-
En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
-
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
-
Någon som vet hur man ska handskas med Försäkringskassan? Har ringt dem TRE gånger och bett att få prata med en handläggare som har hand om frågor för egenföretagare och ingen av dessa gånger har någon ringt upp, trots att de skrivit upp mitt ärende så att någon från den avdelningen ska ringa upp. Får panik snart; måste meddela jobbet jag är tjänstledig från hur jag ska göra framöver och ingen kan svara på mina frågor! Det har inget att göra med deras tillfälliga driftstopp för detta var i förra veckan och även tidigare än så.
-
När jag var med om luknande åkte jag till akuten direkt! Gör det, så slipper du leva med oron. Bättre få det kollat omgående!LillaLilja skrev 2014-09-23 11:07:03 följande:
Måste ha lite råd!! Vet att denna tråd skulle va positiv men jag känner mig inte positiv idag..
Fick en rätt så rejäl blödning nyss men ingen smärta.. I fredags var vi på inskrivning och hjärtljud hittades men hördes inte..
Är v. 12+1 (alltså v.13) går inte att komma i kontakt med gyn.. ska ja åka till akuten eller avvakta?
-
På väg till akuten nu.. Bättre att kolla en gång för mkt än för lite..
-
Jag tycker du ska åka in och få det kollat.LillaLilja skrev 2014-09-23 11:07:03 följande:
Måste ha lite råd!! Vet att denna tråd skulle va positiv men jag känner mig inte positiv idag..
Fick en rätt så rejäl blödning nyss men ingen smärta.. I fredags var vi på inskrivning och hjärtljud hittades men hördes inte..
Är v. 12+1 (alltså v.13) går inte att komma i kontakt med gyn.. ska ja åka till akuten eller avvakta?
Första barnet 110912 andra beräknas komma 150405
<3 -
Håller tummarna för att allt ser ok ut.LillaLilja skrev 2014-09-23 11:47:44 följande:
Första barnet 110912 andra beräknas komma 150405 -
Ring igen och be att få tala med en handläggare, om det inte går så fråga vad personen heter och vilken tid personen kan ta emot samtal. Fråga även efter mailadress ibland har de lättare att svara på mail än att ta samtal.Sommarsnö skrev 2014-09-23 11:18:45 följande:
Någon som vet hur man ska handskas med Försäkringskassan? Har ringt dem TRE gånger och bett att få prata med en handläggare som har hand om frågor för egenföretagare och ingen av dessa gånger har någon ringt upp, trots att de skrivit upp mitt ärende så att någon från den avdelningen ska ringa upp. Får panik snart; måste meddela jobbet jag är tjänstledig från hur jag ska göra framöver och ingen kan svara på mina frågor! Det har inget att göra med deras tillfälliga driftstopp för detta var i förra veckan och även tidigare än så.
-
Var på inskrivning idag. Fick se en vilt sprattlande bebis med ett fint tickande hjärta. Vilken känsla! Han mätte denna gång och jag ska vara enligt hans och datorns räkningar i v 12 (11+5). Lycklig!
-
Stort lycka till!LillaLilja skrev 2014-09-23 11:47:44 följande:
-
Stort grattis, underbart! : )thatgirl1 skrev 2014-09-23 14:37:28 följande:
Var på inskrivning idag. Fick se en vilt sprattlande bebis med ett fint tickande hjärta. Vilken känsla! Han mätte denna gång och jag ska vara enligt hans och datorns räkningar i v 12 (11+5). Lycklig!
-
Är helt övertygad om att du då är i vecka 9+6, det är så läkare pratar. De pratar aldrig om fostrets "egentliga" ålder. Jag var också på ul i lördags ironiskt nog, och var också i vecka 9+6 sa läkaren. Och det stämde ganska väl med mina egna beräkningar, alltså att fostrets egentliga ålder är ca 8 veckor gammalt.lillalivet8084 skrev 2014-09-22 18:55:09 följande:
min mvc tant ringde ikväll haha!
hon sa att läkarna har nog räknat fostrets ålder och inte mina gravid veckor! hon skulle kontakta läkaren för att få exakt svar! fostret va 9+6 veckor gammalt i lördags sa han! han sa inget om vilken Vecka i graviditeten jag va i men får väl klarhet sen!