat.
Jag är jätteglad och lättad.